Discussing assessment: the case of teacher incentive policy in the city of New York and the brazilian situation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bresolin, Antonio Bara
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Costa, Caio César de Medeiros, Capobiango, Ronan Pereira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/66777
Resumo: This paper discusses the assessment of educational policies, particularly teacher bonus pay in public education policy. We analyze the assessment of the policy implemented in the City of New York and draw a parallel with the Brazilian situation concerning the assessment of this kind of policy. Based on the literature on public policy evaluation and using documentary analysis for the New York experience and the situation in Brazil, this paper presents the evaluative experiment in New York, identifying and analyzing its design and purpose and the use of information from the process as a resource for government decision making. In addition, we show that in Brazil the assessment of this policy requires greater support of policy makers so that assessment results can be used in policy planning and improvement.
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spelling Discussing assessment: the case of teacher incentive policy in the city of New York and the brazilian situationEvaluación de políticas públicas: el caso de la política de pago mediante bonos en el sector de la educación en Nueva York y la situación brasileñaAvaliação de políticas públicas: o caso da política de pagamento por bônus na educação na cidade de Nova York e o cenário brasileiroAssessmentpublic policyeducational policieseducation bonus paymentsdecision making.Evaluaciónpolíticas públicaspolíticas educativaspagos de bonos en la educacióntoma de decisiones.Avaliaçãopolíticas públicaspolíticas educacionaispagamentos de bônus na educaçãotomada de decisões.This paper discusses the assessment of educational policies, particularly teacher bonus pay in public education policy. We analyze the assessment of the policy implemented in the City of New York and draw a parallel with the Brazilian situation concerning the assessment of this kind of policy. Based on the literature on public policy evaluation and using documentary analysis for the New York experience and the situation in Brazil, this paper presents the evaluative experiment in New York, identifying and analyzing its design and purpose and the use of information from the process as a resource for government decision making. In addition, we show that in Brazil the assessment of this policy requires greater support of policy makers so that assessment results can be used in policy planning and improvement.Este trabajo trata sobre la evaluación de políticas educativas, específicamente, sobre la política de pago de bonos en el sector de la educación pública. Además del análisis de la política implementada en la ciudad de Nueva York, se ha establecido un paralelo con la situación brasileña en la evaluación de políticas de esa naturaleza. Para ello, se recurrió a la literatura sobre evaluación de políticas públicas y se realizó un análisis documental de los informes y artículos científicos producidos con base en la experiencia de Nueva York y de Brasil. Así, se verificó que ambos casos siguen los procedimientos descritos en la literatura y cumplen los objetivos propuestos. Con relación a Brasil, se observa la necesidad de que las evaluaciones realizadas sean consideradas por los gestores públicos a los efectos de permitir que sus resultados puedan contribuir al proceso de planificación y mejora de políticas. Este artigo trata da avaliação de políticas educacionais, especificamente da política de pagamento de bônus na educação pública. Além da análise da política implementada em Nova York, foi estabelecido um panorama da situação brasileira na avaliação de políticas dessa natureza tendo o caso dessa cidade como um balizador. Para tal, utilizou-se o subsídio da literatura a respeito da avaliação de políticas públicas e realizou-se uma análise documental dos relatórios e dos artigos científicos produzidos com base na experiência de Nova York e dos estudos acerca das experiências brasileiras. Assim, verificou-se que o caso segue os procedimentos descritos na literatura e, dessa forma, cumpre os objetivos ao qual se destina. Em relação ao Brasil, nota-se a necessidade de que as avaliações sejam consideradas pelos gestores públicos, o que permitirá que os resultados contribuam para o processo de planejamento e aprimoramento da política.FGV EAESP Pesquisa e Publicações2018-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/6677710.12660/cgpc.v23n74.66777Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 23 No. 74 (2018): January-AprilCadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 23 Núm. 74 (2018): Janeiro - AbrilCadernos Gestão Pública e Cidadania; v. 23 n. 74 (2018): Janeiro - Abril2236-57101806-2261reponame:Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/66777/71539Copyright (c) 2018 Cadernos Gestão Pública e Cidadaniainfo:eu-repo/semantics/openAccessBresolin, Antonio BaraCosta, Caio César de MedeirosCapobiango, Ronan Pereira2019-08-16T14:27:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/66777Revistahttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/indexPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/oaicadernosgpc-edicao@fgv.br||cadernosgpc-edicao@fgv.br2236-57101806-2261opendoar:2019-08-16T14:27:41Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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