Os padrões éticos da propaganda na América Latina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arruda, Maria Cecília Coutinho de
Data de Publicação: 1996
Outros Autores: Uono, Adriana, Allegrini, Juliano
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037
Resumo: The objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas.
id FGV-7_343e19fe705c8bf6f7e627b74ccf4c4e
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38037
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Os padrões éticos da propaganda na América LatinaOs padrões éticos da propaganda na América Latinaethicsadvertising campaigssocial responsibilityLatin Americaéticaatividade de propagandaresponsabilidade socialAmérica LatinaThe objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas.O presente estudo busca compreender a percepção sobre o conceito de ética, a performance ética e a responsabilidade social na atividade de propaganda na América Latina. Foram definidos padrões e diretrizes que norteiam a ação de um publicitário e, em função deles, foram analisadas tendências e intuições dos profissionais em nove países: Argentina, Brasil, Chile, Costa Rica,Guatemala, Honduras, México, Panamá e Venezuela. A ausência de perspectiva ética pode estar sendo encontrada em muitas campanhas publicitárias veiculadas de inúmeras formas, nos anúncios de produtos, serviços e idéias.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1996-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 36 No. 1 (1996): janeiro-março; 21-27RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 36 Núm. 1 (1996): janeiro-março; 21-27RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 36 n. 1 (1996): janeiro-março; 21-272178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037/36781Arruda, Maria Cecília Coutinho deUono, AdrianaAllegrini, Julianoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T19:00:59Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38037Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:35.939819Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Os padrões éticos da propaganda na América Latina
Os padrões éticos da propaganda na América Latina
title Os padrões éticos da propaganda na América Latina
spellingShingle Os padrões éticos da propaganda na América Latina
Arruda, Maria Cecília Coutinho de
ethics
advertising campaigs
social responsibility
Latin America
ética
atividade de propaganda
responsabilidade social
América Latina
title_short Os padrões éticos da propaganda na América Latina
title_full Os padrões éticos da propaganda na América Latina
title_fullStr Os padrões éticos da propaganda na América Latina
title_full_unstemmed Os padrões éticos da propaganda na América Latina
title_sort Os padrões éticos da propaganda na América Latina
author Arruda, Maria Cecília Coutinho de
author_facet Arruda, Maria Cecília Coutinho de
Uono, Adriana
Allegrini, Juliano
author_role author
author2 Uono, Adriana
Allegrini, Juliano
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arruda, Maria Cecília Coutinho de
Uono, Adriana
Allegrini, Juliano
dc.subject.por.fl_str_mv ethics
advertising campaigs
social responsibility
Latin America
ética
atividade de propaganda
responsabilidade social
América Latina
topic ethics
advertising campaigs
social responsibility
Latin America
ética
atividade de propaganda
responsabilidade social
América Latina
description The objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas.
publishDate 1996
dc.date.none.fl_str_mv 1996-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38037/36781
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 36 No. 1 (1996): janeiro-março; 21-27
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 36 Núm. 1 (1996): janeiro-março; 21-27
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 36 n. 1 (1996): janeiro-março; 21-27
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943137842855936