Os padrões éticos da propaganda na América Latina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1996 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037 |
Resumo: | The objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas. |
id |
FGV-7_43cd7d31ed7717075aab2259c91ffad7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38037 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Os padrões éticos da propaganda na América LatinaOs padrões éticos da propaganda na América Latinaethicsadvertising campaigssocial responsibilityLatin Americaéticaatividade de propagandaresponsabilidade socialAmérica LatinaThe objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas.O presente estudo busca compreender a percepção sobre o conceito de ética, a performance ética e a responsabilidade social na atividade de propaganda na América Latina. Foram definidos padrões e diretrizes que norteiam a ação de um publicitário e, em função deles, foram analisadas tendências e intuições dos profissionais em nove países: Argentina, Brasil, Chile, Costa Rica,Guatemala, Honduras, México, Panamá e Venezuela. A ausência de perspectiva ética pode estar sendo encontrada em muitas campanhas publicitárias veiculadas de inúmeras formas, nos anúncios de produtos, serviços e idéias.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1996-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 36 No. 1 (1996): janeiro-março; 21-27RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 36 Núm. 1 (1996): janeiro-março; 21-27RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 36 n. 1 (1996): janeiro-março; 21-272178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037/36781Arruda, Maria Cecília Coutinho deUono, AdrianaAllegrini, Julianoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T19:00:59Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38037Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T19:00:59Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
title |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
spellingShingle |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina Arruda, Maria Cecília Coutinho de ethics advertising campaigs social responsibility Latin America ética atividade de propaganda responsabilidade social América Latina |
title_short |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
title_full |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
title_fullStr |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
title_full_unstemmed |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
title_sort |
Os padrões éticos da propaganda na América Latina |
author |
Arruda, Maria Cecília Coutinho de |
author_facet |
Arruda, Maria Cecília Coutinho de Uono, Adriana Allegrini, Juliano |
author_role |
author |
author2 |
Uono, Adriana Allegrini, Juliano |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Arruda, Maria Cecília Coutinho de Uono, Adriana Allegrini, Juliano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ethics advertising campaigs social responsibility Latin America ética atividade de propaganda responsabilidade social América Latina |
topic |
ethics advertising campaigs social responsibility Latin America ética atividade de propaganda responsabilidade social América Latina |
description |
The objective of this artic/e ls to understand the perception of the ethics concept, the ethical performance and the social responsibility of advertising in Latin America. Definitions of standards and guidelines are presented to allow the comprehension of the advertisers' pradices. Trends are analysed innine countries: Argentina, Brazi/, Chile, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, Panama and Venezuela. An ethical perspective might be missing in some advertising campaigns for products, services and ideas. |
publishDate |
1996 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1996-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38037/36781 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 36 No. 1 (1996): janeiro-março; 21-27 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 36 Núm. 1 (1996): janeiro-março; 21-27 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 36 n. 1 (1996): janeiro-março; 21-27 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160822106587136 |