Multilevel and multidimensional scale for online trust
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013 |
Resumo: | This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. |
id |
FGV-7_362a219da08fc7f05b8d3256d7f4f94c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/21013 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Multilevel and multidimensional scale for online trustMultinivel y multidimensional escala para la confianza electrónicaEscala multinível e multidimensional para confiança on-lineScaletrustonline bankingusersvalidation.Escalaconfianzabanca electrónicausuariosvalidación.Escalaconfiançaoperações bancárias onlineusuáriosvalidação.This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. Este trabajo examina la naturaleza del constructo confianza de un consumidor hacia el canal electrónico de su entidad financiera. A través de un estudio efectuado sobre un total de 372 usuarios particulares de la banca en Internet en España se ha conseguido desarrollar un instrumento de medida de tercer orden formado por un total de siete dimensiones. Los análisis factoriales exploratorio y confirmatorio han sido las herramientas utilizadas para efectuar las pruebas de validación y fiabilidad a la escala propuesta. Las conclusiones del estudio proporcionan información útil a los profesionales que persiguen identificar cómo se forma la confianza del cliente en el canal y sector referido. Este artigo analisa a natureza do construto- confiança dos consumidores em relação ao canal eletrônico de sua instituição financeira. Por meio de um estudo com 372 usuários individuais de operações bancárias via internet na Espanha, conseguimos desenvolver um instrumento de medida de terceira ordem que integra sete dimensões. Foram utilizadas análises fatoriais exploratórias e confirmatórias a fim de testar a validade e a confiabilidade da escala proposta. Os resultados fornecem informações úteis aos profissionais que procuram identificar como se constitui a confiança do cliente no canal online e no setor financeiro.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 2 (2014): março-abril; 187-200RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 2 (2014): março-abril; 187-200RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 2 (2014): março-abril; 187-2002178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013/19741Miguens, Maria Jesús LópezGonzález-Vázquez, EncarnaciónTurnes, Paloma Bernalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:19Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/21013Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:34.463263Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multilevel and multidimensional scale for online trust Multinivel y multidimensional escala para la confianza electrónica Escala multinível e multidimensional para confiança on-line |
title |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
spellingShingle |
Multilevel and multidimensional scale for online trust Miguens, Maria Jesús López Scale trust online banking users validation. Escala confianza banca electrónica usuarios validación. Escala confiança operações bancárias online usuários validação. |
title_short |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
title_full |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
title_fullStr |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
title_full_unstemmed |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
title_sort |
Multilevel and multidimensional scale for online trust |
author |
Miguens, Maria Jesús López |
author_facet |
Miguens, Maria Jesús López González-Vázquez, Encarnación Turnes, Paloma Bernal |
author_role |
author |
author2 |
González-Vázquez, Encarnación Turnes, Paloma Bernal |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miguens, Maria Jesús López González-Vázquez, Encarnación Turnes, Paloma Bernal |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Scale trust online banking users validation. Escala confianza banca electrónica usuarios validación. Escala confiança operações bancárias online usuários validação. |
topic |
Scale trust online banking users validation. Escala confianza banca electrónica usuarios validación. Escala confiança operações bancárias online usuários validação. |
description |
This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/21013/19741 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 2 (2014): março-abril; 187-200 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 2 (2014): março-abril; 187-200 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 2 (2014): março-abril; 187-200 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943132657647616 |