Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Erbisti, Marcos
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Suarez, Maribel Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715
Resumo: This study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regar­ding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer­-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less.
id FGV-7_3d1ef941d2dcba96f442d75c469b2e07
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/79715
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumptionAd blocking: Discursos de adopción y de anticonsumo de la publicidadAd blocking: Discursos de adoção e de anticonsumo da publicidadeAd blockeranti-consumptionconsumer resistancepoweronline advertisingAd blockeranticonsumoresistência al consumopoderpublicidad onlineAd blockeranticonsumoresistênciapoderpublicidade on-lineThis study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regar­ding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer­-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less.El presente estudio investiga las narrativas que constituyen el discurso de los consumidores en la adopción de ad blockers. Basados en entrevistas en profundidad con consumidores que activaron ad blockers, se identificaron tres discursos principales en torno a esta nueva tecnología: 1) Auto­nomía y control de los efectos de la publicidad; 2) Intercambios en Internet: asimetría, paradojas y búsqueda de equidad, y 3) Eficiencia y conveniencia. A partir de los resultados, se discute el posi­cionamiento de los estudios de anticonsumo como el estudio de las "razones contra" el consumo. El trabajo propone enfoques complementarios en la investigación de anticonsumo, menos basados en los aspectos intencionales y conscientes de los consumidores y en la noción de poder como entidad disputada por los actores.A presente pesquisa investiga os discursos em torno do uso dos ad blockers. A partir de entrevistas em profundidade com consumidores que ativaram bloqueadores, três discursos emergiram em torno dessa tecnologia: 1) autonomia e controle dos efeitos da publicidade; 2) trocas na internet: assimetria, paradoxos e busca de equidade e 3) eficiência e conveniência. A partir desses resultados, discute­-se o posicionamento dos estudos de anticonsumo como o estudo das “razões contra” o consumo. O trabalho propõe abordagens complementares na pesquisa de anticonsumo, menos baseadas nos aspectos intencionais e conscientes dos consumidores e na noção de poder como entidade disputada pelos atores.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/7971510.1590/S0034-759020190303RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 3 (2019): maio-junho; 170-182RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 3 (2019): maio-junho; 170-182RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 3 (2019): maio-junho; 170-1822178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76238https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76239https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/77475Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessErbisti, MarcosSuarez, Maribel Carvalho2020-02-17T19:45:12Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/79715Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2020-02-17T19:45:12Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
Ad blocking: Discursos de adopción y de anticonsumo de la publicidad
Ad blocking: Discursos de adoção e de anticonsumo da publicidade
title Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
spellingShingle Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
Erbisti, Marcos
Ad blocker
anti-consumption
consumer resistance
power
online advertising
Ad blocker
anticonsumo
resistência al consumo
poder
publicidad online
Ad blocker
anticonsumo
resistência
poder
publicidade on-line
title_short Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
title_full Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
title_fullStr Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
title_full_unstemmed Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
title_sort Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
author Erbisti, Marcos
author_facet Erbisti, Marcos
Suarez, Maribel Carvalho
author_role author
author2 Suarez, Maribel Carvalho
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Erbisti, Marcos
Suarez, Maribel Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Ad blocker
anti-consumption
consumer resistance
power
online advertising
Ad blocker
anticonsumo
resistência al consumo
poder
publicidad online
Ad blocker
anticonsumo
resistência
poder
publicidade on-line
topic Ad blocker
anti-consumption
consumer resistance
power
online advertising
Ad blocker
anticonsumo
resistência al consumo
poder
publicidad online
Ad blocker
anticonsumo
resistência
poder
publicidade on-line
description This study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regar­ding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer­-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715
10.1590/S0034-759020190303
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715
identifier_str_mv 10.1590/S0034-759020190303
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76238
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76239
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/77475
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 3 (2019): maio-junho; 170-182
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 3 (2019): maio-junho; 170-182
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 3 (2019): maio-junho; 170-182
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160830319034368