Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715 |
Resumo: | This study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regarding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less. |
id |
FGV-7_3d1ef941d2dcba96f442d75c469b2e07 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/79715 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumptionAd blocking: Discursos de adopción y de anticonsumo de la publicidadAd blocking: Discursos de adoção e de anticonsumo da publicidadeAd blockeranti-consumptionconsumer resistancepoweronline advertisingAd blockeranticonsumoresistência al consumopoderpublicidad onlineAd blockeranticonsumoresistênciapoderpublicidade on-lineThis study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regarding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less.El presente estudio investiga las narrativas que constituyen el discurso de los consumidores en la adopción de ad blockers. Basados en entrevistas en profundidad con consumidores que activaron ad blockers, se identificaron tres discursos principales en torno a esta nueva tecnología: 1) Autonomía y control de los efectos de la publicidad; 2) Intercambios en Internet: asimetría, paradojas y búsqueda de equidad, y 3) Eficiencia y conveniencia. A partir de los resultados, se discute el posicionamiento de los estudios de anticonsumo como el estudio de las "razones contra" el consumo. El trabajo propone enfoques complementarios en la investigación de anticonsumo, menos basados en los aspectos intencionales y conscientes de los consumidores y en la noción de poder como entidad disputada por los actores.A presente pesquisa investiga os discursos em torno do uso dos ad blockers. A partir de entrevistas em profundidade com consumidores que ativaram bloqueadores, três discursos emergiram em torno dessa tecnologia: 1) autonomia e controle dos efeitos da publicidade; 2) trocas na internet: assimetria, paradoxos e busca de equidade e 3) eficiência e conveniência. A partir desses resultados, discute-se o posicionamento dos estudos de anticonsumo como o estudo das “razões contra” o consumo. O trabalho propõe abordagens complementares na pesquisa de anticonsumo, menos baseadas nos aspectos intencionais e conscientes dos consumidores e na noção de poder como entidade disputada pelos atores.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/7971510.1590/S0034-759020190303RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 3 (2019): maio-junho; 170-182RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 3 (2019): maio-junho; 170-182RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 3 (2019): maio-junho; 170-1822178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76238https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76239https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/77475Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessErbisti, MarcosSuarez, Maribel Carvalho2020-02-17T19:45:12Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/79715Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2020-02-17T19:45:12Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption Ad blocking: Discursos de adopción y de anticonsumo de la publicidad Ad blocking: Discursos de adoção e de anticonsumo da publicidade |
title |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
spellingShingle |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption Erbisti, Marcos Ad blocker anti-consumption consumer resistance power online advertising Ad blocker anticonsumo resistência al consumo poder publicidad online Ad blocker anticonsumo resistência poder publicidade on-line |
title_short |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
title_full |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
title_fullStr |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
title_full_unstemmed |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
title_sort |
Ad blocking: Adoption discourses and advertising anti-consumption |
author |
Erbisti, Marcos |
author_facet |
Erbisti, Marcos Suarez, Maribel Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Suarez, Maribel Carvalho |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Erbisti, Marcos Suarez, Maribel Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ad blocker anti-consumption consumer resistance power online advertising Ad blocker anticonsumo resistência al consumo poder publicidad online Ad blocker anticonsumo resistência poder publicidade on-line |
topic |
Ad blocker anti-consumption consumer resistance power online advertising Ad blocker anticonsumo resistência al consumo poder publicidad online Ad blocker anticonsumo resistência poder publicidade on-line |
description |
This study investigates the discourse regarding the use of ad blockers. Three themes emerged regarding this technology based on in-depth interviews with consumers who had activated ad blockers: 1) utonomy and control over advertising influence; 2) Internet interactions: asymmetry, paradoxes, and the quest for equity; and 3) Efficiency and convenience. Based on the results, this paper discusses anti-consumption positioning as the study of the “reasons against” consumption. The paper proposes complementary approaches to anti-consumption research, less based on intentional and consumer-conscious aspects and power as an entity disputed by actors and less. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715 10.1590/S0034-759020190303 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-759020190303 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76238 https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/76239 https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/79715/77475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 3 (2019): maio-junho; 170-182 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 3 (2019): maio-junho; 170-182 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 3 (2019): maio-junho; 170-182 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160830319034368 |