O retardamento da montagem final de produtos como estratégia de marketing e distribuição
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1990 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38737 |
Resumo: | The decision to assemble products for shipment to warehouses and retail stores is typically based on a sales forecast. This article advocates that substantial savings in transportation and inventory carrying costs canbe achieved by delaying product assembly until after a customer arder is received. This delay, known as postponement, is also a lasting source of competitive advantage because firms are able to ofter customers a broader assortment of models, package sizes, and colors for its products. The articlefirst distinguishes between four types of postponement and then points to research results which suggest managerial guidelines for the identification and implementation of postponement opportunities. A numerical example isprovided to illustrate the application of the postponement. |
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O retardamento da montagem final de produtos como estratégia de marketing e distribuiçãoO retardamento da montagem final de produtos como estratégia de marketing e distribuiçãoInventorymarketing strategydistributionlogisticsretailingEstoqueestratégia de marketingdistribuiçãologísticavarejoThe decision to assemble products for shipment to warehouses and retail stores is typically based on a sales forecast. This article advocates that substantial savings in transportation and inventory carrying costs canbe achieved by delaying product assembly until after a customer arder is received. This delay, known as postponement, is also a lasting source of competitive advantage because firms are able to ofter customers a broader assortment of models, package sizes, and colors for its products. The articlefirst distinguishes between four types of postponement and then points to research results which suggest managerial guidelines for the identification and implementation of postponement opportunities. A numerical example isprovided to illustrate the application of the postponement.Geralmente, a montagem final de produtos para envio a armazéns e lojas se decide com base em previsões de venda. Este artigo propõe que economias substanciais nos custos de transporte e de estocagem se viabilizam quando a montagem final de produtos é adiada para depois que o pedido do cliente é recebido. Esse adiamento, conhecido como postponement, é também uma fonte de vantagem competitiva duradoura porque permite que a empresa ofereça a seus clientes uma variedade maior de modelos, tamanhos de embalagem, e cores para seus produtos. Este artigo, primeiramente, distingue quatro tipos de postponement, e, em seguida, sugere diretrizes administrativas para a identificação e implantação de oportunidades para se aplicar o postponement. Um exemplo numérico ilustra a aplicação do postponement.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1990-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38737RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 30 No. 4 (1990): outubro-dezembro; 53-59RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 30 Núm. 4 (1990): outubro-dezembro; 53-59RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 30 n. 4 (1990): outubro-dezembro; 53-592178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38737/37472Zinn, Walterinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-18T12:18:20Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38737Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-18T12:18:20Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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