O comércio eletrônico evolui e consolida-se no mercado brasileiro
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37788 |
Resumo: | Brazilian organizations have widely been using the information and communication technologies to link their several areas, vendors and clients, to process a very large number of transactions and to attend to a quantity of clients on a fast, certain and, many times, personalized form. The enterprise environment, in the world level as well as in the national level, has passed through countless changes in the last years, which have been considered directly related to the information technologies. One of the most important aspects of this new context is the appearance of the digital environment, that made possible, in fact, the digital age business and the electronic commerce. This article analyzes this new environment and concludes that the electronic commerce in the Brazilian market is consolidated and shows clear signals of evolution, even though it can still be considered in an intermediary level of expansion. The analysis of this evolution, with already undertaken achievements, enables the identification of the search for the new business environment, made by communities of people and companies. |
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O comércio eletrônico evolui e consolida-se no mercado brasileiroO comércio eletrônico evolui e consolida-se no mercado brasileiroElectronic commercebusiness in the digital ageelectronic businessBrazilian marketinformation technologyComércio eletrôniconegócios na era digitalnegócios eletrônicosmercado brasileirotecnologia de informaçãoBrazilian organizations have widely been using the information and communication technologies to link their several areas, vendors and clients, to process a very large number of transactions and to attend to a quantity of clients on a fast, certain and, many times, personalized form. The enterprise environment, in the world level as well as in the national level, has passed through countless changes in the last years, which have been considered directly related to the information technologies. One of the most important aspects of this new context is the appearance of the digital environment, that made possible, in fact, the digital age business and the electronic commerce. This article analyzes this new environment and concludes that the electronic commerce in the Brazilian market is consolidated and shows clear signals of evolution, even though it can still be considered in an intermediary level of expansion. The analysis of this evolution, with already undertaken achievements, enables the identification of the search for the new business environment, made by communities of people and companies.As organizações brasileiras têm utilizado largamente as tecnologias de informação e comunicação para interligar suas várias áreas, fornecedores e clientes, processar um número muito grande de transações e atender a uma quantidade de clientes de forma rápida, segura e, muitas vezes, personalizada. O ambiente empresarial, tanto em nível mundial quanto em nacional, tem passado por inúmeras mudanças nos últimos anos, as quais têm sido consideradas diretamente relacionadas com as tecnologias de informação. Um dos aspectos mais importantes desse novo contexto é o surgimento do ambiente digital, que passou a permitir, de fato, a realização de negócios na era digital e do comércio eletrônico. Este artigo analisa esse novo ambiente e conclui que o comércio eletrônico no mercado brasileiro está consolidado e apresenta claros sinais de evolução, mesmo que ainda possa ser considerado em um estágio intermediário de expansão. A análise dessa evolução, com as realizações já empreendidas, possibilita a identificação da busca pelo novo ambiente de negócio, formado por comunidades de pessoas e empresas. RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2000-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37788RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 40 No. 4 (2000): outubro-dezembro; 94-102RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 40 Núm. 4 (2000): outubro-dezembro; 94-102RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 40 n. 4 (2000): outubro-dezembro; 94-1022178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37788/36536Albertin, Alberto Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:53:04Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37788Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:27.006070Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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