Relation between background variables, values and corporate social responsibility

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: González Rodríguez, María Del Rosario
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Díaz Fernádez, María Del Carmen, Spers, Valéria Rueda Elias, Leite, Marcelo da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347
Resumo: Consumer perception of corporate social responsibility (CSR) can be directly influenced by individual value structures. This research aims to provide new knowledge regarding the relationship between basic human values and the public’s perception of CSR. It focuses on the values of higher education students and their views regarding a particular corporate social initiative. The study reveals that social, educational, and economic circumstances influence human values. Those values in turn influence why different students perceive CSR differently. These findings are relevant to companies as they provide a more detailed understanding of why certain consumer groups perceive certain CSR initiatives the way that they do. They also suggest that universities should increase their awareness of the importance of integrating human values and CSR in the curricula of future business managers and social leaders
id FGV-7_6b052a7a522b54c8e80e9b9ed2ec3eae
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/59347
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Relation between background variables, values and corporate social responsibilityRelación entre las variables contextuales, los valores y la responsabilidad social corporativaRelação entre variáveis de base, valores e responsabilidade social corporativaHuman valuesSchwartz’s Theorycorporate social responsibilityperceptionhigher educationValores humanosTeoría de SchwartzResponsabilidad social corporativapercepcióneducación superiorValores humanosTeoria de Schwartzresponsabilidade social corporativapercepçãoensino superiorConsumer perception of corporate social responsibility (CSR) can be directly influenced by individual value structures. This research aims to provide new knowledge regarding the relationship between basic human values and the public’s perception of CSR. It focuses on the values of higher education students and their views regarding a particular corporate social initiative. The study reveals that social, educational, and economic circumstances influence human values. Those values in turn influence why different students perceive CSR differently. These findings are relevant to companies as they provide a more detailed understanding of why certain consumer groups perceive certain CSR initiatives the way that they do. They also suggest that universities should increase their awareness of the importance of integrating human values and CSR in the curricula of future business managers and social leadersLa percepción del consumidor respecto de la responsabilidad social corporativa (CSR por su sigla en inglés) se puede ver directamente influenciada por las estructuras de valores de la persona. Esta investigación se propone brindar nuevos conocimientos acerca de la relación entre los valores humanos básicos y la percepción pública de la CSR. El mismo se centra en los valores de estudiantes pertenecientes al nivel superior de educación y sus visiones en relación a una iniciativa social corporativa en particular. El estudio revela que las circunstancias sociales, educativas y económicas ejercen influencia sobre los valores humanos. A su vez estos valores influyen en los motivos por los cuales diferentes estudiantes perciben de manera diferente a la CSR. Estos descubrimientos resultan relevantes para las empresas, ya que brindan una comprensión más detallada de los motivos por los que determinados grupos de consumidores perciben determinadas iniciativas de CSR de una manera particular. Sugieren además que las universidades deben incrementar su conciencia de la importancia de la integración de los valores humanos y la CSR a los planes de estudio de los futuros gerentes comerciales y líderes socialesA percepção que o consumidor tem da responsabilidade social corporativa (RSC) pode ser diretamente influenciada por estruturas de valores individuais. O presente estudo tem como objetivo proporcionar novos conhecimentos sobre a relação entre valores humanos básicos e a percepção que o público tem da RSC. Ele concentra-se nos valores de alunos universitários e seus pontos de vista sobre uma determinada iniciativa social corporativa. O estudo revela que circunstâncias sociais, educacionais e econômicas influenciam os valores humanos. Esses valores, por sua vez, influenciam o motivo de diferentes alunos perceberem a RSC de formas diferentes. Os resultados são relevantes para as empresas, na medida em que permitem uma compreensão mais detalhada da razão pela qual certos grupos de consumidores percebem de determinada forma certas iniciativas de RSC. Também sugerem que as universidades sejam mais conscientes da importância da integração dos valores humanos e da RSC nos currículos de futuros gestores de negócios e líderes sociaisRAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-192178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347/57812Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonzález Rodríguez, María Del RosarioDíaz Fernádez, María Del CarmenSpers, Valéria Rueda EliasLeite, Marcelo da Silva2016-08-17T11:28:42Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/59347Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:28:42Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Relation between background variables, values and corporate social responsibility
Relación entre las variables contextuales, los valores y la responsabilidad social corporativa
Relação entre variáveis de base, valores e responsabilidade social corporativa
title Relation between background variables, values and corporate social responsibility
spellingShingle Relation between background variables, values and corporate social responsibility
González Rodríguez, María Del Rosario
Human values
Schwartz’s Theory
corporate social responsibility
perception
higher education
Valores humanos
Teoría de Schwartz
Responsabilidad social corporativa
percepción
educación superior
Valores humanos
Teoria de Schwartz
responsabilidade social corporativa
percepção
ensino superior
title_short Relation between background variables, values and corporate social responsibility
title_full Relation between background variables, values and corporate social responsibility
title_fullStr Relation between background variables, values and corporate social responsibility
title_full_unstemmed Relation between background variables, values and corporate social responsibility
title_sort Relation between background variables, values and corporate social responsibility
author González Rodríguez, María Del Rosario
author_facet González Rodríguez, María Del Rosario
Díaz Fernádez, María Del Carmen
Spers, Valéria Rueda Elias
Leite, Marcelo da Silva
author_role author
author2 Díaz Fernádez, María Del Carmen
Spers, Valéria Rueda Elias
Leite, Marcelo da Silva
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv González Rodríguez, María Del Rosario
Díaz Fernádez, María Del Carmen
Spers, Valéria Rueda Elias
Leite, Marcelo da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Human values
Schwartz’s Theory
corporate social responsibility
perception
higher education
Valores humanos
Teoría de Schwartz
Responsabilidad social corporativa
percepción
educación superior
Valores humanos
Teoria de Schwartz
responsabilidade social corporativa
percepção
ensino superior
topic Human values
Schwartz’s Theory
corporate social responsibility
perception
higher education
Valores humanos
Teoría de Schwartz
Responsabilidad social corporativa
percepción
educación superior
Valores humanos
Teoria de Schwartz
responsabilidade social corporativa
percepção
ensino superior
description Consumer perception of corporate social responsibility (CSR) can be directly influenced by individual value structures. This research aims to provide new knowledge regarding the relationship between basic human values and the public’s perception of CSR. It focuses on the values of higher education students and their views regarding a particular corporate social initiative. The study reveals that social, educational, and economic circumstances influence human values. Those values in turn influence why different students perceive CSR differently. These findings are relevant to companies as they provide a more detailed understanding of why certain consumer groups perceive certain CSR initiatives the way that they do. They also suggest that universities should increase their awareness of the importance of integrating human values and CSR in the curricula of future business managers and social leaders
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59347/57812
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160829246341120