Relation between background variables, values and corporate social responsibility

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: González Rodríguez, María Del Rosario
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Díaz Fernádez, María Del Carmen, Spers, Valéria Rueda Elias, Leite, Marcelo da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/59347
Resumo: Consumer perception of corporate social responsibility (CSR) can be directly influenced by individual value structures. This research aims to provide new knowledge regarding the relationship between basic human values and the public’s perception of CSR. It focuses on the values of higher education students and their views regarding a particular corporate social initiative. The study reveals that social, educational, and economic circumstances influence human values. Those values in turn influence why different students perceive CSR differently. These findings are relevant to companies as they provide a more detailed understanding of why certain consumer groups perceive certain CSR initiatives the way that they do. They also suggest that universities should increase their awareness of the importance of integrating human values and CSR in the curricula of future business managers and social leaders
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spelling Relation between background variables, values and corporate social responsibilityRelación entre las variables contextuales, los valores y la responsabilidad social corporativaRelação entre variáveis de base, valores e responsabilidade social corporativaHuman valuesSchwartz’s Theorycorporate social responsibilityperceptionhigher educationValores humanosTeoría de SchwartzResponsabilidad social corporativapercepcióneducación superiorValores humanosTeoria de Schwartzresponsabilidade social corporativapercepçãoensino superiorConsumer perception of corporate social responsibility (CSR) can be directly influenced by individual value structures. This research aims to provide new knowledge regarding the relationship between basic human values and the public’s perception of CSR. It focuses on the values of higher education students and their views regarding a particular corporate social initiative. The study reveals that social, educational, and economic circumstances influence human values. Those values in turn influence why different students perceive CSR differently. These findings are relevant to companies as they provide a more detailed understanding of why certain consumer groups perceive certain CSR initiatives the way that they do. They also suggest that universities should increase their awareness of the importance of integrating human values and CSR in the curricula of future business managers and social leadersLa percepción del consumidor respecto de la responsabilidad social corporativa (CSR por su sigla en inglés) se puede ver directamente influenciada por las estructuras de valores de la persona. Esta investigación se propone brindar nuevos conocimientos acerca de la relación entre los valores humanos básicos y la percepción pública de la CSR. El mismo se centra en los valores de estudiantes pertenecientes al nivel superior de educación y sus visiones en relación a una iniciativa social corporativa en particular. El estudio revela que las circunstancias sociales, educativas y económicas ejercen influencia sobre los valores humanos. A su vez estos valores influyen en los motivos por los cuales diferentes estudiantes perciben de manera diferente a la CSR. Estos descubrimientos resultan relevantes para las empresas, ya que brindan una comprensión más detallada de los motivos por los que determinados grupos de consumidores perciben determinadas iniciativas de CSR de una manera particular. Sugieren además que las universidades deben incrementar su conciencia de la importancia de la integración de los valores humanos y la CSR a los planes de estudio de los futuros gerentes comerciales y líderes socialesA percepção que o consumidor tem da responsabilidade social corporativa (RSC) pode ser diretamente influenciada por estruturas de valores individuais. O presente estudo tem como objetivo proporcionar novos conhecimentos sobre a relação entre valores humanos básicos e a percepção que o público tem da RSC. Ele concentra-se nos valores de alunos universitários e seus pontos de vista sobre uma determinada iniciativa social corporativa. O estudo revela que circunstâncias sociais, educacionais e econômicas influenciam os valores humanos. Esses valores, por sua vez, influenciam o motivo de diferentes alunos perceberem a RSC de formas diferentes. Os resultados são relevantes para as empresas, na medida em que permitem uma compreensão mais detalhada da razão pela qual certos grupos de consumidores percebem de determinada forma certas iniciativas de RSC. Também sugerem que as universidades sejam mais conscientes da importância da integração dos valores humanos e da RSC nos currículos de futuros gestores de negócios e líderes sociaisRAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/59347RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-19RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 8-192178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/59347/57812Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonzález Rodríguez, María Del RosarioDíaz Fernádez, María Del CarmenSpers, Valéria Rueda EliasLeite, Marcelo da Silva2016-08-17T11:28:42Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/59347Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:42.448366Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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