The influence of perceived design characteristics on customers’ purchase values
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36374 |
Resumo: | This paper explores the theme of consumer experience in the physical environment offered by service companies. The research evaluatedthe influence of design characteristics on the perception of value by customers of self-service retail purchases. We identified the consumer purchase values and the design characteristics perceived in the context of self-service retail, regarding lay-out, signage and illumination in the environment. The applied method was a cross-sectional survey, with a sample of 274 undergraduate students, who manifested their perceptions of three different self-service bookstores, illustrated with photos. The results pointed out to four design characteristics with significant influence on the formation of value of the consumer’s purchase from both the functional and hedonic perspectives. |
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The influence of perceived design characteristics on customers’ purchase valuesFatores visuais de design e sua influência nos valores de compra do consumidorDesign characteristicsconsumer purchase valueshedonic valueutilitarian valuebookstoreCaracterísticas de designvalores de compra do consumidorvalor hedônicovalor utilitáriolivrariaThis paper explores the theme of consumer experience in the physical environment offered by service companies. The research evaluatedthe influence of design characteristics on the perception of value by customers of self-service retail purchases. We identified the consumer purchase values and the design characteristics perceived in the context of self-service retail, regarding lay-out, signage and illumination in the environment. The applied method was a cross-sectional survey, with a sample of 274 undergraduate students, who manifested their perceptions of three different self-service bookstores, illustrated with photos. The results pointed out to four design characteristics with significant influence on the formation of value of the consumer’s purchase from both the functional and hedonic perspectives.Este artigo explora o tema das experiências dos consumidores nos ambientes físicos oferecidos pelas empresas de serviços, avaliando o impacto de fatores visuais de design sobre a percepção de valor por parte dos clientes de um ponto de venda com autosserviço. Foram identificados os valores de compra dos usuários e as características de design percebidas no âmbito do varejo de autosserviço, envolvendo leiaute, sinalização e iluminação presentes no ambiente. O valor de compra, considerado uma resposta interna do consumidor ao ambiente de varejo, incluiu dimensões utilitárias e hedônicas. O método aplicado foi o cross-sectional survey, com a aplicação de questionário a 274 estudantes universitários, os quais manifestaram sua percepção de três diferentes livrarias com autoatendimento, ilustradas por fotos. Os resultados obtidos apontaram quatro características de design com influência significativa na formação de valor de compra dos consumidores sob a perspectiva utilitária e hedônica.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2009-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36374RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 49 No. 4 (2009): outubro-dezembro; 373-386RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 49 Núm. 4 (2009): outubro-dezembro; 373-386RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 49 n. 4 (2009): outubro-dezembro; 373-3862178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36374/35152Sampaio, Cláudio HoffmannSanzi, GianpietroSlongo, Luiz AntonioPerin, Marcelo Gattermanninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:37:55Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/36374Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:54.931106Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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This paper explores the theme of consumer experience in the physical environment offered by service companies. The research evaluatedthe influence of design characteristics on the perception of value by customers of self-service retail purchases. We identified the consumer purchase values and the design characteristics perceived in the context of self-service retail, regarding lay-out, signage and illumination in the environment. The applied method was a cross-sectional survey, with a sample of 274 undergraduate students, who manifested their perceptions of three different self-service bookstores, illustrated with photos. The results pointed out to four design characteristics with significant influence on the formation of value of the consumer’s purchase from both the functional and hedonic perspectives. |
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