Compra compulsiva e a influência do cartão de crédito
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Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37635 |
Resumo: | This article examines the influence of credit cards on young adults’ compulsive buying behavior. Compulsive buying is an uncontrollable state that tends to soften negative feelings. In this context, credit cards can stimulate impulse buying giving rise to problems such as debts and relationship problems. This study is based on a field work and it analysis this behavior on university students. The results reveal that young students with propensity to be compulsive buyers use credit card intensely. It is suggested that organizations involved in this matter should not neglect the compulsive buying behavior and that a discussion about their responsibility be made. |
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Compra compulsiva e a influência do cartão de créditoCompra compulsiva e a influência do cartão de créditoCompulsive buyingcredit carduniversity studentsconsumer behaviormarketing researchCompra compulsivacartão de créditoestudantes universitárioscomportamento do consumidorpesquisa de marketingThis article examines the influence of credit cards on young adults’ compulsive buying behavior. Compulsive buying is an uncontrollable state that tends to soften negative feelings. In this context, credit cards can stimulate impulse buying giving rise to problems such as debts and relationship problems. This study is based on a field work and it analysis this behavior on university students. The results reveal that young students with propensity to be compulsive buyers use credit card intensely. It is suggested that organizations involved in this matter should not neglect the compulsive buying behavior and that a discussion about their responsibility be made.Este artigo investiga a influência do cartão de crédito sobre o comportamento de compra compulsiva entre jovens. A compra compulsiva é um estado de descontrole que visa a minimizar sentimentos negativos. Nesse contexto, o cartão de crédito pode ser um elemento impulsionador de compras que podem ter como possíveis conseqüências a geração de dívidas e problemas de relacionamentos. O estudo analisou tal comportamento entre jovens universitários, a partir de uma pesquisa de campo. Os resultados sugerem que, na amostra, os jovens com propensão à compulsividade usam o cartão de crédito de forma mais intensa. Sugere-se que as organizações envolvidas não negligenciem a questão da compra compulsiva e que suas responsabilidades sejam discutidas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2004-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37635RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 44 No. 3 (2004): julho-setembro; 89-99RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 44 Núm. 3 (2004): julho-setembro; 89-99RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 44 n. 3 (2004): julho-setembro; 89-992178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37635/36386Oliveira, Tânia Modesto Veludo deIkeda, Ana Cristina AkemiSantos, Rubens da Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:46:09Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37635Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:19.173313Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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