Modelos de avaliação de marca
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37689 |
Resumo: | Brands are emerging as a central dimension and a strategic asset in an organization’s strategy. In this context, evaluating a brand’s performance assumes a pivotal role for its effective management. Furthermore, the development and articulation of a common vocabulary become increasingly necessary. Considering the diversity in models and concepts, this paper develops a synthesis of dominant academic and practitioner approaches on brand evaluation. |
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Modelos de avaliação de marcaModelos de avaliação de marcaBrandbrand equitybrand evaluationMarcabrand equityavaliação da marcaBrands are emerging as a central dimension and a strategic asset in an organization’s strategy. In this context, evaluating a brand’s performance assumes a pivotal role for its effective management. Furthermore, the development and articulation of a common vocabulary become increasingly necessary. Considering the diversity in models and concepts, this paper develops a synthesis of dominant academic and practitioner approaches on brand evaluation.As marcas emergem progressivamente como uma dimensão central e um ativo estratégico na ação das organizações. Neste sentido, a avaliação do desempenho das marcas assume uma grande importância para a sua gestão. Adicionalmente, tornam-se necessários o desenvolvimento e a articulação de um vocabulário comum. Perante a multiplicidade de conceitos e modelos de avaliação, são contrastadas e sintetizadas as abordagens acadêmicas e empresariais dominantes.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2000-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37689RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 40 No. 2 (2000): abril-junho; 26-37RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 40 Núm. 2 (2000): abril-junho; 26-37RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 40 n. 2 (2000): abril-junho; 26-372178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37689/36438Louro, Maria João Soaresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:53:54Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37689Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:22.570349Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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