Etnomarketing: antropologia, cultura e consumo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37757 |
Resumo: | At first the article attempts to point the cultural and symbolic aspects of the consumption and the use of an anthropological approach on the marketing management. Therefore, the text focuses on real situations that have been occured in the business world. Afterwards, using the biographic method, it describes the professional trajectories of two anthropologists who have been acting in the marketing field for many years.Furthermore, there is a goal to contribute to discussions about the interdisciplinary boundary that envolves Anthropology of Consumption and Marketing Management. |
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Etnomarketing: antropologia, cultura e consumoEtnomarketing: antropologia, cultura e consumoMarketingconsumer behavioranthropologyanthropology of consumptioncultureMarketingcomportamento do consumidorantropologiaantropologia do consumoculturaAt first the article attempts to point the cultural and symbolic aspects of the consumption and the use of an anthropological approach on the marketing management. Therefore, the text focuses on real situations that have been occured in the business world. Afterwards, using the biographic method, it describes the professional trajectories of two anthropologists who have been acting in the marketing field for many years.Furthermore, there is a goal to contribute to discussions about the interdisciplinary boundary that envolves Anthropology of Consumption and Marketing Management.Neste artigo, pretende-se, inicialmente, ressaltar a presença de dimensões culturais e simbólicas no universo do consumo e evidenciar o recurso ao aporte antropológico na gestão de marketing, mediante a apresentação de alguns casos extraídos da literatura de difusão sobre o universo empresarial. Em seguida, com base no método biográfico, são descritas as trajetórias profissionais de dois antropólogos que têm empreendido trabalhos práticos situados no campo da Administração Mercadológica. O propósito final é contribuir para a discussão sobre a fronteira interdisciplinar que envolve a Antropologia do Consumo e a Mercadologia.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2001-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37757RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 41 No. 4 (2001): outubro-dezembro; 68-77RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 41 Núm. 4 (2001): outubro-dezembro; 68-77RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 41 n. 4 (2001): outubro-dezembro; 68-772178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37757/36506Jaime Júnior, Pedroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:48:50Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37757Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:26.083148Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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