Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816 |
Resumo: | Latin American manufacturing firms' international strategy and management of their alliances with foreign companies are analyzed with focus on: 1. implementing a successful international strategy; 2. understanding howLatin American firms manage their relationships with companies from foreign countries; 3. determining the success factors of these cross-national business alliances. This research project integrated a multi-country study sponsored by major universities in Canada, U.S., Brazil, Chile and Mexico, and firms from the three latter countries. The findings are presented in two articles: the first covered the creation and structure of strategical alliances, and this second the performance and international marketing strategies in partnerships. |
id |
FGV-7_d582c00291eb884023990e71bcad8595 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37816 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketingAlianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketinginternational strategyinternational marketingpartnershipalliancesLatin Americaestratégia internacionalmarketing internacionalparceriaaliançasAmérica LatinaLatin American manufacturing firms' international strategy and management of their alliances with foreign companies are analyzed with focus on: 1. implementing a successful international strategy; 2. understanding howLatin American firms manage their relationships with companies from foreign countries; 3. determining the success factors of these cross-national business alliances. This research project integrated a multi-country study sponsored by major universities in Canada, U.S., Brazil, Chile and Mexico, and firms from the three latter countries. The findings are presented in two articles: the first covered the creation and structure of strategical alliances, and this second the performance and international marketing strategies in partnerships.A estratégia de negócios internacionais de indústrias latino-americanas e a forma como se conduzem suas parcerias com indústrias estrangeiras foram analisadas com o objetivo de se conhecer melhor aspectos como: 1. implementação de uma estratégia internacional bem-sucedida; 2. forma como as empresas conduzem suas relações com empresas de outros países; 3. determinação dos fatores de sucesso dessas alianças de negócios internacionais. A pesquisa integrou um estudo multinacional, desenvolvido com o patrocínio de algumas das mais importantes universidades do Canadá, Estados Unidos, Brasil, Chile e México, e empresas destes três últimos países. Os resultados são apresentados neste artigo, voltado para o desempenho e estratégias de marketing internacional das parcerias, e em um primeiro, que focaliza a formação e estruturação das alianças estratégicas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1998-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 38 No. 1 (1998): janeiro-março; 27-37RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 38 Núm. 1 (1998): janeiro-março; 27-37RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 38 n. 1 (1998): janeiro-março; 27-372178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816/36563Arruda, Maria Cecilia Coutinho deArruda, Marcelo Leme deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:57:56Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37816Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:28.455172Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
title |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
spellingShingle |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing Arruda, Maria Cecilia Coutinho de international strategy international marketing partnership alliances Latin America estratégia internacional marketing internacional parceria alianças América Latina |
title_short |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
title_full |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
title_fullStr |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
title_full_unstemmed |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
title_sort |
Alianças estratégicas internacionais: desempenho e estratégias de marketing |
author |
Arruda, Maria Cecilia Coutinho de |
author_facet |
Arruda, Maria Cecilia Coutinho de Arruda, Marcelo Leme de |
author_role |
author |
author2 |
Arruda, Marcelo Leme de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Arruda, Maria Cecilia Coutinho de Arruda, Marcelo Leme de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
international strategy international marketing partnership alliances Latin America estratégia internacional marketing internacional parceria alianças América Latina |
topic |
international strategy international marketing partnership alliances Latin America estratégia internacional marketing internacional parceria alianças América Latina |
description |
Latin American manufacturing firms' international strategy and management of their alliances with foreign companies are analyzed with focus on: 1. implementing a successful international strategy; 2. understanding howLatin American firms manage their relationships with companies from foreign countries; 3. determining the success factors of these cross-national business alliances. This research project integrated a multi-country study sponsored by major universities in Canada, U.S., Brazil, Chile and Mexico, and firms from the three latter countries. The findings are presented in two articles: the first covered the creation and structure of strategical alliances, and this second the performance and international marketing strategies in partnerships. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37816/36563 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 38 No. 1 (1998): janeiro-março; 27-37 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 38 Núm. 1 (1998): janeiro-março; 27-37 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 38 n. 1 (1998): janeiro-março; 27-37 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943137172815872 |