Educating qualitative researchers in management: Toward performative judgements
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/67403 |
Resumo: | The aim of this essay is to reflect critically on qualitative research education in doctoral management programs. The central idea is to offer a qualitative research education model supported by the concept of performative judgment. The notion of performative judgment draws upon Aristotle’s virtues of thought via Strati’s idea of sensible knowledge. The proposal focuses on a theoretical understanding of qualitative research education rather than prescribing pedagogical techniques or steps. The performative judgment education model is therefore open-ended and flexible and may fit in different doctoral program settings. It also helps to reveal the differences between the notions of training and education, showing how they can work together in the educational process. |
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Educating qualitative researchers in management: Toward performative judgementsEducando investigadores cualitativos en administración para juicios performativosEducando pesquisadores qualitativos em administração para julgamentos performativosQualitative researchdoctoral management educationperformative judgmentpractical wisdomsensible knowledgeInvestigación cualitativadoctorado en administraciónjuicio performativoconocimiento prácticoconocimiento sensibilePesquisa qualitativadoutorado em administraçãojulgamento performativoconhecimento práticoconhecimento sensívelThe aim of this essay is to reflect critically on qualitative research education in doctoral management programs. The central idea is to offer a qualitative research education model supported by the concept of performative judgment. The notion of performative judgment draws upon Aristotle’s virtues of thought via Strati’s idea of sensible knowledge. The proposal focuses on a theoretical understanding of qualitative research education rather than prescribing pedagogical techniques or steps. The performative judgment education model is therefore open-ended and flexible and may fit in different doctoral program settings. It also helps to reveal the differences between the notions of training and education, showing how they can work together in the educational process.El propósito de este ensayo es reflexionar críticamente sobre la investigación cualitativa en laenseñanza de cursos de doctorado en la administración. La idea central es ofrecer una propuestaeducativa en la investigación cualitativa basada en el concepto de juicio performativo. El conceptode juicio performativo tiene sus raíces en las virtudes intelectuales de Aristóteles y a través delconocimiento sensible del Strati. La propuesta busca una comprensión teórica de la educación enla investigación cualitativa, en lugar de describir los requisitos técnicos o educativos. La propuestaeducativa del juicio performativo es, por tanto, abierto y flexible y puede adaptarse a diferentes tiposde programas de doctorado. También ayuda a revelar las diferencias entre las ideas de capacitación yeducación, que muestra cómo ambos pueden ser utilizados juntos en un proceso educativo.O objetivo deste ensaio é refletir criticamente sobre o ensino da pesquisa qualitativa nos cursos de doutorado em administração. A ideia central é oferecer uma proposta de educação em pesquisa qualitativa baseada no conceito de julgamento performativo. O conceito de julgamento performativo está alicerçado nas virtudes intelectuais de Aristóteles por meio do conhecimento sensível de Strati. A proposta busca um entendimento teórico da educação em pesquisa qualitativa, ao invés de descrever técnicas ou prescrições pedagógicas. A proposta educacional de julgamento performativo é, portanto, aberta e flexível, podendo se encaixar em diversos tipos de cursos de doutorado. Ela também ajuda a revelar as diferenças entre as ideias de treinamento e educação, apresentando como ambas podem ser utilizadas em conjunto em um processo educativo.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2017-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/6740310.1590/S0034-759020170205RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 57 No. 2 (2017): março-abril; 158-169RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 57 Núm. 2 (2017): março-abril; 158-169RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 57 n. 2 (2017): março-abril; 158-1692178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/67403/65029Copyright (c) 2017 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Marcelo de Souza2019-01-10T12:36:11Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/67403Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2019-01-10T12:36:11Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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