Entradas and bandeiras*: the inland-bound strategy of fast food chains
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30630 |
Resumo: | The present study analyses the strategy of fast food industry firms to enter new markets. We investigate the attributes of cities that attract firms in this industry, and how firms from different chains interact with regard to their entry decisions. We found that firms adopt a me-too strategy: once a firm has entered an unexplored market, the others tend to also enter this market. The hypothesis of this paper is that there is some uncertainty regarding a certain market’s potential, and the entry of one firm signals to others that this potential is high. Gains from discovering and entering a new, high-potential market fade quickly with the entry of the following firms, which gives a temporary advantage to the pioneer firm.* TN: Entradas and Bandeiras are the names of the first Portuguese inland-bound expeditions started in the 15th century to explore the South-American territory that currently forms Brazil. |
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Entradas and bandeiras*: the inland-bound strategy of fast food chainsEntradas y banderas: la estrategia de interiorización de las cadenas de fast-foodEntradas e bandeiras: estratégia de interiorização das cadeias de fast-foodEntry modelsfast food chainsme-too strategyindustrial organizationcompetitive strategyModelos de entradacadenas de fast-foodestrategia me-tooorganización industrialestrategia competitivaModelos de entradacadeais de fast-foodestratégia me-tooorganização industrialestratégia competitivaThe present study analyses the strategy of fast food industry firms to enter new markets. We investigate the attributes of cities that attract firms in this industry, and how firms from different chains interact with regard to their entry decisions. We found that firms adopt a me-too strategy: once a firm has entered an unexplored market, the others tend to also enter this market. The hypothesis of this paper is that there is some uncertainty regarding a certain market’s potential, and the entry of one firm signals to others that this potential is high. Gains from discovering and entering a new, high-potential market fade quickly with the entry of the following firms, which gives a temporary advantage to the pioneer firm.* TN: Entradas and Bandeiras are the names of the first Portuguese inland-bound expeditions started in the 15th century to explore the South-American territory that currently forms Brazil.El presente trabajo analiza la estrategia de entrada de empresas de la industria de fast-food brasileña en nuevos mercados. Investigamos cuáles son los atributos de una ciudad que atrae empresas de esa industria y cómo empresas de diferentes cadenas interactúan en sus decisiones de entrada. Los resultados indican que las empresas adoptan una estrategia del tipo me-too: una vez que una empresa entra en un mercado inexplorado, las demás también tienden a entrar en ese mercado. La hipótesis del artículo es que hay una incertidumbre respecto al potencial de un mercado, y que la entrada de una empresa señaliza para las demás que ese potencial es elevado Las ventajas del hallazgo y de la entrada en un nuevo mercado con alto potencial se disipan rápidamente con la entrada de las empresas seguidoras, concediendo una ventaja temporaria a la empresa pionera.O presente trabalho analisa a estratégia de entrada de firmas da indústria de fast-food brasileira em novos mercados. Investigamos quais os atributos de uma cidade que atrai firmas dessa indústria e como firmas de diferentes cadeias interagem nas suas decisões de entrada. Os resultados indicam que as firmas adotam uma estratégia do tipo me-too: uma vez que uma firma entra em um mercado inexplorado, as demais tendem a também entrar nesse mercado. A hipótese do artigo é que há uma incerteza quanto ao potencial de um mercado, e a entrada de uma firma sinaliza para as demais que esse potencial é elevado Os ganhos da descoberta e da entrada em um novo mercado com alto potencial dissipam-se rapidamente com a entrada das firmas seguidoras, concedendo uma vantagem temporária para a firma pioneira.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2012-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30630RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 52 No. 1 (2012): janeiro-fevereiro; 85-98RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 52 Núm. 1 (2012): janeiro-fevereiro; 85-98RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 52 n. 1 (2012): janeiro-fevereiro; 85-982178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30630/29457Moita, Rodrigo Menon SimõesGuerra, Alexandreinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:39:58Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/30630Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:39:58Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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