Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Cadernos EBAPE.BR |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927 |
Resumo: | This paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses. |
id |
FGV-9_3fa5bca0835598eaead9f4857ab6574a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/41927 |
network_acronym_str |
FGV-9 |
network_name_str |
Cadernos EBAPE.BR |
repository_id_str |
|
spelling |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?Artículos como evaluación de los estudiantes en los cursos de postgrado: herramienta de educativa o subsistema cadena de montaje?Artigos como avaliação discente em disciplinas de pósgraduação: instrumento educativo ou subsistema de linha de montagem?PapersStudent assessmentGraduate courses in ManagementArtículosEvaluación de los estudiantesPostgrado en administración de empresasArtigosAvaliação discentePós-graduação em administraçãoThis paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses.Este artículo tiene como objetivo discutir la forma de evaluar a los estudiantes en las disciplinas de los programas de postgrado en gestión. El texto pretende poner de relieve el riesgo del uso indebido del proceso de evaluación, por parte de algunos profesores como un “subsistema de producción en línea de artículos” que cumple intereses productivistas, que se solapan con la misión de educar a los maestros y doctores en alto nivel. Además de la crítica, también busca presentar algunas posibilidades de evaluación, y proponer un debate sobre las mejores alternativas de un proceso educativo en postgraduado.Este artigo tem por objetivo discutir a forma de avaliar discentes em disciplinas de programas de pós-graduação em administração stricto sensu. O texto procura evidenciar o risco de mau uso do processo de avaliação, por parte de alguns docentes, como um “subsistema de linha de montagem de artigos” que atende a interesses produtivistas, os quais se sobrepõem à missão de educar mestres e doutores de alto nível. Além da crítica, também busca apresentar algumas possibilidades de avaliação, bem como propor um debate sobre as melhores alternativas de um processo educativo na pós-graduação stricto sensu.Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 No. 4 (2016); 1001-1010Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 Núm. 4 (2016); 1001-1010Cadernos EBAPE.BR; v. 14 n. 4 (2016); 1001-10101679-3951reponame:Cadernos EBAPE.BRinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVengporhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62607https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62608Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Marcelo de SouzaCosta, Francisco José da2016-12-20T13:51:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/41927Revistahttps://periodicos.fgv.br/cadernosebapehttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/oaicadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br1679-39511679-3951opendoar:2024-05-13T09:59:55.908914Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? Artículos como evaluación de los estudiantes en los cursos de postgrado: herramienta de educativa o subsistema cadena de montaje? Artigos como avaliação discente em disciplinas de pósgraduação: instrumento educativo ou subsistema de linha de montagem? |
title |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
spellingShingle |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? Bispo, Marcelo de Souza Papers Student assessment Graduate courses in Management Artículos Evaluación de los estudiantes Postgrado en administración de empresas Artigos Avaliação discente Pós-graduação em administração |
title_short |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
title_full |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
title_fullStr |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
title_full_unstemmed |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
title_sort |
Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line? |
author |
Bispo, Marcelo de Souza |
author_facet |
Bispo, Marcelo de Souza Costa, Francisco José da |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Francisco José da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bispo, Marcelo de Souza Costa, Francisco José da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Papers Student assessment Graduate courses in Management Artículos Evaluación de los estudiantes Postgrado en administración de empresas Artigos Avaliação discente Pós-graduação em administração |
topic |
Papers Student assessment Graduate courses in Management Artículos Evaluación de los estudiantes Postgrado en administración de empresas Artigos Avaliação discente Pós-graduação em administração |
description |
This paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927 |
url |
https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62607 https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62608 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 No. 4 (2016); 1001-1010 Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 Núm. 4 (2016); 1001-1010 Cadernos EBAPE.BR; v. 14 n. 4 (2016); 1001-1010 1679-3951 reponame:Cadernos EBAPE.BR instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Cadernos EBAPE.BR |
collection |
Cadernos EBAPE.BR |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
cadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br |
_version_ |
1798943210183065600 |