Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bispo, Marcelo de Souza
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Costa, Francisco José da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Cadernos EBAPE.BR
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927
Resumo: This paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses.
id FGV-9_3fa5bca0835598eaead9f4857ab6574a
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/41927
network_acronym_str FGV-9
network_name_str Cadernos EBAPE.BR
repository_id_str
spelling Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?Artículos como evaluación de los estudiantes en los cursos de postgrado: herramienta de educativa o subsistema cadena de montaje?Artigos como avaliação discente em disciplinas de pósgraduação: instrumento educativo ou subsistema de linha de montagem?PapersStudent assessmentGraduate courses in ManagementArtículosEvaluación de los estudiantesPostgrado en administración de empresasArtigosAvaliação discentePós-graduação em administraçãoThis paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses.Este artículo tiene como objetivo discutir la forma de evaluar a los estudiantes en las disciplinas de los programas de postgrado en gestión. El texto pretende poner de relieve el riesgo del uso indebido del proceso de evaluación, por parte de algunos profesores como un “subsistema de producción en línea de artículos” que cumple intereses productivistas, que se solapan con la misión de educar a los maestros y doctores en alto nivel. Además de la crítica, también busca presentar algunas posibilidades de evaluación, y proponer un debate sobre las mejores alternativas de un proceso educativo en postgraduado.Este artigo tem por objetivo discutir a forma de avaliar discentes em disciplinas de programas de pós-graduação em administração stricto sensu. O texto procura evidenciar o risco de mau uso do processo de avaliação, por parte de alguns docentes, como um “subsistema de linha de montagem de artigos” que atende a interesses produtivistas, os quais se sobrepõem à missão de educar mestres e doutores de alto nível. Além da crítica, também busca apresentar algumas possibilidades de avaliação, bem como propor um debate sobre as melhores alternativas de um processo educativo na pós-graduação stricto sensu.Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 No. 4 (2016); 1001-1010Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 Núm. 4 (2016); 1001-1010Cadernos EBAPE.BR; v. 14 n. 4 (2016); 1001-10101679-3951reponame:Cadernos EBAPE.BRinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVengporhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62607https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62608Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Marcelo de SouzaCosta, Francisco José da2016-12-20T13:51:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/41927Revistahttps://periodicos.fgv.br/cadernosebapehttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/oaicadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br1679-39511679-3951opendoar:2024-05-13T09:59:55.908914Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
Artículos como evaluación de los estudiantes en los cursos de postgrado: herramienta de educativa o subsistema cadena de montaje?
Artigos como avaliação discente em disciplinas de pósgraduação: instrumento educativo ou subsistema de linha de montagem?
title Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
spellingShingle Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
Bispo, Marcelo de Souza
Papers
Student assessment
Graduate courses in Management
Artículos
Evaluación de los estudiantes
Postgrado en administración de empresas
Artigos
Avaliação discente
Pós-graduação em administração
title_short Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
title_full Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
title_fullStr Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
title_full_unstemmed Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
title_sort Papers as student assessment in graduate courses: educative tool or a sub-system of assembly line?
author Bispo, Marcelo de Souza
author_facet Bispo, Marcelo de Souza
Costa, Francisco José da
author_role author
author2 Costa, Francisco José da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bispo, Marcelo de Souza
Costa, Francisco José da
dc.subject.por.fl_str_mv Papers
Student assessment
Graduate courses in Management
Artículos
Evaluación de los estudiantes
Postgrado en administración de empresas
Artigos
Avaliação discente
Pós-graduação em administração
topic Papers
Student assessment
Graduate courses in Management
Artículos
Evaluación de los estudiantes
Postgrado en administración de empresas
Artigos
Avaliação discente
Pós-graduação em administração
description This paper aims to discuss the method of assessing graduate students in subjects of master and doctoral programs in Management. The text seeks to highlight the risk of some faculty members misusing the students’ assessment process as a “sub-system of papers assembly line” that supports productivist interests, overlapping the mission of educating high level masters and PhDs. Besides the criticism, it seeks to present some possibilities of assessment, as well as to propose a debate about the best alternatives to an educational process in graduate courses.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927
url https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
language eng
por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62607
https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/41927/62608
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Cadernos EBAPE.BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas
publisher.none.fl_str_mv Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 No. 4 (2016); 1001-1010
Cadernos EBAPE.BR; Vol. 14 Núm. 4 (2016); 1001-1010
Cadernos EBAPE.BR; v. 14 n. 4 (2016); 1001-1010
1679-3951
reponame:Cadernos EBAPE.BR
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Cadernos EBAPE.BR
collection Cadernos EBAPE.BR
repository.name.fl_str_mv Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv cadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br
_version_ 1798943210183065600