Creative industry brands in journalistic NGOs of Brazil
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Parágrafo |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.fiamfaam.br/index.php/recicofi/article/view/846 |
Resumo: | The text analyzes the characteristics of the Creative Industry and innovation in alternative journalistic enterprises in Brazil. The work cut is the selection of cases from a list of communication NGOs, the "Map of the `Publica´ of Independent Journalism", between 2015 and 2016. The methodology was bibliographical, when the concepts of Creative Industry and Economy, Innovation and innovation for journalism through funding methods; case study, among 73 cases of journalistic NGOs of the aforementioned list; and in the detailing of the innovation in the financing as characteristic of Creative Industry in the journalistic enterprises. |
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Creative industry brands in journalistic NGOs of BrazilMarcas da Indústria Criativa em ONGs jornalísticas do Brasiljournalismcreative industryinnovationfinancingMap of the Publica Agency.jornalismoindústria criativainovaçãofinanciamentoMapa da Pública.The text analyzes the characteristics of the Creative Industry and innovation in alternative journalistic enterprises in Brazil. The work cut is the selection of cases from a list of communication NGOs, the "Map of the `Publica´ of Independent Journalism", between 2015 and 2016. The methodology was bibliographical, when the concepts of Creative Industry and Economy, Innovation and innovation for journalism through funding methods; case study, among 73 cases of journalistic NGOs of the aforementioned list; and in the detailing of the innovation in the financing as characteristic of Creative Industry in the journalistic enterprises.O texto analisa características da Indústria Criativa e inovação em empreendimentos jornalísticos alternativos no Brasil. O recorte do trabalho é a seleção de casos provindos de uma lista de ONGs de comunicação, o "Mapa da Pública do Jornalismo Independente", entre 2015 e 2016. A metodologia foi bibliográfica, quando serão apresentados os conceitos de Indústria e Economia Criativas, Inovação e inovação para o jornalismo através de métodos de financiamento; estudo de casos, entre 73 casos das ONGs jornalísticas da lista mencionada; e no detalhamento da inovação no financiamento como característica de Indústria Criativa nos empreendimentos jornalísticos.Parágrafo2019-01-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.fiamfaam.br/index.php/recicofi/article/view/846Parágrafo; v. 6 n. 2 (2018): 12a Edição: Revista Parágrafo: Maio-Agosto de 2018; 372317-4919reponame:Parágrafoinstname:Centro Universitário FIAM-FAAMinstacron:FIAMFAAMporhttps://revistaseletronicas.fiamfaam.br/index.php/recicofi/article/view/846/582Copyright (c) 2019 Parágrafoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCapoano, Edson2019-01-17T14:19:19Zoai:ojs2.revistaseletronicas.fiamfaam.br:article/846Revistahttps://revistaseletronicas.fiamfaam.br/index.php/recicofiPRIhttps://revistaseletronicas.fiamfaam.br/index.php/recicofi/oaiparagrafo@fiamfaam.br2317-49192317-4919opendoar:2019-01-17T14:19:19Parágrafo - Centro Universitário FIAM-FAAMfalse |
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The text analyzes the characteristics of the Creative Industry and innovation in alternative journalistic enterprises in Brazil. The work cut is the selection of cases from a list of communication NGOs, the "Map of the `Publica´ of Independent Journalism", between 2015 and 2016. The methodology was bibliographical, when the concepts of Creative Industry and Economy, Innovation and innovation for journalism through funding methods; case study, among 73 cases of journalistic NGOs of the aforementioned list; and in the detailing of the innovation in the financing as characteristic of Creative Industry in the journalistic enterprises. |
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