Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chaud, Daniela Maria Alves
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Abreu, Edeli Simioni de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: RECIIS (Online)
Texto Completo: https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562
Resumo: This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the  law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional.
id FIOCRUZ-6_a60be9e8c02565d9e0b58c3a146fb853
oai_identifier_str oai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/562
network_acronym_str FIOCRUZ-6
network_name_str RECIIS (Online)
repository_id_str
spelling Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case reportEstágios não-obrigatórios em Nutrição: a busca pela qualidade de ensino aliada às atuais exigências legais e educacionais – relato de casoStageSupervised stageEducation qualityLegislationEstágioEstágio SupervisionadoQualidade da EducaçãoLegislação.This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the  law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional.Trata-se de relato da experiência dos estágios não-obrigatórios em Nutrição da Universidade Presbiteriana Mackenzie. Tem como objetivo subsidiar a reflexão sobre as normativas de estágio vigentes dentro de uma proposta para o acompanhamento desses estágios. Por considerar o período de estágios uma das principais etapas da formação do nutricionista e em virtude dos novos paradigmas que cercam os estágios, é apresentada a recente abordagem adotada para o desenvolvimento dos estágios não-obrigatórios em Nutrição. Pode-se concluir que essa experiência está sendo bem sucedida, pois além de atender à legislação, tem demonstrado que o acompanhamento do aluno minimiza problemas de aprendizagem, estreita as relações entre a instituição de ensino e a empresa, e, prepara o futuro profissional.Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)2011-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/56210.3395/reciis.v5i3.562Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 5 No. 3 (2011)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 5 Núm. 3 (2011)Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 5 No 3 (2011)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 5 n. 3 (2011)1981-6278reponame:RECIIS (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporenghttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1204https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1860Chaud, Daniela Maria AlvesAbreu, Edeli Simioni deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-21T15:14:52Zoai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/562Revistahttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciishttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/oaireciis@icict.fiocruz.br1981-62781981-6278opendoar:2019-05-21T15:14:52RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false
dc.title.none.fl_str_mv Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
Estágios não-obrigatórios em Nutrição: a busca pela qualidade de ensino aliada às atuais exigências legais e educacionais – relato de caso
title Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
spellingShingle Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
Chaud, Daniela Maria Alves
Stage
Supervised stage
Education quality
Legislation
Estágio
Estágio Supervisionado
Qualidade da Educação
Legislação.
title_short Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
title_full Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
title_fullStr Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
title_full_unstemmed Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
title_sort Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
author Chaud, Daniela Maria Alves
author_facet Chaud, Daniela Maria Alves
Abreu, Edeli Simioni de
author_role author
author2 Abreu, Edeli Simioni de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chaud, Daniela Maria Alves
Abreu, Edeli Simioni de
dc.subject.por.fl_str_mv Stage
Supervised stage
Education quality
Legislation
Estágio
Estágio Supervisionado
Qualidade da Educação
Legislação.
topic Stage
Supervised stage
Education quality
Legislation
Estágio
Estágio Supervisionado
Qualidade da Educação
Legislação.
description This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the  law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562
10.3395/reciis.v5i3.562
url https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562
identifier_str_mv 10.3395/reciis.v5i3.562
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1204
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1860
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 5 No. 3 (2011)
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 5 Núm. 3 (2011)
Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 5 No 3 (2011)
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 5 n. 3 (2011)
1981-6278
reponame:RECIIS (Online)
instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
instacron:FIOCRUZ
instname_str Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
instacron_str FIOCRUZ
institution FIOCRUZ
reponame_str RECIIS (Online)
collection RECIIS (Online)
repository.name.fl_str_mv RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
repository.mail.fl_str_mv reciis@icict.fiocruz.br
_version_ 1798942462159355904