Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | RECIIS (Online) |
Texto Completo: | https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562 |
Resumo: | This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional. |
id |
FIOCRUZ-6_a60be9e8c02565d9e0b58c3a146fb853 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/562 |
network_acronym_str |
FIOCRUZ-6 |
network_name_str |
RECIIS (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case reportEstágios não-obrigatórios em Nutrição: a busca pela qualidade de ensino aliada às atuais exigências legais e educacionais – relato de casoStageSupervised stageEducation qualityLegislationEstágioEstágio SupervisionadoQualidade da EducaçãoLegislação.This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional.Trata-se de relato da experiência dos estágios não-obrigatórios em Nutrição da Universidade Presbiteriana Mackenzie. Tem como objetivo subsidiar a reflexão sobre as normativas de estágio vigentes dentro de uma proposta para o acompanhamento desses estágios. Por considerar o período de estágios uma das principais etapas da formação do nutricionista e em virtude dos novos paradigmas que cercam os estágios, é apresentada a recente abordagem adotada para o desenvolvimento dos estágios não-obrigatórios em Nutrição. Pode-se concluir que essa experiência está sendo bem sucedida, pois além de atender à legislação, tem demonstrado que o acompanhamento do aluno minimiza problemas de aprendizagem, estreita as relações entre a instituição de ensino e a empresa, e, prepara o futuro profissional.Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)2011-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/56210.3395/reciis.v5i3.562Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 5 No. 3 (2011)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 5 Núm. 3 (2011)Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 5 No 3 (2011)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 5 n. 3 (2011)1981-6278reponame:RECIIS (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporenghttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1204https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1860Chaud, Daniela Maria AlvesAbreu, Edeli Simioni deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-21T15:14:52Zoai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/562Revistahttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciishttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/oaireciis@icict.fiocruz.br1981-62781981-6278opendoar:2019-05-21T15:14:52RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report Estágios não-obrigatórios em Nutrição: a busca pela qualidade de ensino aliada às atuais exigências legais e educacionais – relato de caso |
title |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
spellingShingle |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report Chaud, Daniela Maria Alves Stage Supervised stage Education quality Legislation Estágio Estágio Supervisionado Qualidade da Educação Legislação. |
title_short |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
title_full |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
title_fullStr |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
title_full_unstemmed |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
title_sort |
Non-compulsory stages in Nutrition courses: the search for teaching quality that attends to the actual legal demanding – A case report |
author |
Chaud, Daniela Maria Alves |
author_facet |
Chaud, Daniela Maria Alves Abreu, Edeli Simioni de |
author_role |
author |
author2 |
Abreu, Edeli Simioni de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chaud, Daniela Maria Alves Abreu, Edeli Simioni de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Stage Supervised stage Education quality Legislation Estágio Estágio Supervisionado Qualidade da Educação Legislação. |
topic |
Stage Supervised stage Education quality Legislation Estágio Estágio Supervisionado Qualidade da Educação Legislação. |
description |
This article discusses the experience of non-compulsory stages in the Nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the law of stage considering one proposal for the monitoring of these stages. We consider that the period of stages is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the stages, the recent approach adopted to develop the non compulsory stages in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improves the relationship between the Education Institution and the company, and the prepares the future professional. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562 10.3395/reciis.v5i3.562 |
url |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562 |
identifier_str_mv |
10.3395/reciis.v5i3.562 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1204 https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/562/1860 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 5 No. 3 (2011) Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 5 Núm. 3 (2011) Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 5 No 3 (2011) Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 5 n. 3 (2011) 1981-6278 reponame:RECIIS (Online) instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) instacron:FIOCRUZ |
instname_str |
Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) |
instacron_str |
FIOCRUZ |
institution |
FIOCRUZ |
reponame_str |
RECIIS (Online) |
collection |
RECIIS (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) |
repository.mail.fl_str_mv |
reciis@icict.fiocruz.br |
_version_ |
1798942462159355904 |