A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Estudos Sociais (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/1996 |
Resumo: | The article presents elements for the discussion about the contribution of the school manager to the training of student readers, with an alternative to storytelling. The general objective is to perceive the contribution of school managers in the training of student readers, encouraging reading within the Library. It makes some considerations with the bibliography on reading and training of student readers, the role of the manager in the school library and storytelling within the library. In addition, it presents the data and analysis of information after applying a questionnaire, as well as the results obtained and the conclusion of the research with relevant information that aim to contribute to the optimization of the research. Keywords: Reading. Storytelling. School Manager. Library. |
id |
FUNDAJ-0_2af217bb999408d616b541ebadd0de8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1996 |
network_acronym_str |
FUNDAJ-0 |
network_name_str |
Cadernos de Estudos Sociais (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECAThe article presents elements for the discussion about the contribution of the school manager to the training of student readers, with an alternative to storytelling. The general objective is to perceive the contribution of school managers in the training of student readers, encouraging reading within the Library. It makes some considerations with the bibliography on reading and training of student readers, the role of the manager in the school library and storytelling within the library. In addition, it presents the data and analysis of information after applying a questionnaire, as well as the results obtained and the conclusion of the research with relevant information that aim to contribute to the optimization of the research. Keywords: Reading. Storytelling. School Manager. Library.O artigo apresentou elementos para a discussão sobre a contribuição do gestor escolar na formação de alunos leitores, tendo como alternativa a contação de histórias. O objetivo geral é perceber a contribuição dos gestores escolares na formação de alunos leitores, incentivando a leitura na biblioteca. Foi realizada revisão bibliográfica sobre leitura e formação de alunos leitores, o papel do gestor na biblioteca escolar e contação de histórias dentro da biblioteca. Além disso, apresenta os dados e a análise de informações após aplicação de questionário, tendo como resultado a contribuição dos gestores escolares diretamente para a formação de alunos leitores e a conclusão da pesquisa com informações relevantes que visam contribuir com a otimização da pesquisa. Palavras-chave: Leitura. Contação de Histórias. Gestor Escolar. Biblioteca.Fundação Joaquim Nabuco/Diretoria de Pesquisas Sociais2022-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/199610.33148/CES25954091V36n2(2021)1996Cadernos de Estudos Sociais; v. 36 n. 2 (2021): Políticas Educacionais e Direitos em tempos de pandemia2595-40910102-4248reponame:Cadernos de Estudos Sociais (Online)instname:Fundação Joaquim Nabuco (FUNDAJ)instacron:FUNDAJporhttps://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/1996/1661Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessConceição, Rosa Cristina da ConceiçãoRodrigues, Liliane2022-07-12T14:05:02Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1996Revistahttps://periodicos.fundaj.gov.br/CADPUBhttps://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/oaibeatriz.mesquita@fundaj.gov.br||beatriz.mesquita@fundaj.gov.br2595-40910102-4248opendoar:2022-07-12T14:05:02Cadernos de Estudos Sociais (Online) - Fundação Joaquim Nabuco (FUNDAJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
title |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
spellingShingle |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA Conceição, Rosa Cristina da Conceição |
title_short |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
title_full |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
title_fullStr |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
title_full_unstemmed |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
title_sort |
A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES: A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA |
author |
Conceição, Rosa Cristina da Conceição |
author_facet |
Conceição, Rosa Cristina da Conceição Rodrigues, Liliane |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Liliane |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Conceição, Rosa Cristina da Conceição Rodrigues, Liliane |
description |
The article presents elements for the discussion about the contribution of the school manager to the training of student readers, with an alternative to storytelling. The general objective is to perceive the contribution of school managers in the training of student readers, encouraging reading within the Library. It makes some considerations with the bibliography on reading and training of student readers, the role of the manager in the school library and storytelling within the library. In addition, it presents the data and analysis of information after applying a questionnaire, as well as the results obtained and the conclusion of the research with relevant information that aim to contribute to the optimization of the research. Keywords: Reading. Storytelling. School Manager. Library. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/1996 10.33148/CES25954091V36n2(2021)1996 |
url |
https://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/1996 |
identifier_str_mv |
10.33148/CES25954091V36n2(2021)1996 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fundaj.gov.br/CAD/article/view/1996/1661 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Joaquim Nabuco/Diretoria de Pesquisas Sociais |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Joaquim Nabuco/Diretoria de Pesquisas Sociais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Estudos Sociais; v. 36 n. 2 (2021): Políticas Educacionais e Direitos em tempos de pandemia 2595-4091 0102-4248 reponame:Cadernos de Estudos Sociais (Online) instname:Fundação Joaquim Nabuco (FUNDAJ) instacron:FUNDAJ |
instname_str |
Fundação Joaquim Nabuco (FUNDAJ) |
instacron_str |
FUNDAJ |
institution |
FUNDAJ |
reponame_str |
Cadernos de Estudos Sociais (Online) |
collection |
Cadernos de Estudos Sociais (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Estudos Sociais (Online) - Fundação Joaquim Nabuco (FUNDAJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
beatriz.mesquita@fundaj.gov.br||beatriz.mesquita@fundaj.gov.br |
_version_ |
1798042201904644096 |