THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: corrêa Kader, Carla Callegaro
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Momento (Rio Grande. Online)
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431
Resumo: This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000).
id FURG-2_b21cfb271b154c9a75bc9f02b185e2b2
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.furg.br:article/2431
network_acronym_str FURG-2
network_name_str Momento (Rio Grande. Online)
repository_id_str
spelling THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIESO uso de estratégias de aprendizagem em atividades em inglês instrumentalMotivaçãoEnsino-aprendizagem de língua estrangeiraInformática na educação.This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000).Este trabalho tem por objetivo descrever uma experiência de ensino de Língua Inglesa Instrumental, contemplando a produção de alunos do segundo semestre do curso de Computação de uma Escola Federal do Rio Grande do Sul. Para que o projeto ocorresse, foi utilizado, como ferramenta de apoio, o software Hot Potatoes e seus cinco aplicativos, que resultaram na produção de um CD ROM com as atividades de cada aluno envolvido no projeto. Para tanto, utilizou-se teóricos como Carroll (1960) e Ellis (2000).Universidade Federal do Rio Grande2013-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 63Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 632316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431/2198Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccesscorrêa Kader, Carla Callegaro2018-05-08T14:50:23Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/2431Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:23Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
O uso de estratégias de aprendizagem em atividades em inglês instrumental
title THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
spellingShingle THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
corrêa Kader, Carla Callegaro
Motivação
Ensino-aprendizagem de língua estrangeira
Informática na educação.
title_short THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
title_full THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
title_fullStr THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
title_full_unstemmed THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
title_sort THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
author corrêa Kader, Carla Callegaro
author_facet corrêa Kader, Carla Callegaro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv corrêa Kader, Carla Callegaro
dc.subject.por.fl_str_mv Motivação
Ensino-aprendizagem de língua estrangeira
Informática na educação.
topic Motivação
Ensino-aprendizagem de língua estrangeira
Informática na educação.
description This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000).
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431
url https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431/2198
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
dc.source.none.fl_str_mv Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 63
Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 63
2316-3100
reponame:Momento (Rio Grande. Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Momento (Rio Grande. Online)
collection Momento (Rio Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv ||momento.educacao@furg.br
_version_ 1798944869724454912