THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431 |
Resumo: | This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000). |
id |
FURG-2_b21cfb271b154c9a75bc9f02b185e2b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/2431 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIESO uso de estratégias de aprendizagem em atividades em inglês instrumentalMotivaçãoEnsino-aprendizagem de língua estrangeiraInformática na educação.This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000).Este trabalho tem por objetivo descrever uma experiência de ensino de Língua Inglesa Instrumental, contemplando a produção de alunos do segundo semestre do curso de Computação de uma Escola Federal do Rio Grande do Sul. Para que o projeto ocorresse, foi utilizado, como ferramenta de apoio, o software Hot Potatoes e seus cinco aplicativos, que resultaram na produção de um CD ROM com as atividades de cada aluno envolvido no projeto. Para tanto, utilizou-se teóricos como Carroll (1960) e Ellis (2000).Universidade Federal do Rio Grande2013-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 63Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 632316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431/2198Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccesscorrêa Kader, Carla Callegaro2018-05-08T14:50:23Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/2431Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:23Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES O uso de estratégias de aprendizagem em atividades em inglês instrumental |
title |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
spellingShingle |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES corrêa Kader, Carla Callegaro Motivação Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Informática na educação. |
title_short |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
title_full |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
title_fullStr |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
title_full_unstemmed |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
title_sort |
THE USE OF LEARNING STRATEGIES FOR INSTRUMENTAL ENGLISH ACTIVITIES |
author |
corrêa Kader, Carla Callegaro |
author_facet |
corrêa Kader, Carla Callegaro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
corrêa Kader, Carla Callegaro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Motivação Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Informática na educação. |
topic |
Motivação Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Informática na educação. |
description |
This paper has the goal to describe an Instrumental English teaching experience, regarding the production of students of the second semester of a Computing Course in a Federal School in Rio Grande do Sul. For the execution of the project, it was used a base tool, the software Hot Potatoes and its five applicative tools, which resulted in the production of a CD ROM with the activities of each student involved in the project. For this, it was used authors such as Carroll (1960) and Ellis (2000). |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2431/2198 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 63 Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 63 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1798944869724454912 |