Teaching English to young learners: an exploratory work

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Ana Paula de
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
Texto Completo: https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1374
Resumo: This paper relates experiences in teaching English to young learners and it makes some considerations about motivation in the English teaching and learning process. It was evidenced that the English teacher needs to be proficient, know and respect the children’s characteristics. The teacher’s formation and the problems related to the language teaching in our country will also be discussed in this paper. We hope, with this study, to contribute with the researches about teaching foreign language to young learners and to point the necessity of more researches about the use of textbooks and evaluation in the English classes for children.
id UNISC-3_7108ba92d9676091a8260965caecbbbb
oai_identifier_str oai:ojs.online.unisc.br:article/1374
network_acronym_str UNISC-3
network_name_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository_id_str
spelling Teaching English to young learners: an exploratory workO ensino de inglês para crianças: um estudo exploratórioEnsino de Língua Estrangeira para criançasMotivaçãoFormação de professoresThis paper relates experiences in teaching English to young learners and it makes some considerations about motivation in the English teaching and learning process. It was evidenced that the English teacher needs to be proficient, know and respect the children’s characteristics. The teacher’s formation and the problems related to the language teaching in our country will also be discussed in this paper. We hope, with this study, to contribute with the researches about teaching foreign language to young learners and to point the necessity of more researches about the use of textbooks and evaluation in the English classes for children.Este artigo relata experiências de ensino de inglês para crianças e considerações acerca da motivação no processo de ensino e aprendizagem de língua inglesa. Foi constatado que o professor de inglês deve ser proficiente na língua, conhecer e respeitar as características das crianças para que o trabalho seja satisfatório. Discutimos, ainda, a formação dos professores e problemas relativos ao ensino de línguas em nosso país. Esperamos, com este trabalho, contribuir com as pesquisas na área de ensino de língua estrangeira para crianças, além de apontar a necessidade de mais pesquisas sobre a utilização de livros didáticos e a avaliação nas aulas de inglês para crianças.Edunisc2010-01-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/137410.17058/signo.v35i0.1374Signo; 2010: Especial - Ensino de Língua Estrangeira; 242-2621982-2014reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)instacron:UNISCporhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1374/1214Lima, Ana Paula deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-26T18:05:24Zoai:ojs.online.unisc.br:article/1374Revistahttp://online.unisc.br/seer/index.php/signohttp://online.unisc.br/seer/index.php/signo/oairgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com1982-20140101-1812opendoar:2018-07-26T18:05:24Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching English to young learners: an exploratory work
O ensino de inglês para crianças: um estudo exploratório
title Teaching English to young learners: an exploratory work
spellingShingle Teaching English to young learners: an exploratory work
Lima, Ana Paula de
Ensino de Língua Estrangeira para crianças
Motivação
Formação de professores
title_short Teaching English to young learners: an exploratory work
title_full Teaching English to young learners: an exploratory work
title_fullStr Teaching English to young learners: an exploratory work
title_full_unstemmed Teaching English to young learners: an exploratory work
title_sort Teaching English to young learners: an exploratory work
author Lima, Ana Paula de
author_facet Lima, Ana Paula de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Ana Paula de
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de Língua Estrangeira para crianças
Motivação
Formação de professores
topic Ensino de Língua Estrangeira para crianças
Motivação
Formação de professores
description This paper relates experiences in teaching English to young learners and it makes some considerations about motivation in the English teaching and learning process. It was evidenced that the English teacher needs to be proficient, know and respect the children’s characteristics. The teacher’s formation and the problems related to the language teaching in our country will also be discussed in this paper. We hope, with this study, to contribute with the researches about teaching foreign language to young learners and to point the necessity of more researches about the use of textbooks and evaluation in the English classes for children.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1374
10.17058/signo.v35i0.1374
url https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1374
identifier_str_mv 10.17058/signo.v35i0.1374
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1374/1214
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edunisc
publisher.none.fl_str_mv Edunisc
dc.source.none.fl_str_mv Signo; 2010: Especial - Ensino de Língua Estrangeira; 242-262
1982-2014
reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron:UNISC
instname_str Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron_str UNISC
institution UNISC
reponame_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
collection Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository.name.fl_str_mv Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
repository.mail.fl_str_mv rgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com
_version_ 1800218788777426944