Interpretive path, perception and environmental education: an interface for nature conservation? uma interface para a conservação da natureza?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Remea - Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/remea/article/view/14243 |
Resumo: | Part of the world's political leaders ignore environmental issues. Society needs to perceive and interpret the impacts to take a critical stand. Teachers and/or other professionals who address environmental issues can contribute towards planning activities with a perception aligned with the contextualized interpretation of Environmental Education. The methodology used is a qualitative research. The objective is to answer the question presented in the title of this study and also to present a basic proposal involving: perception, interpretation and Environmental Education to guide teachers regarding the planning of activities that promote nature conservation. It is expected that those involved in the activity to be planned can perceive and understand the importance of the human-nature relationship. This way, they will be able to print sustainable postures in their daily lives and, mainly, pressure governments to make decisions that respect the sustainable nature. |
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Interpretive path, perception and environmental education: an interface for nature conservation? uma interface para a conservação da natureza?Camino interpretativo, percepción y educación ambiental: ¿una interfaz para la conservación de la naturaliza? uma interface para a conservação da natureza?Percepção, interpretação e educação ambiental:: uma interface para a conservação da natureza?Trail of the Senses; Social and Environmental Education; Environmental Interpretation.Sendero de los Sentidos; Educación Social y Ambiental; Interpretación Ambiental.: Interpretação Ambiental; Sensibilização ambiental; Educação Socioambiental.Part of the world's political leaders ignore environmental issues. Society needs to perceive and interpret the impacts to take a critical stand. Teachers and/or other professionals who address environmental issues can contribute towards planning activities with a perception aligned with the contextualized interpretation of Environmental Education. The methodology used is a qualitative research. The objective is to answer the question presented in the title of this study and also to present a basic proposal involving: perception, interpretation and Environmental Education to guide teachers regarding the planning of activities that promote nature conservation. It is expected that those involved in the activity to be planned can perceive and understand the importance of the human-nature relationship. This way, they will be able to print sustainable postures in their daily lives and, mainly, pressure governments to make decisions that respect the sustainable nature.Parte de los líderes políticos del mundo ignoran los temas ambientales. La sociedad necesita percibir e interpretar los impactos para tomar una posición crítica. Los docentes y/u otros profesionales que aborden la temática ambiental pueden contribuir a la planificación de actividades con una percepción alineada con la interpretación contextualizada de la Educación Ambiental. La metodología utilizada es una investigación cualitativa. El objetivo es responder a la pregunta planteada en el título de este estudio y también presentar una propuesta básica que involucre: percepción, interpretación y Educación Ambiental para orientar a los docentes en la planificación de actividades que promuevan la conservación de la naturaleza. Se espera que los involucrados en la actividad a planificar puedan percibir y comprender la importancia de la relación hombre-naturaleza. De esta manera, podrán imprimir posturas sustentables en su vida cotidiana y, principalmente, presionar a los gobiernos para que tomen decisiones que respeten la naturaleza sustentable.Parte dos líderes políticos mundiais ignora as questões ambientais. A sociedade precisa perceber e interpretar os impactos para tomar uma posição crítica. Professores e/ou outros profissionais que abordam questões ambientais podem contribuir para o planejamento das atividades com uma percepção alinhada à interpretação contextualizada da Educação Ambiental. A metodologia utilizada é uma pesquisa qualitativa. O objetivo é responder à pergunta apresentada no título deste estudo e também apresentar uma proposta básica envolvendo: percepção, interpretação e Educação Ambiental para orientar os professores no planejamento de atividades que promovam a conservação da natureza. Espera-se que os envolvidos na atividade a ser planejada percebam e compreendam a importância da relação ser humano-natureza. Dessa forma, poderão imprimir posturas sustentáveis em seu dia a dia e, principalmente, pressionar os governos a tomarem decisões que respeitem a natureza sustentável.Lepidus2022-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/remea/article/view/1424310.14295/remea.v39i2.14243REMEA - Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental; v. 39 n. 2 (2022): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo; 370-3841517-12562318-4884reponame:Remea - Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/remea/article/view/14243/9805http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva Costa, Clayton Angelo2022-08-30T13:14:35Zoai:periodicos.furg.br:article/14243Revistahttps://periodicos.furg.br/remeaPUBhttps://periodicos.furg.br/remea/oaijju_paula@hotmail.com1517-12561517-1256opendoar:2022-08-30T13:14:35Remea - Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental (Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
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