PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Carolina
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Friman, Mervi, Mahlamäki-Kultanen, Seija
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prâksis
Texto Completo: http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/1976
Resumo: ABSTRACTIn the context of pedagogical development in higher education (HE) this research is a case study concerning Häme University of Applied Sciences (HAMK), in Finland. The focus of the study is to make visible the correspondence between the international and national higher education policy emphasis and an individual higher education institution. Ten thematic approaches in higher education pedagogy were identified in a content analysis of policy documents, and from earlier interviews in Finnish higher education institutes. The data for this study was gathered in subsequent interviews at HAMK and was compared with these ten thematic approaches. The results show how the national and institutional pedagogical emphasis correspond in the case of universities of applied sciences (UAS). The correspondence with the ten pedagogical emphases were classified as (1) strongly consolidated, (2) currently highlighted and (3) less emphasized. The conclusion is that it is challenging and complicated to apply pedagogical goals systematically considering the various attributes from a world in constant change. In-house prioritize needs awareness of strategy, negotiations, and co-operation. The main points for the successful pedagogical development are (1) prioritization of the emphasis, (2) systematic progress and quality assurance and (3) co-operation within the pedagogic actors.Keywords: Higher education. University of applied sciences. Pedagogy. Pedagogical strategy.    RESUMONo contexto do desenvolvimento pedagógico no ensino superior (ES), esta pesquisa é um estudo de caso sobre a Universidade de Ciências Aplicadas Häme (HAMK), na Finlândia. O foco do estudo é tornar visível a correspondência entre a ênfase da política de ensino superior internacional e nacional e uma instituição de ensino superior individual. Dez abordagens temáticas na pedagogia do ensino superior foram identificadas na análise de conteúdo de documentos políticos e entrevistas em institutos de ensino superior finlandeses. Os dados coletados em entrevistas à HAMK foram comparados com essas dez abordagens temáticas. Os resultados mostram como a ênfase pedagógica nacional e institucional corresponde no caso da Universidade de Ciências Aplicadas (UAS). A correspondência das diferentes ênfases pedagógicas é classificada como (1) fortemente consolidada, (2) atualmente destacada e (3) menos enfatizada. A conclusão é que é desafiador e complicado estabelecer metas pedagógicas de maneira sistemática, considerando os vários atributos de um mundo em constante mudança. As prioridades internar necessitam da concientização da estratégia, negociações e cooperação. Os pontos principais para o sucesso do desenvolvimento pedagógico são (1) a priorização da ênfase, (2) o progresso sistemático e a garantia de qualidade e (3) a cooperação entre os atores pedagógicos.Palavras-chave: Ensino Superior. Universidade de Ciências Aplicadas. Pedagogia. Estratégia Pedagógica.
id Feevale-1_2c05892ee48e65721cde94e102bc0728
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1976
network_acronym_str Feevale-1
network_name_str Revista Prâksis
repository_id_str
spelling PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCESABSTRACTIn the context of pedagogical development in higher education (HE) this research is a case study concerning Häme University of Applied Sciences (HAMK), in Finland. The focus of the study is to make visible the correspondence between the international and national higher education policy emphasis and an individual higher education institution. Ten thematic approaches in higher education pedagogy were identified in a content analysis of policy documents, and from earlier interviews in Finnish higher education institutes. The data for this study was gathered in subsequent interviews at HAMK and was compared with these ten thematic approaches. The results show how the national and institutional pedagogical emphasis correspond in the case of universities of applied sciences (UAS). The correspondence with the ten pedagogical emphases were classified as (1) strongly consolidated, (2) currently highlighted and (3) less emphasized. The conclusion is that it is challenging and complicated to apply pedagogical goals systematically considering the various attributes from a world in constant change. In-house prioritize needs awareness of strategy, negotiations, and co-operation. The main points for the successful pedagogical development are (1) prioritization of the emphasis, (2) systematic progress and quality assurance and (3) co-operation within the pedagogic actors.Keywords: Higher education. University of applied sciences. Pedagogy. Pedagogical strategy.    RESUMONo contexto do desenvolvimento pedagógico no ensino superior (ES), esta pesquisa é um estudo de caso sobre a Universidade de Ciências Aplicadas Häme (HAMK), na Finlândia. O foco do estudo é tornar visível a correspondência entre a ênfase da política de ensino superior internacional e nacional e uma instituição de ensino superior individual. Dez abordagens temáticas na pedagogia do ensino superior foram identificadas na análise de conteúdo de documentos políticos e entrevistas em institutos de ensino superior finlandeses. Os dados coletados em entrevistas à HAMK foram comparados com essas dez abordagens temáticas. Os resultados mostram como a ênfase pedagógica nacional e institucional corresponde no caso da Universidade de Ciências Aplicadas (UAS). A correspondência das diferentes ênfases pedagógicas é classificada como (1) fortemente consolidada, (2) atualmente destacada e (3) menos enfatizada. A conclusão é que é desafiador e complicado estabelecer metas pedagógicas de maneira sistemática, considerando os vários atributos de um mundo em constante mudança. As prioridades internar necessitam da concientização da estratégia, negociações e cooperação. Os pontos principais para o sucesso do desenvolvimento pedagógico são (1) a priorização da ênfase, (2) o progresso sistemático e a garantia de qualidade e (3) a cooperação entre os atores pedagógicos.Palavras-chave: Ensino Superior. Universidade de Ciências Aplicadas. Pedagogia. Estratégia Pedagógica.Universidade Feevale2019-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/197610.25112/rpr.v3i0.1976Revista Prâksis; v. 3 (2019): Brasil, Finlândia e Dinamarca: Cooperação em Educação, Ciência e Tecnologia; 05-242448-19391807-111210.25112/rpr.v3i0reponame:Revista Prâksisinstname:Universidade Feevale (Feevale)instacron:Feevaleporhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/1976/2452Copyright (c) 2019 Revista Prâksisinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, CarolinaFriman, MerviMahlamäki-Kultanen, Seija2020-08-27T23:19:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1976Revistahttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/indexhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/oai||mauricio@feevale.br2448-19392448-1939opendoar:2020-08-27T23:19:53Revista Prâksis - Universidade Feevale (Feevale)false
dc.title.none.fl_str_mv PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
title PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
spellingShingle PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
Carvalho, Carolina
title_short PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
title_full PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
title_fullStr PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
title_full_unstemmed PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
title_sort PEDAGOGY IN FINNISH HIGHER EDUCATION: A CASE EXAMPLE OF HÄME UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
author Carvalho, Carolina
author_facet Carvalho, Carolina
Friman, Mervi
Mahlamäki-Kultanen, Seija
author_role author
author2 Friman, Mervi
Mahlamäki-Kultanen, Seija
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Carolina
Friman, Mervi
Mahlamäki-Kultanen, Seija
description ABSTRACTIn the context of pedagogical development in higher education (HE) this research is a case study concerning Häme University of Applied Sciences (HAMK), in Finland. The focus of the study is to make visible the correspondence between the international and national higher education policy emphasis and an individual higher education institution. Ten thematic approaches in higher education pedagogy were identified in a content analysis of policy documents, and from earlier interviews in Finnish higher education institutes. The data for this study was gathered in subsequent interviews at HAMK and was compared with these ten thematic approaches. The results show how the national and institutional pedagogical emphasis correspond in the case of universities of applied sciences (UAS). The correspondence with the ten pedagogical emphases were classified as (1) strongly consolidated, (2) currently highlighted and (3) less emphasized. The conclusion is that it is challenging and complicated to apply pedagogical goals systematically considering the various attributes from a world in constant change. In-house prioritize needs awareness of strategy, negotiations, and co-operation. The main points for the successful pedagogical development are (1) prioritization of the emphasis, (2) systematic progress and quality assurance and (3) co-operation within the pedagogic actors.Keywords: Higher education. University of applied sciences. Pedagogy. Pedagogical strategy.    RESUMONo contexto do desenvolvimento pedagógico no ensino superior (ES), esta pesquisa é um estudo de caso sobre a Universidade de Ciências Aplicadas Häme (HAMK), na Finlândia. O foco do estudo é tornar visível a correspondência entre a ênfase da política de ensino superior internacional e nacional e uma instituição de ensino superior individual. Dez abordagens temáticas na pedagogia do ensino superior foram identificadas na análise de conteúdo de documentos políticos e entrevistas em institutos de ensino superior finlandeses. Os dados coletados em entrevistas à HAMK foram comparados com essas dez abordagens temáticas. Os resultados mostram como a ênfase pedagógica nacional e institucional corresponde no caso da Universidade de Ciências Aplicadas (UAS). A correspondência das diferentes ênfases pedagógicas é classificada como (1) fortemente consolidada, (2) atualmente destacada e (3) menos enfatizada. A conclusão é que é desafiador e complicado estabelecer metas pedagógicas de maneira sistemática, considerando os vários atributos de um mundo em constante mudança. As prioridades internar necessitam da concientização da estratégia, negociações e cooperação. Os pontos principais para o sucesso do desenvolvimento pedagógico são (1) a priorização da ênfase, (2) o progresso sistemático e a garantia de qualidade e (3) a cooperação entre os atores pedagógicos.Palavras-chave: Ensino Superior. Universidade de Ciências Aplicadas. Pedagogia. Estratégia Pedagógica.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/1976
10.25112/rpr.v3i0.1976
url http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/1976
identifier_str_mv 10.25112/rpr.v3i0.1976
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistapraksis/article/view/1976/2452
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Prâksis
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Prâksis
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Feevale
publisher.none.fl_str_mv Universidade Feevale
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prâksis; v. 3 (2019): Brasil, Finlândia e Dinamarca: Cooperação em Educação, Ciência e Tecnologia; 05-24
2448-1939
1807-1112
10.25112/rpr.v3i0
reponame:Revista Prâksis
instname:Universidade Feevale (Feevale)
instacron:Feevale
instname_str Universidade Feevale (Feevale)
instacron_str Feevale
institution Feevale
reponame_str Revista Prâksis
collection Revista Prâksis
repository.name.fl_str_mv Revista Prâksis - Universidade Feevale (Feevale)
repository.mail.fl_str_mv ||mauricio@feevale.br
_version_ 1798325124893507584