TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Conhecimento Online |
Texto Completo: | http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/2956 |
Resumo: | The article presents results from a study whose purposes were to develop knowledge on the use of digital platforms and technologies in school activities by Portuguese students and the difficulties they identify when using them. We also aimed to understand the effect of their parents’ educational attainment upon these two dimensions. 2037 Basic and Secondary Education (Years 6, 9, and 12) students, who attended schools in different Portuguese regions, answered a questionnaire. The results indicate that the mother’s level of schooling is associated to the use of more diversified platforms, to a more frequent use, and to students stating more difficulties in context of the pandemic. |
id |
Feevale-3_ab4c01aeab5351a8dff8ebb91752d703 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2956 |
network_acronym_str |
Feevale-3 |
network_name_str |
Conhecimento Online |
repository_id_str |
|
spelling |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAISPlataformas e Tecnologias DigitaisAlunos do Ensino Básico e SecundárioPortugalThe article presents results from a study whose purposes were to develop knowledge on the use of digital platforms and technologies in school activities by Portuguese students and the difficulties they identify when using them. We also aimed to understand the effect of their parents’ educational attainment upon these two dimensions. 2037 Basic and Secondary Education (Years 6, 9, and 12) students, who attended schools in different Portuguese regions, answered a questionnaire. The results indicate that the mother’s level of schooling is associated to the use of more diversified platforms, to a more frequent use, and to students stating more difficulties in context of the pandemic.O artigo apresenta resultados de um estudo que teve como objetivos conhecer a utilização nas atividades escolares de plataformas e tecnologias digitais por alunos portugueses, as dificuldades que identificam na sua utilização e compreender o efeito do nível de escolaridade do pai e da mãe nestas duas dimensões. Foi utilizado um inquérito por questionário a que responderam 2037 alunos do Ensino Básico e Secundário (6º, 9º e 12º anos de escolaridade), que frequentavam escolas localizadas em diferentes regiões de Portugal. Os resultados indicam que o nível de escolaridade da mãe está associado à utilização de plataformas mais diversificadas, a uma utilização mais frequente e à enunciação, pelos alunos, de maiores dificuldades em contexto pandémico.Universidade Feevale2023-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/295610.25112/rco.v1.2956Revista Conhecimento Online; v. 1 (2023): Janeiro / Junho - Artigos livres; 81-1012176-8501reponame:Conhecimento Onlineinstname:Universidade Feevale (Feevale)instacron:Feevaleporhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/2956/3141Copyright (c) 2022 Carla Vilhena, Valadas Sandra T., Fernandes Preciosa, Carla Figueiredohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVilhena, CarlaValadas, Sandra T.Fernandes, PreciosaFigueiredo, Carla2023-08-04T18:33:32Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2956Revistahttps://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonlineONGhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/oaijacinta@feevale.br||mauricio@feevale.br2176-85012176-8501opendoar:2023-08-04T18:33:32Conhecimento Online - Universidade Feevale (Feevale)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
title |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
spellingShingle |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS Vilhena, Carla Plataformas e Tecnologias Digitais Alunos do Ensino Básico e Secundário Portugal |
title_short |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
title_full |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
title_fullStr |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
title_full_unstemmed |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
title_sort |
TECNOLOGIAS DIGITAIS E CAPITAL CULTURAL – ASSOCIAÇÃO ENTRE O NÍVEL DE ESCOLARIDADE DOS PAIS E UTILIZAÇÃO PELOS ALUNOS DE TECNOLOGIAS DIGITAIS |
author |
Vilhena, Carla |
author_facet |
Vilhena, Carla Valadas, Sandra T. Fernandes, Preciosa Figueiredo, Carla |
author_role |
author |
author2 |
Valadas, Sandra T. Fernandes, Preciosa Figueiredo, Carla |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilhena, Carla Valadas, Sandra T. Fernandes, Preciosa Figueiredo, Carla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Plataformas e Tecnologias Digitais Alunos do Ensino Básico e Secundário Portugal |
topic |
Plataformas e Tecnologias Digitais Alunos do Ensino Básico e Secundário Portugal |
description |
The article presents results from a study whose purposes were to develop knowledge on the use of digital platforms and technologies in school activities by Portuguese students and the difficulties they identify when using them. We also aimed to understand the effect of their parents’ educational attainment upon these two dimensions. 2037 Basic and Secondary Education (Years 6, 9, and 12) students, who attended schools in different Portuguese regions, answered a questionnaire. The results indicate that the mother’s level of schooling is associated to the use of more diversified platforms, to a more frequent use, and to students stating more difficulties in context of the pandemic. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/2956 10.25112/rco.v1.2956 |
url |
http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/2956 |
identifier_str_mv |
10.25112/rco.v1.2956 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistaconhecimentoonline/article/view/2956/3141 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carla Vilhena, Valadas Sandra T., Fernandes Preciosa, Carla Figueiredo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carla Vilhena, Valadas Sandra T., Fernandes Preciosa, Carla Figueiredo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Feevale |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Feevale |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Conhecimento Online; v. 1 (2023): Janeiro / Junho - Artigos livres; 81-101 2176-8501 reponame:Conhecimento Online instname:Universidade Feevale (Feevale) instacron:Feevale |
instname_str |
Universidade Feevale (Feevale) |
instacron_str |
Feevale |
institution |
Feevale |
reponame_str |
Conhecimento Online |
collection |
Conhecimento Online |
repository.name.fl_str_mv |
Conhecimento Online - Universidade Feevale (Feevale) |
repository.mail.fl_str_mv |
jacinta@feevale.br||mauricio@feevale.br |
_version_ |
1809464526037319680 |