The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931 |
Resumo: | This article presents the 17 Sustainable Development Objectives (ODS), a United Nations program that aims to transform the world. This presentation is interpreted in light of the parameters of the school library. The articulation between the sustainable development and the objectives of the school library allows to place the contributions in the broader scope of a public policy for education. This articulation generated some assumptions such as: enable the increase of reading index; the school library should be part of the social movement that seeks to implement educational and cultural public policies; provide the necessary tools for the formation, development and improvement of the student's competences; open a space for creating and sharing experiences. In conclusion, we believe that the existence of the school library can contribute to propose solutions for the objectives of sustainable development . |
id |
IBDCivil_0be40a332c5338b23e9627269dea51b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8650931 |
network_acronym_str |
IBDCivil |
network_name_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school libraryAgenda 2030 para o desenvolvimento sustentável: uma leitura de política pública na clave da biblioteca escolarBiblioteca escolar. Desenvolvimento sustentável. Educação - Biblioteca. Política pública.School library. Sustainable development. Education - Library. Public policy.This article presents the 17 Sustainable Development Objectives (ODS), a United Nations program that aims to transform the world. This presentation is interpreted in light of the parameters of the school library. The articulation between the sustainable development and the objectives of the school library allows to place the contributions in the broader scope of a public policy for education. This articulation generated some assumptions such as: enable the increase of reading index; the school library should be part of the social movement that seeks to implement educational and cultural public policies; provide the necessary tools for the formation, development and improvement of the student's competences; open a space for creating and sharing experiences. In conclusion, we believe that the existence of the school library can contribute to propose solutions for the objectives of sustainable development .Este artigo apresenta os 17 ODS (Objetivos de Desenvolvimento Sustentável), programa da Organização da Nações Unidas que visa transformar o mundo. Essa apresentação é interpretada à luz dos parâmetros da biblioteca escolar. A articulação entre o desenvolvimento sustentável e os objetivos da biblioteca escolar permite situar as contribuições no âmbito mais amplo de uma política pública para a educação. Essa articulação gerou alguns pressupostos como: possibilitar o aumento do índice de leitura; a biblioteca escolar deve fazer parte do movimento social que busca efetivar as políticas públicas educacionais e culturais; fornecer instrumental necessário para a formação, o desenvolvimento e o aprimoramento das competências do aluno; abrir um espaço de criação e de compartilhamento de experiências. Como conclusão, entendemos que a existência da biblioteca escolar pode contribuir para propor soluções para os objetivos do desenvolvimento sustentável. Universidade Estadual de Campinas2018-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Exploratóriaapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/865093110.20396/rdbci.v16i3.8650931RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 16 No. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 355-372RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 355-3721678-765Xreponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civilporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/pdf_1https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/xmlCastro Filho, Claudio Marcondes deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-09-27T11:16:09Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8650931Revistahttps://rbdcivil.ibdcivil.org.br/rbdchttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oai||rbdcivil@ibdcivil.org.br2358-69742358-6974opendoar:2018-09-27T11:16:09Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library Agenda 2030 para o desenvolvimento sustentável: uma leitura de política pública na clave da biblioteca escolar |
title |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
spellingShingle |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library Castro Filho, Claudio Marcondes de Biblioteca escolar. Desenvolvimento sustentável. Educação - Biblioteca. Política pública. School library. Sustainable development. Education - Library. Public policy. |
title_short |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
title_full |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
title_fullStr |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
title_full_unstemmed |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
title_sort |
The 2030 agenda for sustainable development: a reading of public policy in the key of the school library |
author |
Castro Filho, Claudio Marcondes de |
author_facet |
Castro Filho, Claudio Marcondes de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro Filho, Claudio Marcondes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Biblioteca escolar. Desenvolvimento sustentável. Educação - Biblioteca. Política pública. School library. Sustainable development. Education - Library. Public policy. |
topic |
Biblioteca escolar. Desenvolvimento sustentável. Educação - Biblioteca. Política pública. School library. Sustainable development. Education - Library. Public policy. |
description |
This article presents the 17 Sustainable Development Objectives (ODS), a United Nations program that aims to transform the world. This presentation is interpreted in light of the parameters of the school library. The articulation between the sustainable development and the objectives of the school library allows to place the contributions in the broader scope of a public policy for education. This articulation generated some assumptions such as: enable the increase of reading index; the school library should be part of the social movement that seeks to implement educational and cultural public policies; provide the necessary tools for the formation, development and improvement of the student's competences; open a space for creating and sharing experiences. In conclusion, we believe that the existence of the school library can contribute to propose solutions for the objectives of sustainable development . |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Exploratória |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931 10.20396/rdbci.v16i3.8650931 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931 |
identifier_str_mv |
10.20396/rdbci.v16i3.8650931 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/pdf https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/pdf_1 https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8650931/xml |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 16 No. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 355-372 RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 355-372 1678-765X reponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online) instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civil |
instname_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
instacron_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
institution |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
reponame_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbdcivil@ibdcivil.org.br |
_version_ |
1798675297327906816 |