Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Sandra Maria Souza de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Miguel, Marcelo Calderari, Campos, Ana Claudia Borges
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239
Resumo: Evaluating and reassessing the quality of adjusting the needs of your community are necessary activities for any library. This study uses the Metrics Servqual - of Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985), to analyze the expectations and perception of the members of the Transcol Library in relation to the servicesoffered by the librarian modules in the public transportation terms of the municipality of Vila Velha. This method proposes the analysis of the matrix importance & performance for the management of public libraries in relation to the five dimensions of quality: reliability, tangibility, sensitivity, assurance and empathy. The methodology of this investigation has a descriptive character with the use of the technique of critical incident. The results indicate that the members of the library attach greater importance to the 'assurance' dimension in relation to the provision of information services.
id IBDCivil_4b59a3440bde462d5d49e915c7d933c0
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8651239
network_acronym_str IBDCivil
network_name_str Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
repository_id_str
spelling Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual toolAproveite a sua passagem e viaje pelo mundo da leitura: uma análise das Bibliotecas Transcol de Vila Velha por meio da ferramenta ServqualEstudo de usuário. Serviço comunitário de informação. Servqual. Dimensões da qualidade. Usuários de bibliotecas. Avaliação.User study. Community information service. Servqual.Evaluating and reassessing the quality of adjusting the needs of your community are necessary activities for any library. This study uses the Metrics Servqual - of Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985), to analyze the expectations and perception of the members of the Transcol Library in relation to the servicesoffered by the librarian modules in the public transportation terms of the municipality of Vila Velha. This method proposes the analysis of the matrix importance & performance for the management of public libraries in relation to the five dimensions of quality: reliability, tangibility, sensitivity, assurance and empathy. The methodology of this investigation has a descriptive character with the use of the technique of critical incident. The results indicate that the members of the library attach greater importance to the 'assurance' dimension in relation to the provision of information services.Avaliar e reavaliar a qualidade de ajustar as necessidades de sua comunidade são atividades necessárias para qualquer biblioteca. Este estudo utiliza a métrica Servqual – de Parasuraman, Zeithaml e Berry (1985), para analisar as expectativas e percepção dos associados da Bibiblioteca Transcol em relação aos serviços ofertados pelos módulos bibliotecários nos términos de transporte públicos do município de Vila Velha. Este método propõe a analise da matriz importância & desempenho para a gestão das bibliotecas públicas em relação às cinco dimensões de qualidade: confiança, tangibilidade, sensibilidade, segurança e empatia. A metodologia desta investigação tem caráter descritivo com o uso da técnica de incidente crítico. Os resultados obtidos indicam que os associados da biblioteca atribuem maior importância à dimensão ‘segurança’ no que refere à prestação de serviços em informação.Universidade Estadual de Campinas2018-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionmétodo servqual, estudo de casoapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/865123910.20396/rdbci.v16i3.8651239RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 16 No. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-426RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-4261678-765Xreponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civilporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdf_1https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/xmlCarvalho, Sandra Maria Souza deMiguel, Marcelo CalderariCampos, Ana Claudia Borgesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-09-27T12:04:19Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8651239Revistahttps://rbdcivil.ibdcivil.org.br/rbdchttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oai||rbdcivil@ibdcivil.org.br2358-69742358-6974opendoar:2018-09-27T12:04:19Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)false
dc.title.none.fl_str_mv Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
Aproveite a sua passagem e viaje pelo mundo da leitura: uma análise das Bibliotecas Transcol de Vila Velha por meio da ferramenta Servqual
title Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
spellingShingle Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
Carvalho, Sandra Maria Souza de
Estudo de usuário. Serviço comunitário de informação. Servqual. Dimensões da qualidade. Usuários de bibliotecas. Avaliação.
User study. Community information service. Servqual.
title_short Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
title_full Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
title_fullStr Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
title_full_unstemmed Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
title_sort Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool
author Carvalho, Sandra Maria Souza de
author_facet Carvalho, Sandra Maria Souza de
Miguel, Marcelo Calderari
Campos, Ana Claudia Borges
author_role author
author2 Miguel, Marcelo Calderari
Campos, Ana Claudia Borges
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Sandra Maria Souza de
Miguel, Marcelo Calderari
Campos, Ana Claudia Borges
dc.subject.por.fl_str_mv Estudo de usuário. Serviço comunitário de informação. Servqual. Dimensões da qualidade. Usuários de bibliotecas. Avaliação.
User study. Community information service. Servqual.
topic Estudo de usuário. Serviço comunitário de informação. Servqual. Dimensões da qualidade. Usuários de bibliotecas. Avaliação.
User study. Community information service. Servqual.
description Evaluating and reassessing the quality of adjusting the needs of your community are necessary activities for any library. This study uses the Metrics Servqual - of Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985), to analyze the expectations and perception of the members of the Transcol Library in relation to the servicesoffered by the librarian modules in the public transportation terms of the municipality of Vila Velha. This method proposes the analysis of the matrix importance & performance for the management of public libraries in relation to the five dimensions of quality: reliability, tangibility, sensitivity, assurance and empathy. The methodology of this investigation has a descriptive character with the use of the technique of critical incident. The results indicate that the members of the library attach greater importance to the 'assurance' dimension in relation to the provision of information services.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
método servqual, estudo de caso
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239
10.20396/rdbci.v16i3.8651239
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v16i3.8651239
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdf
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdf_1
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/xml
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 16 No. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-426
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-426
1678-765X
reponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civil
instname_str Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
instacron_str Instituto Brasileiro de Direito Civil
institution Instituto Brasileiro de Direito Civil
reponame_str Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
collection Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
repository.mail.fl_str_mv ||rbdcivil@ibdcivil.org.br
_version_ 1798675297669742592