Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2088 |
Resumo: | This paper reflects on the difficulties and perspectives of starting a process of total quality management in information units. It discusses the value of perceiving organizations as an integrated system in order to guarantee their continuous improvement in the search for excellence. It also discusses questions of motivation, change of paradigms, mental and organizational barriers which affect the performance of people in information units. |
id |
IBDCivil_dc79d64cd24125860d895c93d8642bdc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2088 |
network_acronym_str |
IBDCivil |
network_name_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantationGestão da qualidade em serviços de informação do setor público: características e dificuldades para sua implantaçãoTotal quality managementInformation servicesChanges of paradigmsMotivationEmpowermentAdministrationLibrary science. Information sciencesQuality management.Gestão da qualidade totalServiços de informaçãoMudança de paradigmasMotivaçãoThis paper reflects on the difficulties and perspectives of starting a process of total quality management in information units. It discusses the value of perceiving organizations as an integrated system in order to guarantee their continuous improvement in the search for excellence. It also discusses questions of motivation, change of paradigms, mental and organizational barriers which affect the performance of people in information units.Este artigo tece uma reflexão sobre as perspectivas e dificuldades de implantação do modelo de gestão pela qualidade total em unidades de informação. Discorre sobre a importância de se perceber as organizações dentro de uma visão integrada para garantir o processo de melhoria contínua em busca da excelência. Discute também as questões de motivação, de mudança de paradigmas e as barreiras mentais e organizacionais que afetam o desempenho das pessoas nos serviços de informação.Universidade Estadual de Campinas2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/208810.20396/rdbci.v1i1.2088RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 1 No. 1 (2003): jul./dez.; 39-59RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 1 n. 1 (2003): jul./dez.; 39-591678-765Xreponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civilporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2088/2218Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2004 Rose Mary Juliano Longo, Waldomiro Vergueirohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLongo, Rose Mary JulianoVergueiro, Waldomiro2022-05-04T19:40:53Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2088Revistahttps://rbdcivil.ibdcivil.org.br/rbdchttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oai||rbdcivil@ibdcivil.org.br2358-69742358-6974opendoar:2022-05-04T19:40:53Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation Gestão da qualidade em serviços de informação do setor público: características e dificuldades para sua implantação |
title |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
spellingShingle |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation Longo, Rose Mary Juliano Total quality management Information services Changes of paradigms Motivation Empowerment Administration Library science. Information sciences Quality management. Gestão da qualidade total Serviços de informação Mudança de paradigmas Motivação |
title_short |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
title_full |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
title_fullStr |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
title_full_unstemmed |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
title_sort |
Quality management of information in public selector: characteristics and difficulties for implantation |
author |
Longo, Rose Mary Juliano |
author_facet |
Longo, Rose Mary Juliano Vergueiro, Waldomiro |
author_role |
author |
author2 |
Vergueiro, Waldomiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Longo, Rose Mary Juliano Vergueiro, Waldomiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Total quality management Information services Changes of paradigms Motivation Empowerment Administration Library science. Information sciences Quality management. Gestão da qualidade total Serviços de informação Mudança de paradigmas Motivação |
topic |
Total quality management Information services Changes of paradigms Motivation Empowerment Administration Library science. Information sciences Quality management. Gestão da qualidade total Serviços de informação Mudança de paradigmas Motivação |
description |
This paper reflects on the difficulties and perspectives of starting a process of total quality management in information units. It discusses the value of perceiving organizations as an integrated system in order to guarantee their continuous improvement in the search for excellence. It also discusses questions of motivation, change of paradigms, mental and organizational barriers which affect the performance of people in information units. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2088 10.20396/rdbci.v1i1.2088 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2088 |
identifier_str_mv |
10.20396/rdbci.v1i1.2088 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2088/2218 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2004 Rose Mary Juliano Longo, Waldomiro Vergueiro https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2004 Rose Mary Juliano Longo, Waldomiro Vergueiro https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 1 No. 1 (2003): jul./dez.; 39-59 RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 1 n. 1 (2003): jul./dez.; 39-59 1678-765X reponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online) instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civil |
instname_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
instacron_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
institution |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
reponame_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbdcivil@ibdcivil.org.br |
_version_ |
1798675295456198656 |