O poder do som no contexto da criação da marca
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas) |
Texto Completo: | http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919 |
Resumo: | One of the elements of the process of creating an advertising campaign is music or sound, in this work we intend to discuss methods and examples of using music and sound in this process. As a general objective, it is intended to provide the reader with arguments and artifices that can serve as a subsidy to justify the use of certain methods to obtain the desired result during the creation of an advertising campaign. It is a bibliographical research that analyzes cases, and through the study of semiotics, traces a path to obtain more effective results in the process of using music or sound in advertising. Citing authors who deal with the structure of sound, verbal and written language we can analyze the application of sound effectively, under the light of semiotics we can see the effectiveness of building an affective, emotional and affective connection with the public. The studies also include multisensory aspects such as smell, taste, touch, vision and obviously hearing. We also approach the history of music, as well as the cognitive revolution, a period of great transformation and birth of the first structures and sciences of language. |
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O poder do som no contexto da criação da marcaPublicidade e propagandaSemióticaSonorizaçãoIdentidade visualCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDAOne of the elements of the process of creating an advertising campaign is music or sound, in this work we intend to discuss methods and examples of using music and sound in this process. As a general objective, it is intended to provide the reader with arguments and artifices that can serve as a subsidy to justify the use of certain methods to obtain the desired result during the creation of an advertising campaign. It is a bibliographical research that analyzes cases, and through the study of semiotics, traces a path to obtain more effective results in the process of using music or sound in advertising. Citing authors who deal with the structure of sound, verbal and written language we can analyze the application of sound effectively, under the light of semiotics we can see the effectiveness of building an affective, emotional and affective connection with the public. The studies also include multisensory aspects such as smell, taste, touch, vision and obviously hearing. We also approach the history of music, as well as the cognitive revolution, a period of great transformation and birth of the first structures and sciences of language.Um dos elementos do processo de criação de uma campanha publicitária é a música ou a sonorização, o que nos leva, neste trabalho, a discutir métodos e exemplos de utilização da música e do som nesse processo. Como objetivo geral, pretende-se fornecer ao leitor argumentos e artifícios que possam servir de subsídio para justificar a utilização de determinados métodos para se obter o resultado desejado durante a criação de uma campanha publicitária. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica que faz uma análise de casos e, por meio do estudo da semiótica, traça um caminho para a obtenção de resultados mais efetivos no processo de emprego da música ou do som em peças publicitárias. Citando autores que tratam a estrutura da linguagem sonora, verbal e escrita, podemos analisar a aplicação do som de maneira efetiva e, sob a luz da semiótica, podemos constatar a eficácia da construção de uma conexão afetiva, emocional e afetiva com o público. Os estudos incluem, também, aspectos multissensoriais tais como: olfato, paladar, tato, visão e obviamente a audição. Também abordamos a história da música, assim como a revolução cognitiva, período de grandes transformações e nascimento das primeiras estruturas e ciências da linguagem.BrasilCampus Manaus CentroInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaSalgado, André Wilson Archer Pintohttp://lattes.cnpq.br/0197746640735395Salgado, André Wilson Archer Pintohttp://lattes.cnpq.br/0197746640735395Arruda, Éverton Mourahttp://lattes.cnpq.br/8458855239132157Lira, Wallacehttp://lattes.cnpq.br/7834505234728150Oliveira, Danielle Rocha deFonseca, Rodrigo Fernandes2022-07-01T14:02:27Z2022-07-012022-07-01T14:02:27Z2022-06-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisOLIVEIRA, Danielle Rocha de; FONSECA, Rodrigo Fernandes. O poder do som no contexto da criação da marca. 2021. 79 f. Monografia (Tecnologia em Produção Publicitária) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2021.http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)instname:Instituto Federal do Amazonas (IFAM)instacron:IFAM2024-02-20T16:41:23Zoai:localhost:4321/919Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ifam.edu.br/oai/requestcgeb@ifam.edu.bropendoar:2024-02-20T16:41:23Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas) - Instituto Federal do Amazonas (IFAM)false |
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