O poder do som no contexto da criação da marca

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Danielle Rocha de
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Fonseca, Rodrigo Fernandes
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)
Texto Completo: http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919
Resumo: One of the elements of the process of creating an advertising campaign is music or sound, in this work we intend to discuss methods and examples of using music and sound in this process. As a general objective, it is intended to provide the reader with arguments and artifices that can serve as a subsidy to justify the use of certain methods to obtain the desired result during the creation of an advertising campaign. It is a bibliographical research that analyzes cases, and through the study of semiotics, traces a path to obtain more effective results in the process of using music or sound in advertising. Citing authors who deal with the structure of sound, verbal and written language we can analyze the application of sound effectively, under the light of semiotics we can see the effectiveness of building an affective, emotional and affective connection with the public. The studies also include multisensory aspects such as smell, taste, touch, vision and obviously hearing. We also approach the history of music, as well as the cognitive revolution, a period of great transformation and birth of the first structures and sciences of language.
id IFAM-1_71520bab79fb1c37ebb1e54b45d1db72
oai_identifier_str oai:localhost:4321/919
network_acronym_str IFAM-1
network_name_str Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)
repository_id_str
spelling O poder do som no contexto da criação da marcaPublicidade e propagandaSemióticaSonorizaçãoIdentidade visualCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDAOne of the elements of the process of creating an advertising campaign is music or sound, in this work we intend to discuss methods and examples of using music and sound in this process. As a general objective, it is intended to provide the reader with arguments and artifices that can serve as a subsidy to justify the use of certain methods to obtain the desired result during the creation of an advertising campaign. It is a bibliographical research that analyzes cases, and through the study of semiotics, traces a path to obtain more effective results in the process of using music or sound in advertising. Citing authors who deal with the structure of sound, verbal and written language we can analyze the application of sound effectively, under the light of semiotics we can see the effectiveness of building an affective, emotional and affective connection with the public. The studies also include multisensory aspects such as smell, taste, touch, vision and obviously hearing. We also approach the history of music, as well as the cognitive revolution, a period of great transformation and birth of the first structures and sciences of language.Um dos elementos do processo de criação de uma campanha publicitária é a música ou a sonorização, o que nos leva, neste trabalho, a discutir métodos e exemplos de utilização da música e do som nesse processo. Como objetivo geral, pretende-se fornecer ao leitor argumentos e artifícios que possam servir de subsídio para justificar a utilização de determinados métodos para se obter o resultado desejado durante a criação de uma campanha publicitária. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica que faz uma análise de casos e, por meio do estudo da semiótica, traça um caminho para a obtenção de resultados mais efetivos no processo de emprego da música ou do som em peças publicitárias. Citando autores que tratam a estrutura da linguagem sonora, verbal e escrita, podemos analisar a aplicação do som de maneira efetiva e, sob a luz da semiótica, podemos constatar a eficácia da construção de uma conexão afetiva, emocional e afetiva com o público. Os estudos incluem, também, aspectos multissensoriais tais como: olfato, paladar, tato, visão e obviamente a audição. Também abordamos a história da música, assim como a revolução cognitiva, período de grandes transformações e nascimento das primeiras estruturas e ciências da linguagem.BrasilCampus Manaus CentroInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaInstituto Federal do AmazonasIFAMTecnologia em Produção PublicitáriaSalgado, André Wilson Archer Pintohttp://lattes.cnpq.br/0197746640735395Salgado, André Wilson Archer Pintohttp://lattes.cnpq.br/0197746640735395Arruda, Éverton Mourahttp://lattes.cnpq.br/8458855239132157Lira, Wallacehttp://lattes.cnpq.br/7834505234728150Oliveira, Danielle Rocha deFonseca, Rodrigo Fernandes2022-07-01T14:02:27Z2022-07-012022-07-01T14:02:27Z2022-06-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisOLIVEIRA, Danielle Rocha de; FONSECA, Rodrigo Fernandes. O poder do som no contexto da criação da marca. 2021. 79 f. Monografia (Tecnologia em Produção Publicitária) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2021.http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)instname:Instituto Federal do Amazonas (IFAM)instacron:IFAM2024-02-20T16:41:23Zoai:localhost:4321/919Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ifam.edu.br/oai/requestcgeb@ifam.edu.bropendoar:2024-02-20T16:41:23Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas) - Instituto Federal do Amazonas (IFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv O poder do som no contexto da criação da marca
title O poder do som no contexto da criação da marca
spellingShingle O poder do som no contexto da criação da marca
Oliveira, Danielle Rocha de
Publicidade e propaganda
Semiótica
Sonorização
Identidade visual
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDA
title_short O poder do som no contexto da criação da marca
title_full O poder do som no contexto da criação da marca
title_fullStr O poder do som no contexto da criação da marca
title_full_unstemmed O poder do som no contexto da criação da marca
title_sort O poder do som no contexto da criação da marca
author Oliveira, Danielle Rocha de
author_facet Oliveira, Danielle Rocha de
Fonseca, Rodrigo Fernandes
author_role author
author2 Fonseca, Rodrigo Fernandes
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Salgado, André Wilson Archer Pinto
http://lattes.cnpq.br/0197746640735395
Salgado, André Wilson Archer Pinto
http://lattes.cnpq.br/0197746640735395
Arruda, Éverton Moura
http://lattes.cnpq.br/8458855239132157
Lira, Wallace
http://lattes.cnpq.br/7834505234728150
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Danielle Rocha de
Fonseca, Rodrigo Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv Publicidade e propaganda
Semiótica
Sonorização
Identidade visual
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDA
topic Publicidade e propaganda
Semiótica
Sonorização
Identidade visual
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDA
description One of the elements of the process of creating an advertising campaign is music or sound, in this work we intend to discuss methods and examples of using music and sound in this process. As a general objective, it is intended to provide the reader with arguments and artifices that can serve as a subsidy to justify the use of certain methods to obtain the desired result during the creation of an advertising campaign. It is a bibliographical research that analyzes cases, and through the study of semiotics, traces a path to obtain more effective results in the process of using music or sound in advertising. Citing authors who deal with the structure of sound, verbal and written language we can analyze the application of sound effectively, under the light of semiotics we can see the effectiveness of building an affective, emotional and affective connection with the public. The studies also include multisensory aspects such as smell, taste, touch, vision and obviously hearing. We also approach the history of music, as well as the cognitive revolution, a period of great transformation and birth of the first structures and sciences of language.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-01T14:02:27Z
2022-07-01
2022-07-01T14:02:27Z
2022-06-27
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv OLIVEIRA, Danielle Rocha de; FONSECA, Rodrigo Fernandes. O poder do som no contexto da criação da marca. 2021. 79 f. Monografia (Tecnologia em Produção Publicitária) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2021.
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919
identifier_str_mv OLIVEIRA, Danielle Rocha de; FONSECA, Rodrigo Fernandes. O poder do som no contexto da criação da marca. 2021. 79 f. Monografia (Tecnologia em Produção Publicitária) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2021.
url http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/919
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Brasil
Campus Manaus Centro
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
publisher.none.fl_str_mv Brasil
Campus Manaus Centro
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
Instituto Federal do Amazonas
IFAM
Tecnologia em Produção Publicitária
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)
instname:Instituto Federal do Amazonas (IFAM)
instacron:IFAM
instname_str Instituto Federal do Amazonas (IFAM)
instacron_str IFAM
institution IFAM
reponame_str Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)
collection Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional do IFAM (Repositório Institucional do Instituto Federal do Amazonas) - Instituto Federal do Amazonas (IFAM)
repository.mail.fl_str_mv cgeb@ifam.edu.br
_version_ 1810022878684381184