LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miguel Macedo, Yuri
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Soeiro , Arilma de Oliveira, Lins , Deiraci do Nascimento, Meneses da Silva , Leilane Queiroz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
Texto Completo: https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698
Resumo: This article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families.
id IFES-1_7d898188296fafcd4071a513e6a78de9
oai_identifier_str oai::article/698
network_acronym_str IFES-1
network_name_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository_id_str
spelling LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICEALFABETIZAÇÃO DA CRIANÇA SURDA NO MUNICÍPIO DE CAMAÇARI - BAHIA: ENTRE A PROPOSTA E A PRÁTICAAlfabetizaçãoSurdezLibrasLiteracyDeafnessPoundsThis article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families.Este artigo teve a incumbência de analisar a alfabetização da criança surda, apresentando aspectos políticos e legais da educação dos surdos, no contexto teórico e prático. Foram expostas as características da Educação Inclusiva do Surdo, nas escolas regulares, e da Educação Bilíngue considerando a relevância dos métodos utilizados pelos educadores no processo de alfabetização de alunos surdos e suas especificidades, com um aprofundamento teórico através de pesquisa bibliográfica e contatos informais com a escola e com os alunos surdos e suas respectivas famílias.Instituto Federal do Espírito Santo2021-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/69810.36524/ric.v7i1.698Revista Ifes Ciência ; v. 7 n. 1 (2021): Revista Ifes Ciência; 1 - 102359-479910.36524/ric.v7i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698/844Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiguel Macedo, YuriSoeiro , Arilma de Oliveira Lins , Deiraci do Nascimento Meneses da Silva , Leilane Queiroz 2021-07-22T12:26:00Zoai::article/698Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:56:42.098448Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false
dc.title.none.fl_str_mv LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
ALFABETIZAÇÃO DA CRIANÇA SURDA NO MUNICÍPIO DE CAMAÇARI - BAHIA: ENTRE A PROPOSTA E A PRÁTICA
title LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
spellingShingle LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
Miguel Macedo, Yuri
Alfabetização
Surdez
Libras
Literacy
Deafness
Pounds
title_short LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
title_full LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
title_fullStr LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
title_full_unstemmed LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
title_sort LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
author Miguel Macedo, Yuri
author_facet Miguel Macedo, Yuri
Soeiro , Arilma de Oliveira
Lins , Deiraci do Nascimento
Meneses da Silva , Leilane Queiroz
author_role author
author2 Soeiro , Arilma de Oliveira
Lins , Deiraci do Nascimento
Meneses da Silva , Leilane Queiroz
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Miguel Macedo, Yuri
Soeiro , Arilma de Oliveira
Lins , Deiraci do Nascimento
Meneses da Silva , Leilane Queiroz
dc.subject.por.fl_str_mv Alfabetização
Surdez
Libras
Literacy
Deafness
Pounds
topic Alfabetização
Surdez
Libras
Literacy
Deafness
Pounds
description This article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698
10.36524/ric.v7i1.698
url https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698
identifier_str_mv 10.36524/ric.v7i1.698
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698/844
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal do Espírito Santo
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal do Espírito Santo
dc.source.none.fl_str_mv Revista Ifes Ciência ; v. 7 n. 1 (2021): Revista Ifes Ciência; 1 - 10
2359-4799
10.36524/ric.v7i1
reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron:IFES
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron_str IFES
institution IFES
reponame_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
collection Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
repository.mail.fl_str_mv revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com
_version_ 1798948025300680704