LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698 |
Resumo: | This article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families. |
id |
IFES-1_7d898188296fafcd4071a513e6a78de9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/698 |
network_acronym_str |
IFES-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository_id_str |
|
spelling |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICEALFABETIZAÇÃO DA CRIANÇA SURDA NO MUNICÍPIO DE CAMAÇARI - BAHIA: ENTRE A PROPOSTA E A PRÁTICAAlfabetizaçãoSurdezLibrasLiteracyDeafnessPoundsThis article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families.Este artigo teve a incumbência de analisar a alfabetização da criança surda, apresentando aspectos políticos e legais da educação dos surdos, no contexto teórico e prático. Foram expostas as características da Educação Inclusiva do Surdo, nas escolas regulares, e da Educação Bilíngue considerando a relevância dos métodos utilizados pelos educadores no processo de alfabetização de alunos surdos e suas especificidades, com um aprofundamento teórico através de pesquisa bibliográfica e contatos informais com a escola e com os alunos surdos e suas respectivas famílias.Instituto Federal do Espírito Santo2021-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/69810.36524/ric.v7i1.698Revista Ifes Ciência ; v. 7 n. 1 (2021): Revista Ifes Ciência; 1 - 102359-479910.36524/ric.v7i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698/844Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiguel Macedo, YuriSoeiro , Arilma de Oliveira Lins , Deiraci do Nascimento Meneses da Silva , Leilane Queiroz 2021-07-22T12:26:00Zoai::article/698Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:56:42.098448Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE ALFABETIZAÇÃO DA CRIANÇA SURDA NO MUNICÍPIO DE CAMAÇARI - BAHIA: ENTRE A PROPOSTA E A PRÁTICA |
title |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
spellingShingle |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE Miguel Macedo, Yuri Alfabetização Surdez Libras Literacy Deafness Pounds |
title_short |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
title_full |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
title_fullStr |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
title_full_unstemmed |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
title_sort |
LITERACY OF DEAF CHILDREN IN CAMAÇARI - BAHIA: BETWEEN PROPOSAL AND PRACTICE |
author |
Miguel Macedo, Yuri |
author_facet |
Miguel Macedo, Yuri Soeiro , Arilma de Oliveira Lins , Deiraci do Nascimento Meneses da Silva , Leilane Queiroz |
author_role |
author |
author2 |
Soeiro , Arilma de Oliveira Lins , Deiraci do Nascimento Meneses da Silva , Leilane Queiroz |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miguel Macedo, Yuri Soeiro , Arilma de Oliveira Lins , Deiraci do Nascimento Meneses da Silva , Leilane Queiroz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alfabetização Surdez Libras Literacy Deafness Pounds |
topic |
Alfabetização Surdez Libras Literacy Deafness Pounds |
description |
This article had the task of analyzing deaf children's literacy, presenting political and legal aspects of deaf education, in the theoretical and practical context. The characteristics of Deaf Inclusive Education in regular schools and Bilingual Education were exposed considering the relevance of the methods used by the educators in the literacy process of deaf students and their specificities, with a theoretical deepening through bibliographic research and informal contacts with the teacher. deaf students and their families. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698 10.36524/ric.v7i1.698 |
url |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698 |
identifier_str_mv |
10.36524/ric.v7i1.698 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/698/844 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Espírito Santo |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Espírito Santo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Ifes Ciência ; v. 7 n. 1 (2021): Revista Ifes Ciência; 1 - 10 2359-4799 10.36524/ric.v7i1 reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) instacron:IFES |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
instacron_str |
IFES |
institution |
IFES |
reponame_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
collection |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com |
_version_ |
1798948025300680704 |