Movement in Geometry: abstraction or reality?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dias, Mônica Souto da Silva
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
Texto Completo: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040010
Resumo: This article reflects upon the presence of movement in the development of Geometry as well as the didactic implications of the relation between Geometry and movement in the teaching of this subject. As a basis for this study, a brief historical review is given in order to provide the reader a context of the theme.
id IFFlu_3148c8a72174f7dda2170aca4eebbca5
oai_identifier_str oai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/106
network_acronym_str IFFlu
network_name_str Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
repository_id_str
spelling Movement in Geometry: abstraction or reality?O movimento na Geometria: Abstração ou realidade?TeachingLearningMovementGeometryEnsinoAprendizagemMovimentoGeometriaThis article reflects upon the presence of movement in the development of Geometry as well as the didactic implications of the relation between Geometry and movement in the teaching of this subject. As a basis for this study, a brief historical review is given in order to provide the reader a context of the theme.Neste artigo é apresentada uma reflexão sobre a presença do movimento no desenvolvimento da Geometria, bem como as implicações didáticas da relação entre a Geometria e o movimento para o ensino daquela disciplina. Para embasar esta reflexão, optou-se por uma breve retrospectiva histórica, a fim de melhor situar o leitor no contexto do tema discutido.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense2010-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.2004001010.5935/1809-2667.20040010Revista Vértices; Vol. 6 No. 2 (2004); 57-82Revista Vértices; Vol. 6 Núm. 2 (2004); 57-82Revista Vértices; v. 6 n. 2 (2004); 57-821809-26671415-2843reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesinstacron:IFFluminenseporhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040010/94Dias, Mônica Souto da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-01-12T14:27:23Zoai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/106Revistahttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/PUBhttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/oaiessentia@iff.edu.br1809-26671415-2843opendoar:2022-01-12T14:27:23Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesfalse
dc.title.none.fl_str_mv Movement in Geometry: abstraction or reality?
O movimento na Geometria: Abstração ou realidade?
title Movement in Geometry: abstraction or reality?
spellingShingle Movement in Geometry: abstraction or reality?
Dias, Mônica Souto da Silva
Teaching
Learning
Movement
Geometry
Ensino
Aprendizagem
Movimento
Geometria
title_short Movement in Geometry: abstraction or reality?
title_full Movement in Geometry: abstraction or reality?
title_fullStr Movement in Geometry: abstraction or reality?
title_full_unstemmed Movement in Geometry: abstraction or reality?
title_sort Movement in Geometry: abstraction or reality?
author Dias, Mônica Souto da Silva
author_facet Dias, Mônica Souto da Silva
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Mônica Souto da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching
Learning
Movement
Geometry
Ensino
Aprendizagem
Movimento
Geometria
topic Teaching
Learning
Movement
Geometry
Ensino
Aprendizagem
Movimento
Geometria
description This article reflects upon the presence of movement in the development of Geometry as well as the didactic implications of the relation between Geometry and movement in the teaching of this subject. As a basis for this study, a brief historical review is given in order to provide the reader a context of the theme.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040010
10.5935/1809-2667.20040010
url https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040010
identifier_str_mv 10.5935/1809-2667.20040010
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040010/94
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense
dc.source.none.fl_str_mv Revista Vértices; Vol. 6 No. 2 (2004); 57-82
Revista Vértices; Vol. 6 Núm. 2 (2004); 57-82
Revista Vértices; v. 6 n. 2 (2004); 57-82
1809-2667
1415-2843
reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
instacron:IFFluminense
instname_str Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
instacron_str IFFluminense
institution IFFluminense
reponame_str Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
collection Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
repository.name.fl_str_mv Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
repository.mail.fl_str_mv essentia@iff.edu.br
_version_ 1797077559566925824