TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista Reamec |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880 |
Resumo: | This edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms. |
id |
UFMT-5_72ae6d7adc306fb526b6234921e83278 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16880 |
network_acronym_str |
UFMT-5 |
network_name_str |
Revista Reamec |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRAENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA GEOMETRÍA CON GEOGEBRAENSINO E APRENDIZAGEM DE GEOMETRIA COM GEOGEBRAGeometryGeoGebraTeachingLearningGeometríaGeoGebraEnseñanzaAprendizajeGeometriaGeoGebraEnsinoAprendizagemThis edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms.La presente edición de la Revista REAMEC, titulada “Enseñanza y aprendizaje de la Geometría con GeoGebra” sale como iniciativa del Coloquio GeoGebra de la Comunidad GeoGebra Latinoamericana que es un espacio de compartir académico donde investigadores, docentes y creadores de recursos se reúnen para intercambiar ideas y se dan a conocer los avances sobre el uso de GeoGebra en la región. Esta edición muestra las investigaciones y propuestas pedagógicas donde GeoGebra sirve como medio para la enseñanza y aprendizaje de conceptos geométricos. Consta de siete artículos con temas de geometría plana, del espacio y analítica. El uso de las herramientas es variado, desde GeoGebra 2D, GeoGebra 3D y GeoGebra realidad aumentada. Este número no solo es un testimonio de investigaciones y experiencias en la enseñanza de la geometría con GeoGebra, sino también una invitación a la reflexión y la acción de cómo podemos aprovechar plenamente esta herramienta en nuestras aulas de matemática.Esta edição da Revista REAMEC, intitulada "Ensino e aprendizagem da Geometria com o GeoGebra", é uma iniciativa do Colóquio GeoGebra da Comunidade GeoGebra Latino-Americana, que é um espaço de compartilhamento acadêmico onde pesquisadores, professores e criadores de recursos se encontram para trocar ideias e compartilhar os avanços no uso do GeoGebra na região. Esta edição apresenta pesquisas e propostas pedagógicas em que o GeoGebra serve como um meio para o ensino e a aprendizagem de conceitos geométricos. Esta edição é composta por sete artigos sobre geometria plana, espacial e analítica. O uso das ferramentas do GeoGebra é variado, indo desde o GeoGebra 2D, GeoGebra 3D e GeoGebra realidade aumentada. Esta edição não é apenas um testemunho de pesquisas e experiências no ensino de geometria com o GeoGebra, mas também um convite à reflexão e à ação sobre como podemos tirar o máximo proveito dessa ferramenta em nossas salas de aula de matemática.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2023-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto não avaliadoapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/1688010.26571/reamec.v11i1.16880 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 11 Núm. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 11 No. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e231182318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTspahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880/13199Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllarhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcía-Cuéllar, Daysi Julissa2024-01-28T21:08:51Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16880Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2024-01-28T21:08:51Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA GEOMETRÍA CON GEOGEBRA ENSINO E APRENDIZAGEM DE GEOMETRIA COM GEOGEBRA |
title |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
spellingShingle |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA García-Cuéllar, Daysi Julissa Geometry GeoGebra Teaching Learning Geometría GeoGebra Enseñanza Aprendizaje Geometria GeoGebra Ensino Aprendizagem |
title_short |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
title_full |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
title_fullStr |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
title_full_unstemmed |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
title_sort |
TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA |
author |
García-Cuéllar, Daysi Julissa |
author_facet |
García-Cuéllar, Daysi Julissa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
García-Cuéllar, Daysi Julissa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Geometry GeoGebra Teaching Learning Geometría GeoGebra Enseñanza Aprendizaje Geometria GeoGebra Ensino Aprendizagem |
topic |
Geometry GeoGebra Teaching Learning Geometría GeoGebra Enseñanza Aprendizaje Geometria GeoGebra Ensino Aprendizagem |
description |
This edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto não avaliado |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880 10.26571/reamec.v11i1.16880 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880 |
identifier_str_mv |
10.26571/reamec.v11i1.16880 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880/13199 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllar https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllar https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
dc.source.none.fl_str_mv |
REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 11 Núm. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118 REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 11 No. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118 2318-6674 reponame:Revista Reamec instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Revista Reamec |
collection |
Revista Reamec |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistareamec@gmail.com|| |
_version_ |
1797174814742413312 |