TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: García-Cuéllar, Daysi Julissa
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista Reamec
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880
Resumo: This edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms.
id UFMT-5_72ae6d7adc306fb526b6234921e83278
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16880
network_acronym_str UFMT-5
network_name_str Revista Reamec
repository_id_str
spelling TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRAENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA GEOMETRÍA CON GEOGEBRAENSINO E APRENDIZAGEM DE GEOMETRIA COM GEOGEBRAGeometryGeoGebraTeachingLearningGeometríaGeoGebraEnseñanzaAprendizajeGeometriaGeoGebraEnsinoAprendizagemThis edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms.La presente edición de la Revista REAMEC, titulada “Enseñanza y aprendizaje de la Geometría con GeoGebra” sale como iniciativa del Coloquio GeoGebra de la Comunidad GeoGebra Latinoamericana que es un espacio de compartir académico donde investigadores, docentes y creadores de recursos se reúnen para intercambiar ideas y se dan a conocer los avances sobre el uso de GeoGebra en la región. Esta edición muestra las investigaciones y propuestas pedagógicas donde GeoGebra sirve como medio para la enseñanza y aprendizaje de conceptos geométricos. Consta de siete artículos con temas de geometría plana, del espacio y analítica. El uso de las herramientas es variado, desde GeoGebra 2D, GeoGebra 3D y GeoGebra realidad aumentada. Este número no solo es un testimonio de investigaciones y experiencias en la enseñanza de la geometría con GeoGebra, sino también una invitación a la reflexión y la acción de cómo podemos aprovechar plenamente esta herramienta en nuestras aulas de matemática.Esta edição da Revista REAMEC, intitulada "Ensino e aprendizagem da Geometria com o GeoGebra", é uma iniciativa do Colóquio GeoGebra da Comunidade GeoGebra Latino-Americana, que é um espaço de compartilhamento acadêmico onde pesquisadores, professores e criadores de recursos se encontram para trocar ideias e compartilhar os avanços no uso do GeoGebra na região. Esta edição apresenta pesquisas e propostas pedagógicas em que o GeoGebra serve como um meio para o ensino e a aprendizagem de conceitos geométricos. Esta edição é composta por sete artigos sobre geometria plana, espacial e analítica. O uso das ferramentas do GeoGebra é variado, indo desde o GeoGebra 2D, GeoGebra 3D e GeoGebra realidade aumentada. Esta edição não é apenas um testemunho de pesquisas e experiências no ensino de geometria com o GeoGebra, mas também um convite à reflexão e à ação sobre como podemos tirar o máximo proveito dessa ferramenta em nossas salas de aula de matemática.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2023-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto não avaliadoapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/1688010.26571/reamec.v11i1.16880 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 11 Núm. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 11 No. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e231182318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTspahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880/13199Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllarhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcía-Cuéllar, Daysi Julissa2024-01-28T21:08:51Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/16880Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2024-01-28T21:08:51Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA GEOMETRÍA CON GEOGEBRA
ENSINO E APRENDIZAGEM DE GEOMETRIA COM GEOGEBRA
title TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
spellingShingle TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
García-Cuéllar, Daysi Julissa
Geometry
GeoGebra
Teaching
Learning
Geometría
GeoGebra
Enseñanza
Aprendizaje
Geometria
GeoGebra
Ensino
Aprendizagem
title_short TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
title_full TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
title_fullStr TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
title_full_unstemmed TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
title_sort TEACHING AND LEARNING OF GEOMETRY WITH GEOGEBRA
author García-Cuéllar, Daysi Julissa
author_facet García-Cuéllar, Daysi Julissa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv García-Cuéllar, Daysi Julissa
dc.subject.por.fl_str_mv Geometry
GeoGebra
Teaching
Learning
Geometría
GeoGebra
Enseñanza
Aprendizaje
Geometria
GeoGebra
Ensino
Aprendizagem
topic Geometry
GeoGebra
Teaching
Learning
Geometría
GeoGebra
Enseñanza
Aprendizaje
Geometria
GeoGebra
Ensino
Aprendizagem
description This edition of REAMEC Magazine, entitled "Teaching and Learning Geometry with GeoGebra" is an initiative of the GeoGebra Colloquium of the Latin American GeoGebra Community, which is a space for academic sharing where researchers, teachers and resource creators meet to exchange ideas and share advances on the use of GeoGebra in the region. This edition showcases research and pedagogical proposals where GeoGebra serves as a medium for teaching and learning geometric concepts. It consists of seven articles on plane, space, and analytic geometry. The use of the tools is varied from GeoGebra 2D, GeoGebra 3D and GeoGebra augmented reality. This issue is not only a testimony of research and experiences in teaching geometry with GeoGebra, but also an invitation to reflection and action on how we can take full advantage of this tool in our mathematics classrooms.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto não avaliado
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880
10.26571/reamec.v11i1.16880
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880
identifier_str_mv 10.26571/reamec.v11i1.16880
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/16880/13199
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllar
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Daysi Julissa García-Cuéllar
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
dc.source.none.fl_str_mv REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 11 Núm. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118
REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118
REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 11 No. 1 (2023): Janeiro a dezembro de 2023 - Publicação Contínua (10 ANOS DA REVISTA REAMEC); e23118
2318-6674
reponame:Revista Reamec
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Revista Reamec
collection Revista Reamec
repository.name.fl_str_mv Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistareamec@gmail.com||
_version_ 1797174814742413312