Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Franco, Elton Santos
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira, Seifert, Letícia Leal, Pereira, Graziela Fátima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
Texto Completo: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517
Resumo: The Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará.
id IFFlu_9afce19e0647b80d1f8040555f32e014
oai_identifier_str oai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/12517
network_acronym_str IFFlu
network_name_str Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
repository_id_str
spelling Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoInclusión digital y adopción de acciones de sostenibilidad a través de la Educación a Distancia (EaD) en comunidades con bajo acceso a recursos de información, del Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoInclusão digital e adoção de ações de sustentabilidade pela Modalidade de Educação a Distância (EAD) em comunidades com baixo acesso aos recursos de informação, do Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoDigital InclusionDistance EducationSustainabilityEcological TechniquesInclusión digitalEducación a distanciaSostenibilidadTécnicas ecológicasInclusão DigitalEnsino a DistânciaSustentabilidadeTécnicas EcológicasThe Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará.La modalidad de educación a distancia se ha convertido en una herramienta relevante para consolidar el acceso a la educación y promover la inclusión digital de poblaciones con bajo acceso a recursos tecnológicos. El "Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto" ofrece esta modalidad para el curso "Escuelas Sostenibles y Vivas", que incluye los estados de Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia y Rio de Janeiro propiciando prácticas de sostenibilidad a las comunidades académicas de las escuelas estatales. En este contexto, este estudio buscó optimizar los recursos y proporcionar ganancias económicas y ambientales en el centro de apoyo estudiantil Araguaia, en Pará.  A modalidade de Educação a Distância tornou-se uma ferramenta relevante para consolidar o acesso à educação e promover inclusão digital das populações com pouco acesso aos recursos tecnológicos. O Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto oferece essa modalidade para o curso de aperfeiçoamento “Escolas Sustentáveis e Com Vida”, que contempla os estados Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia e Rio de Janeiro propiciando às comunidades acadêmicas das escolas municipais e estaduais práticas de sustentabilidade. Nesse contexto, este estudo buscou otimizar recursos e propiciar ganhos econômicos e ambientais no polo Araguaia, no Pará.  Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/htmlhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1251710.19180/1809-2667.v21n22019p282-291Revista Vértices; Vol. 21 No. 2 (2019): May/Aug.; 282-291Revista Vértices; Vol. 21 Núm. 2 (2019): mayo/ago.; 282-291Revista Vértices; v. 21 n. 2 (2019): maio/ago.; 282-2911809-26671415-2843reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesinstacron:IFFluminenseporhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11840https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11870https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/14364Franco, Elton SantosHespanhol, Aurelia de Cássia FerreiraSeifert, Letícia LealPereira, Graziela Fátimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-29T09:59:53Zoai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/12517Revistahttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/PUBhttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/oaiessentia@iff.edu.br1809-26671415-2843opendoar:2021-12-29T09:59:53Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesfalse
dc.title.none.fl_str_mv Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
Inclusión digital y adopción de acciones de sostenibilidad a través de la Educación a Distancia (EaD) en comunidades con bajo acceso a recursos de información, del Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
Inclusão digital e adoção de ações de sustentabilidade pela Modalidade de Educação a Distância (EAD) em comunidades com baixo acesso aos recursos de informação, do Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
title Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
spellingShingle Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
Franco, Elton Santos
Digital Inclusion
Distance Education
Sustainability
Ecological Techniques
Inclusión digital
Educación a distancia
Sostenibilidad
Técnicas ecológicas
Inclusão Digital
Ensino a Distância
Sustentabilidade
Técnicas Ecológicas
title_short Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
title_full Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
title_fullStr Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
title_full_unstemmed Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
title_sort Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
author Franco, Elton Santos
author_facet Franco, Elton Santos
Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira
Seifert, Letícia Leal
Pereira, Graziela Fátima
author_role author
author2 Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira
Seifert, Letícia Leal
Pereira, Graziela Fátima
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Franco, Elton Santos
Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira
Seifert, Letícia Leal
Pereira, Graziela Fátima
dc.subject.por.fl_str_mv Digital Inclusion
Distance Education
Sustainability
Ecological Techniques
Inclusión digital
Educación a distancia
Sostenibilidad
Técnicas ecológicas
Inclusão Digital
Ensino a Distância
Sustentabilidade
Técnicas Ecológicas
topic Digital Inclusion
Distance Education
Sustainability
Ecological Techniques
Inclusión digital
Educación a distancia
Sostenibilidad
Técnicas ecológicas
Inclusão Digital
Ensino a Distância
Sustentabilidade
Técnicas Ecológicas
description The Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517
10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291
url https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517
identifier_str_mv 10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11840
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11870
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/14364
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense
dc.source.none.fl_str_mv Revista Vértices; Vol. 21 No. 2 (2019): May/Aug.; 282-291
Revista Vértices; Vol. 21 Núm. 2 (2019): mayo/ago.; 282-291
Revista Vértices; v. 21 n. 2 (2019): maio/ago.; 282-291
1809-2667
1415-2843
reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
instacron:IFFluminense
instname_str Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
instacron_str IFFluminense
institution IFFluminense
reponame_str Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
collection Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)
repository.name.fl_str_mv Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes
repository.mail.fl_str_mv essentia@iff.edu.br
_version_ 1797077562310000640