Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
Texto Completo: | https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517 |
Resumo: | The Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará. |
id |
IFFlu_9afce19e0647b80d1f8040555f32e014 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/12517 |
network_acronym_str |
IFFlu |
network_name_str |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoInclusión digital y adopción de acciones de sostenibilidad a través de la Educación a Distancia (EaD) en comunidades con bajo acceso a recursos de información, del Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoInclusão digital e adoção de ações de sustentabilidade pela Modalidade de Educação a Distância (EAD) em comunidades com baixo acesso aos recursos de informação, do Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro PretoDigital InclusionDistance EducationSustainabilityEcological TechniquesInclusión digitalEducación a distanciaSostenibilidadTécnicas ecológicasInclusão DigitalEnsino a DistânciaSustentabilidadeTécnicas EcológicasThe Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará.La modalidad de educación a distancia se ha convertido en una herramienta relevante para consolidar el acceso a la educación y promover la inclusión digital de poblaciones con bajo acceso a recursos tecnológicos. El "Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto" ofrece esta modalidad para el curso "Escuelas Sostenibles y Vivas", que incluye los estados de Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia y Rio de Janeiro propiciando prácticas de sostenibilidad a las comunidades académicas de las escuelas estatales. En este contexto, este estudio buscó optimizar los recursos y proporcionar ganancias económicas y ambientales en el centro de apoyo estudiantil Araguaia, en Pará. A modalidade de Educação a Distância tornou-se uma ferramenta relevante para consolidar o acesso à educação e promover inclusão digital das populações com pouco acesso aos recursos tecnológicos. O Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto oferece essa modalidade para o curso de aperfeiçoamento “Escolas Sustentáveis e Com Vida”, que contempla os estados Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia e Rio de Janeiro propiciando às comunidades acadêmicas das escolas municipais e estaduais práticas de sustentabilidade. Nesse contexto, este estudo buscou otimizar recursos e propiciar ganhos econômicos e ambientais no polo Araguaia, no Pará. Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/htmlhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1251710.19180/1809-2667.v21n22019p282-291Revista Vértices; Vol. 21 No. 2 (2019): May/Aug.; 282-291Revista Vértices; Vol. 21 Núm. 2 (2019): mayo/ago.; 282-291Revista Vértices; v. 21 n. 2 (2019): maio/ago.; 282-2911809-26671415-2843reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesinstacron:IFFluminenseporhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11840https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11870https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/14364Franco, Elton SantosHespanhol, Aurelia de Cássia FerreiraSeifert, Letícia LealPereira, Graziela Fátimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-29T09:59:53Zoai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/12517Revistahttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/PUBhttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/oaiessentia@iff.edu.br1809-26671415-2843opendoar:2021-12-29T09:59:53Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto Inclusión digital y adopción de acciones de sostenibilidad a través de la Educación a Distancia (EaD) en comunidades con bajo acceso a recursos de información, del Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto Inclusão digital e adoção de ações de sustentabilidade pela Modalidade de Educação a Distância (EAD) em comunidades com baixo acesso aos recursos de informação, do Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
title |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
spellingShingle |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto Franco, Elton Santos Digital Inclusion Distance Education Sustainability Ecological Techniques Inclusión digital Educación a distancia Sostenibilidad Técnicas ecológicas Inclusão Digital Ensino a Distância Sustentabilidade Técnicas Ecológicas |
title_short |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
title_full |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
title_fullStr |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
title_full_unstemmed |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
title_sort |
Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto |
author |
Franco, Elton Santos |
author_facet |
Franco, Elton Santos Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira Seifert, Letícia Leal Pereira, Graziela Fátima |
author_role |
author |
author2 |
Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira Seifert, Letícia Leal Pereira, Graziela Fátima |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Franco, Elton Santos Hespanhol, Aurelia de Cássia Ferreira Seifert, Letícia Leal Pereira, Graziela Fátima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital Inclusion Distance Education Sustainability Ecological Techniques Inclusión digital Educación a distancia Sostenibilidad Técnicas ecológicas Inclusão Digital Ensino a Distância Sustentabilidade Técnicas Ecológicas |
topic |
Digital Inclusion Distance Education Sustainability Ecological Techniques Inclusión digital Educación a distancia Sostenibilidad Técnicas ecológicas Inclusão Digital Ensino a Distância Sustentabilidade Técnicas Ecológicas |
description |
The Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517 10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291 |
url |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517 |
identifier_str_mv |
10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11840 https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/11870 https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517/14364 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Vértices; Vol. 21 No. 2 (2019): May/Aug.; 282-291 Revista Vértices; Vol. 21 Núm. 2 (2019): mayo/ago.; 282-291 Revista Vértices; v. 21 n. 2 (2019): maio/ago.; 282-291 1809-2667 1415-2843 reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes instacron:IFFluminense |
instname_str |
Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes |
instacron_str |
IFFluminense |
institution |
IFFluminense |
reponame_str |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
collection |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes |
repository.mail.fl_str_mv |
essentia@iff.edu.br |
_version_ |
1797077562310000640 |