APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/654 |
Resumo: | This work shows an action in Applied Mathematics discipline in class the first semester of the subsequent mid-level technical course in Restaurant and Bar Service (SRB) of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Ceará, campus Camocim. The action was through practical classes and measuring instruments occurring in the classroom and in the kitchen of course located on campus. The idea was to explore contents of Quantities block measures and working with a more palpable and Mathematics dedicated to the practice of technical future, since these professionals working in areas whose technological axis is Hospitality and Leisure, have in their daily work situations They require some skills involving mathematical thinking. The action has generated greater interaction of students with discipline resulting in better performance in learning Applied Mathematics forward-SRB course. |
id |
IFMT_0cc9dce99f354f8751de30b50cdd58cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/654 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURESA MATEMÁTICA APLICADA NO CURSO DE SERVIÇO DE RESTAURANTE E BAR DO IFCE: EXPLORANDO AS GRANDEZAS E MEDIDASAprendizagemAulas práticasGrandezas e medidasMatemática aplicadaPensamento matemáticolearningPractical classesQuantities and measuresApplied mathematicsMathematical ThinkingThis work shows an action in Applied Mathematics discipline in class the first semester of the subsequent mid-level technical course in Restaurant and Bar Service (SRB) of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Ceará, campus Camocim. The action was through practical classes and measuring instruments occurring in the classroom and in the kitchen of course located on campus. The idea was to explore contents of Quantities block measures and working with a more palpable and Mathematics dedicated to the practice of technical future, since these professionals working in areas whose technological axis is Hospitality and Leisure, have in their daily work situations They require some skills involving mathematical thinking. The action has generated greater interaction of students with discipline resulting in better performance in learning Applied Mathematics forward-SRB course.O presente trabalho mostra uma ação na disciplina Matemática Aplicada na turma do primeiro semestre do curso técnico de nível médio subsequente em Serviço de Restaurante e Bar (SRB) do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará, Campus Camocim. A ação se deu por meio de aulas práticas e com instrumentos de medida ocorrendo em sala de aula e na cozinha do curso localizada no próprio Campus. A ideia era explorar conteúdos do bloco Grandezas e Medidas trabalhando com uma Matemática mais palpável e voltada para a prática dos futuros técnicos, visto que esses profissionais que atuam em áreas, cujo eixo tecnológico é Hospitalidade e Lazer, têm em seu cotidiano de trabalho situações que exigem algumas competências envolvendo o pensamento matemático. A ação gerou uma interação maior dos alunos com a disciplina resultando em um melhor desempenho na aprendizagem da Matemática Aplicada voltada para o curso SRB.Revista Prática Docente2016-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMathematicsMatemáticasMatemáticaapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/65410.23926/rpd.v1i1.18Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 1 No. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-53Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 1 Núm. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-53Revista Prática Docente; v. 1 n. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-532526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/654/643Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira dos Santos, Joelma Costa Pereira, Ana Carolina2023-06-01T19:51:24Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/654Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-01T19:51:24Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES A MATEMÁTICA APLICADA NO CURSO DE SERVIÇO DE RESTAURANTE E BAR DO IFCE: EXPLORANDO AS GRANDEZAS E MEDIDAS |
title |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
spellingShingle |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES Nogueira dos Santos, Joelma Aprendizagem Aulas práticas Grandezas e medidas Matemática aplicada Pensamento matemático learning Practical classes Quantities and measures Applied mathematics Mathematical Thinking |
title_short |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
title_full |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
title_fullStr |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
title_full_unstemmed |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
title_sort |
APPLIED MATHEMATICS IN COURSE RESTAURANT AND BAR SERVICE IFCE: EXPLORING THE QUANTITIES AND MEASURES |
author |
Nogueira dos Santos, Joelma |
author_facet |
Nogueira dos Santos, Joelma Costa Pereira, Ana Carolina |
author_role |
author |
author2 |
Costa Pereira, Ana Carolina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nogueira dos Santos, Joelma Costa Pereira, Ana Carolina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Aulas práticas Grandezas e medidas Matemática aplicada Pensamento matemático learning Practical classes Quantities and measures Applied mathematics Mathematical Thinking |
topic |
Aprendizagem Aulas práticas Grandezas e medidas Matemática aplicada Pensamento matemático learning Practical classes Quantities and measures Applied mathematics Mathematical Thinking |
description |
This work shows an action in Applied Mathematics discipline in class the first semester of the subsequent mid-level technical course in Restaurant and Bar Service (SRB) of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Ceará, campus Camocim. The action was through practical classes and measuring instruments occurring in the classroom and in the kitchen of course located on campus. The idea was to explore contents of Quantities block measures and working with a more palpable and Mathematics dedicated to the practice of technical future, since these professionals working in areas whose technological axis is Hospitality and Leisure, have in their daily work situations They require some skills involving mathematical thinking. The action has generated greater interaction of students with discipline resulting in better performance in learning Applied Mathematics forward-SRB course. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Mathematics Matemáticas Matemática |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/654 10.23926/rpd.v1i1.18 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/654 |
identifier_str_mv |
10.23926/rpd.v1i1.18 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/654/643 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 1 No. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-53 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 1 Núm. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-53 Revista Prática Docente; v. 1 n. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 44-53 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068944911106048 |