LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/274 |
Resumo: | The acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge. |
id |
IFMT_1fbf477fead6f8ba93a589523389ce83 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/274 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSALESTILOS DE APRENDIZAJE: UN ANÁLISIS A PARTIR DE LA PROPUESTA DE KOLBESTILOS DE APRENDIZAGEM: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PROPOSTA DE KOLBEstilo de AprendizagemEstratégia de EnsinoMetodologiasLearning StyleTeaching StrategyMethodologiesAprendiendo estiloEstrategia de enseñanzaMetodologíaThe acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge.La adquisición de conocimientos está intrínsecamente relacionada con los estilos de aprendizaje, ya que cada individuo tiene su propio perfil, y es fundamental conocerlos para buscar estrategias para mejorar el desempeño y mejorar los estilos subdesarrollados. Este estudio tuvo como objetivo analizar revistas sobre el tema propuesto para desarrollar una nueva perspectiva, presentando su enfoque en el ambiente académico. Para lograr el objetivo, este estudio contó con una metodología de investigación bibliográfica y exploratoria, con enfoque cualitativo, verificando artículos científicos en los principales índices de revistas sobre la aplicación de la Teoría Kolbiana y su importancia en el ámbito educativo. Por tanto, los resultados alcanzados mostraron sus aportes en los procesos de enseñanza y aprendizaje, demostrando la necesidad de que los educadores adopten estrategias dirigidas a los cuatro estilos de aprendizaje, destacándolos como una herramienta para el autoconocimiento a partir de su identificación y permitiendo el contacto de los estudiantes con diversas actividades que contribuirán a su conocimiento.A aquisição do conhecimento se relaciona intrinsecamente com os estilos de aprendizagem, já que cada indivíduo possui um perfil próprio, sendo fundamental conhecê-los a fim de buscar estratégias para melhorar o desempenho e aperfeiçoar os estilos pouco desenvolvidos. Este estudo objetivou a análise de periódicos sobre a temática proposta com fins de elaboração de uma nova perspectiva, apresentando sua abordagem no ambiente acadêmico. Para a consecução do objetivo, tal estudo teve como metodologia de pesquisa o cunho bibliográfico e exploratório, com uma abordagem qualitativa, averiguando-se artigos científicos nos principais indexadores de periódicos sobre a aplicação da Teoria Kolbiana e sua importância no meio educacional. Diante disso, os resultados alcançados evidenciaram suas contribuições nos processos de ensino e de aprendizagem, demonstrando a necessidade dos educadores adotarem estratégias voltadas aos quatro estilos de aprendizagem, destacando-as como ferramenta para o autoconhecimento a partir de sua identificação e permitindo o contato dos alunos com variadas atividades que contribuirão para o seu conhecimento. Revista Prática Docente2022-02-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHuman SciencesCiências HumanasCiências Humanasapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/27410.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024Revista Prática Docente; v. 7 n. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e0242526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/274/263Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Araújo Cardoso, LaianeSilva Macedo, Quitéria LaísGomes Damascena, VitóriaBrandão Menezes, Daniel2023-05-25T02:41:36Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/274Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-25T02:41:36Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL ESTILOS DE APRENDIZAJE: UN ANÁLISIS A PARTIR DE LA PROPUESTA DE KOLB ESTILOS DE APRENDIZAGEM: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PROPOSTA DE KOLB |
title |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
spellingShingle |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL Araújo Cardoso, Laiane Estilo de Aprendizagem Estratégia de Ensino Metodologias Learning Style Teaching Strategy Methodologies Aprendiendo estilo Estrategia de enseñanza Metodología |
title_short |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
title_full |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
title_fullStr |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
title_full_unstemmed |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
title_sort |
LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL |
author |
Araújo Cardoso, Laiane |
author_facet |
Araújo Cardoso, Laiane Silva Macedo, Quitéria Laís Gomes Damascena, Vitória Brandão Menezes, Daniel |
author_role |
author |
author2 |
Silva Macedo, Quitéria Laís Gomes Damascena, Vitória Brandão Menezes, Daniel |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo Cardoso, Laiane Silva Macedo, Quitéria Laís Gomes Damascena, Vitória Brandão Menezes, Daniel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estilo de Aprendizagem Estratégia de Ensino Metodologias Learning Style Teaching Strategy Methodologies Aprendiendo estilo Estrategia de enseñanza Metodología |
topic |
Estilo de Aprendizagem Estratégia de Ensino Metodologias Learning Style Teaching Strategy Methodologies Aprendiendo estilo Estrategia de enseñanza Metodología |
description |
The acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Human Sciences Ciências Humanas Ciências Humanas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/274 10.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/274 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/274/263 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024 Revista Prática Docente; v. 7 n. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068941267304448 |