LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cardoso, Laiane Araújo
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Macedo, Quitéria Laís Silva, Damascena, Vitória Gomes, Menezes, Daniel Brandão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1337
Resumo: The acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge.
id IFMT_98767c3b2f4acfadee0a32a5a3e31c15
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/1337
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSALESTILOS DE APRENDIZAJE: UN ANÁLISIS A PARTIR DE LA PROPUESTA DE KOLBESTILOS DE APRENDIZAGEM: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PROPOSTA DE KOLBLearning StyleTeaching StrategyMethodologiesAprendiendo estiloEstrategia de enseñanzaMetodologíaEstilo de AprendizagemEstratégia de EnsinoMetodologiasThe acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge.La adquisición de conocimientos está intrínsecamente relacionada con los estilos de aprendizaje, ya que cada individuo tiene su propio perfil, y es fundamental conocerlos para buscar estrategias para mejorar el desempeño y mejorar los estilos subdesarrollados. Este estudio tuvo como objetivo analizar revistas sobre el tema propuesto para desarrollar una nueva perspectiva, presentando su enfoque en el ambiente académico. Para lograr el objetivo, este estudio contó con una metodología de investigación bibliográfica y exploratoria, con enfoque cualitativo, verificando artículos científicos en los principales índices de revistas sobre la aplicación de la Teoría Kolbiana y su importancia en el ámbito educativo. Por tanto, los resultados alcanzados mostraron sus aportes en los procesos de enseñanza y aprendizaje, demostrando la necesidad de que los educadores adopten estrategias dirigidas a los cuatro estilos de aprendizaje, destacándolos como una herramienta para el autoconocimiento a partir de su identificación y permitiendo el contacto de los estudiantes con diversas actividades que contribuirán a su conocimiento.A aquisição do conhecimento se relaciona intrinsecamente com os estilos de aprendizagem, já que cada indivíduo possui um perfil próprio, sendo fundamental conhecê-los a fim de buscar estratégias para melhorar o desempenho e aperfeiçoar os estilos pouco desenvolvidos. Este estudo objetivou a análise de periódicos sobre a temática proposta com fins de elaboração de uma nova perspectiva, apresentando sua abordagem no ambiente acadêmico. Para a consecução do objetivo, tal estudo teve como metodologia de pesquisa o cunho bibliográfico e exploratório, com uma abordagem qualitativa, averiguando-se artigos científicos nos principais indexadores de periódicos sobre a aplicação da Teoria Kolbiana e sua importância no meio educacional. Diante disso, os resultados alcançados evidenciaram suas contribuições nos processos de ensino e de aprendizagem, demonstrando a necessidade dos educadores adotarem estratégias voltadas aos quatro estilos de aprendizagem, destacando-as como ferramenta para o autoconhecimento a partir de sua identificação e permitindo o contato dos alunos com variadas atividades que contribuirão para o seu conhecimento.Revista Prática Docente2022-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHumanasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/133710.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 1 (2022): January to April 2022; e024Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 1 (2022): Enero a Abril 2022; e024Revista Prática Docente; v. 7 n. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e0242526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1337/623Copyright (c) 2022 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Laiane AraújoMacedo, Quitéria Laís SilvaDamascena, Vitória Gomes Menezes, Daniel Brandão 2022-06-03T13:02:57Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/1337Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:02:57Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
ESTILOS DE APRENDIZAJE: UN ANÁLISIS A PARTIR DE LA PROPUESTA DE KOLB
ESTILOS DE APRENDIZAGEM: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PROPOSTA DE KOLB
title LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
spellingShingle LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
Cardoso, Laiane Araújo
Learning Style
Teaching Strategy
Methodologies
Aprendiendo estilo
Estrategia de enseñanza
Metodología
Estilo de Aprendizagem
Estratégia de Ensino
Metodologias
title_short LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
title_full LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
title_fullStr LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
title_full_unstemmed LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
title_sort LEARNING STYLES: AN ANALYSIS BASED ON KOLB'S PROPOSAL
author Cardoso, Laiane Araújo
author_facet Cardoso, Laiane Araújo
Macedo, Quitéria Laís Silva
Damascena, Vitória Gomes
Menezes, Daniel Brandão
author_role author
author2 Macedo, Quitéria Laís Silva
Damascena, Vitória Gomes
Menezes, Daniel Brandão
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cardoso, Laiane Araújo
Macedo, Quitéria Laís Silva
Damascena, Vitória Gomes
Menezes, Daniel Brandão
dc.subject.por.fl_str_mv Learning Style
Teaching Strategy
Methodologies
Aprendiendo estilo
Estrategia de enseñanza
Metodología
Estilo de Aprendizagem
Estratégia de Ensino
Metodologias
topic Learning Style
Teaching Strategy
Methodologies
Aprendiendo estilo
Estrategia de enseñanza
Metodología
Estilo de Aprendizagem
Estratégia de Ensino
Metodologias
description The acquisition of knowledge is intrinsically related to learning styles, since each individual has their own profile, and it is essential to know them in order to seek strategies to improve performance and improve underdeveloped styles. This study aimed to analyze journals on the proposed theme in order to develop a new perspective, presenting its approach in the academic environment. In order to achieve the objective, this study had a bibliographic and exploratory research methodology, with a qualitative approach, verifying scientific articles in the main indexes of journals on the application of the Kolbian Theory and its importance in the educational environment. Therefore, the results achieved showed their contributions in the teaching and learning processes, demonstrating the need for educators to adopt strategies aimed at the four learning styles, highlighting them as a tool for self-knowledge from their identification and allowing the contact of students with various activities that will contribute to your knowledge.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Humanas
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1337
10.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337
url http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1337
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2022.v7.n1.e024.id1337
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1337/623
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 1 (2022): January to April 2022; e024
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 1 (2022): Enero a Abril 2022; e024
Revista Prática Docente; v. 7 n. 1 (2022): Janeiro a Abril de 2022 (Fluxo contínuo); e024
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1792205726218715136