THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645 |
Resumo: | This article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject. |
id |
IFMT_3254c9059201377e8afce277dc66b9f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/645 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MTOS RECURSOS HÍDRICOS DENTRO E FORA DA SALA DE AULA: DESENVOLVIMENTO DE TRABALHO COM ESTUDANTES DO 1° ANO DO ENSINO MÉDIO DO IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MTRecursos hídricosGeografiaEnsino MédioWater resourceGeographyHigh SchoolThis article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject.O presente artigo é resultado de um trabalho avaliativo executado em turmas do 1° ano do EM integrado do Instituto Federal de Mato Grosso, campus Primavera do Leste. Este trabalho é referente à disciplina de geografia, especificamente sobre o conteúdo de recursos hídricos. Com o objetivo de consolidar o conhecimento construído em sala de aula, foi proposto aos estudantes um trabalho que envolveu pesquisa em campo. Os estudantes visitaram os cursos d’água para identificar a nascente, descobrir se é um córrego perene ou intermitente e, por fim, identificar sua foz. O resultado foi muito além de relatórios contendo as múltiplas visões sobre uma mesma cidade, visto que a descoberta de córregos urbanos tão próximos fez surgir, por parte dos estudantes, um interesse maior pelo assunto.Revista Prática Docente2017-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/64510.23926/rpd.v2i1.33Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81Revista Prática Docente; v. 2 n. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-812526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645/634Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarques Ribeiro , João Pedro2023-06-01T18:57:28Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/645Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-01T18:57:28Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT OS RECURSOS HÍDRICOS DENTRO E FORA DA SALA DE AULA: DESENVOLVIMENTO DE TRABALHO COM ESTUDANTES DO 1° ANO DO ENSINO MÉDIO DO IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
title |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
spellingShingle |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT Marques Ribeiro , João Pedro Recursos hídricos Geografia Ensino Médio Water resource Geography High School |
title_short |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
title_full |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
title_fullStr |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
title_full_unstemmed |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
title_sort |
THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT |
author |
Marques Ribeiro , João Pedro |
author_facet |
Marques Ribeiro , João Pedro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques Ribeiro , João Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Recursos hídricos Geografia Ensino Médio Water resource Geography High School |
topic |
Recursos hídricos Geografia Ensino Médio Water resource Geography High School |
description |
This article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Natural Sciences Ciencias Naturales Ciências Naturais |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645 10.23926/rpd.v2i1.33 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645 |
identifier_str_mv |
10.23926/rpd.v2i1.33 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645/634 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81 Revista Prática Docente; v. 2 n. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068944707682304 |