THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques Ribeiro , João Pedro
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645
Resumo: This article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject.
id IFMT_3254c9059201377e8afce277dc66b9f2
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/645
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MTOS RECURSOS HÍDRICOS DENTRO E FORA DA SALA DE AULA: DESENVOLVIMENTO DE TRABALHO COM ESTUDANTES DO 1° ANO DO ENSINO MÉDIO DO IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MTRecursos hídricosGeografiaEnsino MédioWater resourceGeographyHigh SchoolThis article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject.O presente artigo é resultado de um trabalho avaliativo executado em turmas do 1° ano do EM integrado do Instituto Federal de Mato Grosso, campus Primavera do Leste. Este trabalho é referente à disciplina de geografia, especificamente sobre o conteúdo de recursos hídricos. Com o objetivo de consolidar o conhecimento construído em sala de aula, foi proposto aos estudantes um trabalho que envolveu pesquisa em campo. Os estudantes visitaram os cursos d’água para identificar a nascente, descobrir se é um córrego perene ou intermitente e, por fim, identificar sua foz. O resultado foi muito além de relatórios contendo as múltiplas visões sobre uma mesma cidade, visto que a descoberta de córregos urbanos tão próximos fez surgir, por parte dos estudantes, um interesse maior pelo assunto.Revista Prática Docente2017-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/64510.23926/rpd.v2i1.33Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81Revista Prática Docente; v. 2 n. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-812526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645/634Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarques Ribeiro , João Pedro2023-06-01T18:57:28Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/645Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-01T18:57:28Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
OS RECURSOS HÍDRICOS DENTRO E FORA DA SALA DE AULA: DESENVOLVIMENTO DE TRABALHO COM ESTUDANTES DO 1° ANO DO ENSINO MÉDIO DO IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
title THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
spellingShingle THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
Marques Ribeiro , João Pedro
Recursos hídricos
Geografia
Ensino Médio
Water resource
Geography
High School
title_short THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
title_full THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
title_fullStr THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
title_full_unstemmed THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
title_sort THE WATER RESOURCE INSIDE AND OUTSIDE CLASSROOM: HIGH SCHOOL WORK DEVELOPMENT ON IFMT, CAMPUS PRIMAVERA DO LESTE, MT
author Marques Ribeiro , João Pedro
author_facet Marques Ribeiro , João Pedro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques Ribeiro , João Pedro
dc.subject.por.fl_str_mv Recursos hídricos
Geografia
Ensino Médio
Water resource
Geography
High School
topic Recursos hídricos
Geografia
Ensino Médio
Water resource
Geography
High School
description This article is the result of an evaluation work carried out in 1st year classes of integrated MS of the Federal Institute of Mato Grosso, Primavera do Leste campus. This work is related to the discipline of geography, specifically on the content of water resources. With the objective of consolidating the knowledge built in the classroom, students were offered a work that involved field research. The students visited the waterways to identify the source, find out if it is a perennial or intermittent stream, and finally identify its mouth. The result went far beyond reports containing the multiple views on the same city, since the discovery of such nearby urban streams gave rise to a greater interest in the subject.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Natural Sciences
Ciencias Naturales
Ciências Naturais
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645
10.23926/rpd.v2i1.33
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645
identifier_str_mv 10.23926/rpd.v2i1.33
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/645/634
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81
Revista Prática Docente; v. 2 n. 1 (2017): Janeiro a Junho de 2017; 71-81
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068944707682304