AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/436 |
Resumo: | This article presents a reading of the AmarElo (2019) album, by Emicida. The goal is to relate the songs’s construction with a propose of educational posture in the contemporaneous society. We aim, specially, the context of High School, because the subjects and the approaches dialogue with analisys and actuation’s posibilities in many aspects. From a phenomenological perspective and Paulo Freire's assumptions, we bring alternatives for reflection in the school space. |
id |
IFMT_3ccc421b34c555e049b2f346043c6e49 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/436 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTERAMARELO (2019), DE EMICIDA: POR UMA PEDAGOGIA DO ENCONTROEducaçãoEscolaSociedadeEducationSchoolSocietyThis article presents a reading of the AmarElo (2019) album, by Emicida. The goal is to relate the songs’s construction with a propose of educational posture in the contemporaneous society. We aim, specially, the context of High School, because the subjects and the approaches dialogue with analisys and actuation’s posibilities in many aspects. From a phenomenological perspective and Paulo Freire's assumptions, we bring alternatives for reflection in the school space.Este artigo apresenta uma leitura do álbum AmarElo (2019), de Emicida. O objetivo é relacionar a construção das faixas com uma proposta de postura educacional na sociedade contemporânea. Visamos, especialmente, o contexto do Ensino Médio, pois os temas e as abordagens dialogam com possibilidades de análise e atuação docente em vários aspectos. A partir de uma perspectiva fenomenológica e de pressupostos de Paulo Freire, trazemos alternativas de reflexão no espaço escolar.Revista Prática Docente2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/43610.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p843-855.id802Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-869Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-869Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-8692526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/436/427Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros Roncolato, Carlos Henrique deSouza Albuquerque, Karla Daniel Martins deBarros de Albuquerque, Adenilson de2023-05-30T00:27:08Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/436Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-30T00:27:08Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER AMARELO (2019), DE EMICIDA: POR UMA PEDAGOGIA DO ENCONTRO |
title |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
spellingShingle |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER Barros Roncolato, Carlos Henrique de Educação Escola Sociedade Education School Society |
title_short |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
title_full |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
title_fullStr |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
title_full_unstemmed |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
title_sort |
AMARELO (2019), BY EMICIDA: FOR A PEDAGOGY OF THE ENCOUNTER |
author |
Barros Roncolato, Carlos Henrique de |
author_facet |
Barros Roncolato, Carlos Henrique de Souza Albuquerque, Karla Daniel Martins de Barros de Albuquerque, Adenilson de |
author_role |
author |
author2 |
Souza Albuquerque, Karla Daniel Martins de Barros de Albuquerque, Adenilson de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros Roncolato, Carlos Henrique de Souza Albuquerque, Karla Daniel Martins de Barros de Albuquerque, Adenilson de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Escola Sociedade Education School Society |
topic |
Educação Escola Sociedade Education School Society |
description |
This article presents a reading of the AmarElo (2019) album, by Emicida. The goal is to relate the songs’s construction with a propose of educational posture in the contemporaneous society. We aim, specially, the context of High School, because the subjects and the approaches dialogue with analisys and actuation’s posibilities in many aspects. From a phenomenological perspective and Paulo Freire's assumptions, we bring alternatives for reflection in the school space. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Languages Lenguas Linguagens |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/436 10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p843-855.id802 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/436 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p843-855.id802 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/436/427 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-869 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-869 Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 857-869 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068943274278912 |