REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741 |
Resumo: | The teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student. |
id |
IFMT_3d1f8776af48339852e91b1c3eedfe02 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/741 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATIONREFLEXÕES SOBRE O JOGO NA EDUCAÇÃO INFANTILPlayteachinglearningJogoEnsinoAprendizagemThe teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student.O docente na educação infantil deve oportunizar ao educando atividades que enriqueçam a criatividade e a autonomia. Em meio a este contexto, o jogo importante fenômeno cultural e social contribui com o desenvolvimento humano. o objetivo deste artigo é apresentar uma reflexão sobre as características do jogo no contexto da educação infantil e sua valorização como importante recurso pedagógico. A metodologia utilizada se caracteriza como um ensaio teórico. Pode-se mencionar que o jogo é uma atividade livre, sendo delimitada por espaço, tempo e regras, além de ser imprevisível e fictício. Podendo ser utilizado como um recurso pedagógico na educação infantil, fase primordial de desenvolvimento do educando. Conclui-se, que o jogo enquanto recurso pedagógico pode ser considerado um meio adequado para contribuir no desenvolvimento integral do educando.Revista Prática Docente2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHumanasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/74110.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): May to August 2020; 1342-1354Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Mayo a agosto 2020; 1342-1354Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 1342-13542526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741/378Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Marcos Paulo Vaz de CamposFarias, Gelcemar Oliveira 2022-06-03T13:01:46Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/741Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:01:46Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION REFLEXÕES SOBRE O JOGO NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
spellingShingle |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos Play teaching learning Jogo Ensino Aprendizagem |
title_short |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
title_full |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
title_fullStr |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
title_full_unstemmed |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
title_sort |
REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION |
author |
Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos |
author_facet |
Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos Farias, Gelcemar Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Farias, Gelcemar Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos Farias, Gelcemar Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Play teaching learning Jogo Ensino Aprendizagem |
topic |
Play teaching learning Jogo Ensino Aprendizagem |
description |
The teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Humanas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741 10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741 |
url |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741/378 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): May to August 2020; 1342-1354 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Mayo a agosto 2020; 1342-1354 Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 1342-1354 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1792205724784263168 |