THE CONSENSUS ON THE PEDAGOGICAL ASPECTS OF SPECIALISTS/ACADEMICS IN THE TEACHING OF CONTENT STRUGGLES IN SCHOOLS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moura, Diego Luz
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Targino, Phillipe Williams de Souza, Araujo, João Gabriel Eugênio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1140
Resumo: The purpose of this article is the consensus on the pedagogical aspects of specialists/academics in the teaching of content struggles in schools. The methodology used was the delphi technique. This methodology seeks a consensus of experts through the use of open interviews and later, questionnaires to identify consensus. The inclusion criteria of the participants were: a) to have at least 2 (two) years with experience in teaching the discipline of fights at the university and; b) have 10 years as a practitioner of some type of fighting. We conclude that the specialists reinforce themes that are found in the literature of the area and indicate other points that deserve reflection. In this sense, these consensus can be understood as an agenda for thinking about the teaching of struggles.
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spelling THE CONSENSUS ON THE PEDAGOGICAL ASPECTS OF SPECIALISTS/ACADEMICS IN THE TEACHING OF CONTENT STRUGGLES IN SCHOOLSCONSENSO SOBRE LOS ASPECTOS PEDAGÓGICOS DE LOS ESPECIALISTAS/ACADÉMICOS EN LA ENSEÑANZA DE LAS LUCHAS DE CONTENIDO EN LAS ESCUELASOS CONSENSOS SOBRE OS ASPECTOS PEDAGÓGICOS NO ENSINO DO CONTEÚDO LUTAS NAS ESCOLAS POR ESPECIALISTAS/ACADÊMICOSEducação física escolarEnsinoLutasSchool physical educationTeachingFightsEducación física escolarEnseñandoPeleasThe purpose of this article is the consensus on the pedagogical aspects of specialists/academics in the teaching of content struggles in schools. The methodology used was the delphi technique. This methodology seeks a consensus of experts through the use of open interviews and later, questionnaires to identify consensus. The inclusion criteria of the participants were: a) to have at least 2 (two) years with experience in teaching the discipline of fights at the university and; b) have 10 years as a practitioner of some type of fighting. We conclude that the specialists reinforce themes that are found in the literature of the area and indicate other points that deserve reflection. In this sense, these consensus can be understood as an agenda for thinking about the teaching of struggles.El propósito de este artículo es Consenso sobre los aspectos pedagógicos de los especialistas / académicos en la enseñanza de las luchas de contenido en las escuelas. La metodología utilizada fue la técnica delphi. Esta metodología busca el consenso de expertos mediante el uso de entrevistas abiertas y posteriormente, cuestionarios para identificar consensos. Los criterios de inclusión de los participantes fueron: a) tener al menos 2 (dos) años de experiencia en la enseñanza de la disciplina de las luchas en la universidad y; b) Tener 10 años como practicante de algún tipo de lucha. Concluimos que los especialistas refuerzan temas que se encuentran en la literatura del área e indican otros puntos que merecen reflexión. En este sentido, estos consensos pueden entenderse como una agenda para pensar en la enseñanza de las luchas.O objetivo deste artigo é identificar os consensos sobre os aspectos por especialistas/acadêmicos pedagógicos no ensino do conteúdo lutas nas escolas. A metodologia utilizada foi a técnica delphi. Esta metodologia busca um consenso de especialistas através da utilização de entrevistas abertas e posteriormente, questionários para a identificação dos consensos. O critério de inclusão dos participantes foi: a) possuir pelo menos a 2(dois) anos com experiência no ensino da disciplina de lutas na universidade e; b) possuir 10 anos como praticante de alguma modalidade de lutas. Concluimos que os especialistas reforçam temas que são encontrados na literatura da área e indicam outros pontos que merecem reflexão. Neste sentido, estes consensos podem ser entendidos como uma agenda para se pensar o ensino das lutas.Revista Prática Docente2021-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLinguagensLinguagensLinguagensapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/114010.23926/RPD.2021.v6.n2.e062.id1140Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e062Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e062Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0622526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1140/550Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoura, Diego LuzTargino, Phillipe Williams de SouzaAraujo, João Gabriel Eugênio2022-06-03T13:02:33Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/1140Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:02:33Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
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