BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/988 |
Resumo: | The botany teaching can become tedious if a full theoretical approach in the classroom is adopted. Based on the difficulties in administering these contents, the Bio V application was developed, with the objective of facilitating the understanding of botanical concepts for students of the rural school. This is a qualitative research that were selected education professionals with degrees in Biology and working in Rural Education, Piauí for evaluation of Bio V. After analyzing the questionnaires, it was noticed that most teachers positively rated Bio V as a facilitating tool in the teaching and learning process. Thus, it is noted that the use of Technologies in the classroom is an important pedagogical resource in the significant construction of scientific knowledge of basic education students in rural schools. |
id |
IFMT_efd16b36ce9845dcd0c8019cac22beb5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/988 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDEBIO V: APLICACIÓN PARA LA ENSEÑANZA DE BOTÁNICA EN ESCUELAS CAMPOBIO V: APLICATIVO PARA O ENSINO DE BOTÂNICA NAS ESCOLAS DO CAMPOLearningRural EducationTechnologyEnseñanza de la botánicaBiologíaTecnologíasEducación ruralEnsino de BotânicaBiologiaTecnologiasEducação do CampoThe botany teaching can become tedious if a full theoretical approach in the classroom is adopted. Based on the difficulties in administering these contents, the Bio V application was developed, with the objective of facilitating the understanding of botanical concepts for students of the rural school. This is a qualitative research that were selected education professionals with degrees in Biology and working in Rural Education, Piauí for evaluation of Bio V. After analyzing the questionnaires, it was noticed that most teachers positively rated Bio V as a facilitating tool in the teaching and learning process. Thus, it is noted that the use of Technologies in the classroom is an important pedagogical resource in the significant construction of scientific knowledge of basic education students in rural schools.Este estudio tiene como objetivo comprender la importancia de la aplicación Bio V para mejorar la enseñanza de la botánica en las escuelas rurales. La aplicación Bio V fue diseñada para permitir a los estudiantes de escuelas rurales comprender conceptos botánicos. Se trata de una investigación cualitativa, que describe el proceso de elaboración y evaluación del uso de la aplicación Bio V, con diez profesionales de Educación Básica, del municipio de Floriano-Piauí, que laboran en escuelas rurales. Bio V fue evaluado positivamente por la mayoría de los participantes, siendo un instrumento que facilita el proceso de enseñanza y aprendizaje. Los datos afirman la importancia de desarrollar herramientas tecnológicas que acerquen a los estudiantes a los contenidos, de forma dinámica, objetiva e interactiva. Por tanto, el estudio es de gran relevancia para la enseñanza de la botánica, especialmente para el fortalecimiento de la educación rural.O presente estudo tem como objetivo compreender a importância do aplicativo Bio V para a melhoria do ensino de botânica nas escolas do campo. Este aplicativo foi elaborado de forma a possibilitar a compreensão dos conceitos botânicos aos alunos das escolas do campo. Trata-se de uma pesquisa qualitativa que descreve o processo de elaboração e avaliação do uso do aplicativo Bio V com dez profissionais da Educação Básica do município de Floriano-Piauí, que atuam em escolas do campo. O Bio V foi avaliado positivamente pela maioria dos participantes, sendo um instrumento facilitador do processo de ensino e aprendizagem. Os dados afirmam a importância do desenvolvimento de ferramentas tecnológicas que aproximem os alunos dos conteúdos de forma dinâmica, objetiva e interativa. Dessa forma, o estudo é de grande relevância para o ensino de botânica, sobremodo, para o fortalecimento da Educação do Campo.Revista Prática Docente2021-07-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionCiênciasCiênciasCiênciasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/98810.23926/RPD.2021.v6.n2.e040.id988Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e040Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e040Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0402526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/988/511Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Iluanny da SilvaAndrade, Thales Eduardo GaldinoCavalcanti, Ágata Laisa Laremberg AlvesCosta, Marcones Ferreira2022-06-03T13:02:33Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/988Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:02:33Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE BIO V: APLICACIÓN PARA LA ENSEÑANZA DE BOTÁNICA EN ESCUELAS CAMPO BIO V: APLICATIVO PARA O ENSINO DE BOTÂNICA NAS ESCOLAS DO CAMPO |
title |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
spellingShingle |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE Rocha, Iluanny da Silva Learning Rural Education Technology Enseñanza de la botánica Biología Tecnologías Educación rural Ensino de Botânica Biologia Tecnologias Educação do Campo |
title_short |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
title_full |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
title_fullStr |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
title_full_unstemmed |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
title_sort |
BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE |
author |
Rocha, Iluanny da Silva |
author_facet |
Rocha, Iluanny da Silva Andrade, Thales Eduardo Galdino Cavalcanti, Ágata Laisa Laremberg Alves Costa, Marcones Ferreira |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Thales Eduardo Galdino Cavalcanti, Ágata Laisa Laremberg Alves Costa, Marcones Ferreira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Iluanny da Silva Andrade, Thales Eduardo Galdino Cavalcanti, Ágata Laisa Laremberg Alves Costa, Marcones Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning Rural Education Technology Enseñanza de la botánica Biología Tecnologías Educación rural Ensino de Botânica Biologia Tecnologias Educação do Campo |
topic |
Learning Rural Education Technology Enseñanza de la botánica Biología Tecnologías Educación rural Ensino de Botânica Biologia Tecnologias Educação do Campo |
description |
The botany teaching can become tedious if a full theoretical approach in the classroom is adopted. Based on the difficulties in administering these contents, the Bio V application was developed, with the objective of facilitating the understanding of botanical concepts for students of the rural school. This is a qualitative research that were selected education professionals with degrees in Biology and working in Rural Education, Piauí for evaluation of Bio V. After analyzing the questionnaires, it was noticed that most teachers positively rated Bio V as a facilitating tool in the teaching and learning process. Thus, it is noted that the use of Technologies in the classroom is an important pedagogical resource in the significant construction of scientific knowledge of basic education students in rural schools. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Ciências Ciências Ciências |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/988 10.23926/RPD.2021.v6.n2.e040.id988 |
url |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/988 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2021.v6.n2.e040.id988 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/988/511 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e040 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e040 Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e040 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1792205725522460672 |