ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Holos |
Texto Completo: | http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240 |
Resumo: | The CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products. |
id |
IFRN-3_84502569b0480e2301799868ad34fe04 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:holos.ifrn.edu.br:article/15240 |
network_acronym_str |
IFRN-3 |
network_name_str |
Holos |
repository_id_str |
|
spelling |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS“educação em saúde”Produtos educacionaisMétodosComunicaçãoThe CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products.O Método CTM3 é uma proposta para estruturar produtos educacionais, com o objetivo de facilitar a construção desse e ainda tornar a mensagem emitida mais facilmente absorvida para a maioria das pessoas. É interessante conhecer a aceitabilidade do Método CTM3 na elaboração de produtos educacionais por juízes com expertise no assunto. Propositadamente, foram escolhidos os professores de Mestrado Profissional em Ensino na Saúde, de todas as regiões do Brasil, para participar como juízes. Para avaliar as opiniões/sugestões emitidas pelos juízes foi optado pela Análise de Conteúdo Temática. Dentre os 13 participantes da pesquisa, 11 (85%) analisaram positivamente o Método CTM3. As qualidades mais evidenciadas nas falas dos expertises foram: ‘fácil inserção’, ‘interessante’ e ‘relevante’. Essa avaliação fortalece a premissa de que o Método CTM3 possa facilitar a construção e favorecer a absorção e a aplicação do conhecimento inferido nos produtos educacionais.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte2023-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTEXTOapplication/pdfapplication/pdfhttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/1524010.15628/holos.2023.15240HOLOS; v. 6 n. 39 (2023): v.6 (2023)1807-1600reponame:Holosinstname:Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)instacron:IFRNporenghttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3888http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3889Brasil; século XXIhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBACHA, ELIZABETHSantos, Almira Alves dos2023-12-28T00:54:16Zoai:holos.ifrn.edu.br:article/15240Revistahttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOSPUBhttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/oaiholos@ifrn.edu.br||jyp.leite@ifrn.edu.br||propi@ifrn.edu.br1807-16001518-1634opendoar:2023-12-28T00:54:16Holos - Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
title |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
spellingShingle |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS BACHA, ELIZABETH “educação em saúde” Produtos educacionais Métodos Comunicação |
title_short |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
title_full |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
title_fullStr |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
title_full_unstemmed |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
title_sort |
ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS |
author |
BACHA, ELIZABETH |
author_facet |
BACHA, ELIZABETH Santos, Almira Alves dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Almira Alves dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
BACHA, ELIZABETH Santos, Almira Alves dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
“educação em saúde” Produtos educacionais Métodos Comunicação |
topic |
“educação em saúde” Produtos educacionais Métodos Comunicação |
description |
The CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion TEXTO |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240 10.15628/holos.2023.15240 |
url |
http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240 |
identifier_str_mv |
10.15628/holos.2023.15240 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3888 http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3889 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brasil; século XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte |
dc.source.none.fl_str_mv |
HOLOS; v. 6 n. 39 (2023): v.6 (2023) 1807-1600 reponame:Holos instname:Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN) instacron:IFRN |
instname_str |
Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN) |
instacron_str |
IFRN |
institution |
IFRN |
reponame_str |
Holos |
collection |
Holos |
repository.name.fl_str_mv |
Holos - Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN) |
repository.mail.fl_str_mv |
holos@ifrn.edu.br||jyp.leite@ifrn.edu.br||propi@ifrn.edu.br |
_version_ |
1798951616720666624 |