Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601 |
Resumo: | The technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic education |
id |
IFSP-2_4b7f1bba20e3725fa21a380ce5043e60 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/601 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational ThinkingExperiencias En El Desarrollo De Cursos Mooc Para Estudiantes Y Profesores: computación Y Pensamiento Computacional DiarioExperiências Na Elaboração De Cursos Mooc Para Alunos E Professores: informática Do Cotidiano E Pensamento ComputacionalMOOCInformáticaPensamento ComputacionalPensamento ComputacionalEnsino de InformáticaInformática do CotidianoDesenvolvimento de Cursos MoocMOOCInformaticComputational ThinkingComputational ThinkingComputer EducationCoteveryday ComputerMooc Courses DevelopmentMOOCInformáticaPensamiento computacionalPensamiento computacionalEnseñanza de la informáticaInformática cotidianaDesarrollo del curso MoocThe technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic educationEl avance de la tecnología y la llegada de la pandemia provocada por el virus Covid-19 ha hecho que los cursos online ganen más fuerza, entre las diversas categorías se encuentra el Massive Open Online Course (MOOC), medio utilizado por varias universidades que permite a los estudiantes estudiar en de una forma más autónoma, pudiendo acceder a materiales y videos desde cualquier dispositivo y en cualquier momento. La propuesta del trabajo es impartir cursos de informática diarios (e-mail y paquete ofimático) en el modelo MOOC para alumnos y profesores de educación básica.O avanço da tecnologia e a chegada da pandemia causada pelo vírus da Covid-19 fez com que os cursos online ganhassem mais força, dentre as diversas categorias está o Massive Open Online Course (MOOC), um meio utilizado por diversas universidades que possibilita aos alunos estudar de uma maneira mais autônoma, podendo acessar os materiais e vídeos de qualquer dispositivo e a qualquer horário. A proposta do trabalho é disponibilizar cursos de informática do cotidiano (e-mail e pacote escritório) no modelo MOOC para alunos e professores da educação básica.Revista Brasileira de Iniciação Científica2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e0220102359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601/306Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSiqueira, Daiara KifaniCarvalho, Gustavo VigliottaCândido, Paulo Henrique Vieira Santos, Carlos Henrique da Silva2023-01-12T11:16:56Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/601Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:16:56Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking Experiencias En El Desarrollo De Cursos Mooc Para Estudiantes Y Profesores: computación Y Pensamiento Computacional Diario Experiências Na Elaboração De Cursos Mooc Para Alunos E Professores: informática Do Cotidiano E Pensamento Computacional |
title |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
spellingShingle |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking Siqueira, Daiara Kifani MOOC Informática Pensamento Computacional Pensamento Computacional Ensino de Informática Informática do Cotidiano Desenvolvimento de Cursos Mooc MOOC Informatic Computational Thinking Computational Thinking Computer Education Coteveryday Computer Mooc Courses Development MOOC Informática Pensamiento computacional Pensamiento computacional Enseñanza de la informática Informática cotidiana Desarrollo del curso Mooc |
title_short |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
title_full |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
title_fullStr |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
title_full_unstemmed |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
title_sort |
Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking |
author |
Siqueira, Daiara Kifani |
author_facet |
Siqueira, Daiara Kifani Carvalho, Gustavo Vigliotta Cândido, Paulo Henrique Vieira Santos, Carlos Henrique da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Gustavo Vigliotta Cândido, Paulo Henrique Vieira Santos, Carlos Henrique da Silva |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Siqueira, Daiara Kifani Carvalho, Gustavo Vigliotta Cândido, Paulo Henrique Vieira Santos, Carlos Henrique da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
MOOC Informática Pensamento Computacional Pensamento Computacional Ensino de Informática Informática do Cotidiano Desenvolvimento de Cursos Mooc MOOC Informatic Computational Thinking Computational Thinking Computer Education Coteveryday Computer Mooc Courses Development MOOC Informática Pensamiento computacional Pensamiento computacional Enseñanza de la informática Informática cotidiana Desarrollo del curso Mooc |
topic |
MOOC Informática Pensamento Computacional Pensamento Computacional Ensino de Informática Informática do Cotidiano Desenvolvimento de Cursos Mooc MOOC Informatic Computational Thinking Computational Thinking Computer Education Coteveryday Computer Mooc Courses Development MOOC Informática Pensamiento computacional Pensamiento computacional Enseñanza de la informática Informática cotidiana Desarrollo del curso Mooc |
description |
The technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic education |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601/306 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e022010 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951678669488128 |