Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Siqueira, Daiara Kifani
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Carvalho, Gustavo Vigliotta, Cândido, Paulo Henrique Vieira, Santos, Carlos Henrique da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Iniciação Científica
Texto Completo: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601
Resumo: The technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic education
id IFSP-2_4b7f1bba20e3725fa21a380ce5043e60
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/601
network_acronym_str IFSP-2
network_name_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository_id_str
spelling Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational ThinkingExperiencias En El Desarrollo De Cursos Mooc Para Estudiantes Y Profesores: computación Y Pensamiento Computacional DiarioExperiências Na Elaboração De Cursos Mooc Para Alunos E Professores: informática Do Cotidiano E Pensamento ComputacionalMOOCInformáticaPensamento ComputacionalPensamento ComputacionalEnsino de InformáticaInformática do CotidianoDesenvolvimento de Cursos MoocMOOCInformaticComputational ThinkingComputational ThinkingComputer EducationCoteveryday ComputerMooc Courses DevelopmentMOOCInformáticaPensamiento computacionalPensamiento computacionalEnseñanza de la informáticaInformática cotidianaDesarrollo del curso MoocThe technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic educationEl avance de la tecnología y la llegada de la pandemia provocada por el virus Covid-19 ha hecho que los cursos online ganen más fuerza, entre las diversas categorías se encuentra el Massive Open Online Course (MOOC), medio utilizado por varias universidades que permite a los estudiantes estudiar en de una forma más autónoma, pudiendo acceder a materiales y videos desde cualquier dispositivo y en cualquier momento. La propuesta del trabajo es impartir cursos de informática diarios (e-mail y paquete ofimático) en el modelo MOOC para alumnos y profesores de educación básica.O avanço da tecnologia e a chegada da pandemia causada pelo vírus da Covid-19 fez com que os cursos online ganhassem mais força, dentre as diversas categorias está o Massive Open Online Course (MOOC), um meio utilizado por diversas universidades que possibilita aos alunos estudar de uma maneira mais autônoma, podendo acessar os materiais e vídeos de qualquer dispositivo e a qualquer horário. A proposta do trabalho é disponibilizar cursos de informática do cotidiano (e-mail e pacote escritório) no modelo MOOC para alunos e professores da educação básica.Revista Brasileira de Iniciação Científica2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e0220102359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601/306Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSiqueira, Daiara KifaniCarvalho, Gustavo VigliottaCândido, Paulo Henrique Vieira Santos, Carlos Henrique da Silva2023-01-12T11:16:56Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/601Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:16:56Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false
dc.title.none.fl_str_mv Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
Experiencias En El Desarrollo De Cursos Mooc Para Estudiantes Y Profesores: computación Y Pensamiento Computacional Diario
Experiências Na Elaboração De Cursos Mooc Para Alunos E Professores: informática Do Cotidiano E Pensamento Computacional
title Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
spellingShingle Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
Siqueira, Daiara Kifani
MOOC
Informática
Pensamento Computacional
Pensamento Computacional
Ensino de Informática
Informática do Cotidiano
Desenvolvimento de Cursos Mooc
MOOC
Informatic
Computational Thinking
Computational Thinking
Computer Education
Coteveryday Computer
Mooc Courses Development
MOOC
Informática
Pensamiento computacional
Pensamiento computacional
Enseñanza de la informática
Informática cotidiana
Desarrollo del curso Mooc
title_short Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
title_full Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
title_fullStr Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
title_full_unstemmed Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
title_sort Experiences In Mooc Courses For Students And Teachers Development: coteveryday Computing And Computational Thinking
author Siqueira, Daiara Kifani
author_facet Siqueira, Daiara Kifani
Carvalho, Gustavo Vigliotta
Cândido, Paulo Henrique Vieira
Santos, Carlos Henrique da Silva
author_role author
author2 Carvalho, Gustavo Vigliotta
Cândido, Paulo Henrique Vieira
Santos, Carlos Henrique da Silva
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Siqueira, Daiara Kifani
Carvalho, Gustavo Vigliotta
Cândido, Paulo Henrique Vieira
Santos, Carlos Henrique da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv MOOC
Informática
Pensamento Computacional
Pensamento Computacional
Ensino de Informática
Informática do Cotidiano
Desenvolvimento de Cursos Mooc
MOOC
Informatic
Computational Thinking
Computational Thinking
Computer Education
Coteveryday Computer
Mooc Courses Development
MOOC
Informática
Pensamiento computacional
Pensamiento computacional
Enseñanza de la informática
Informática cotidiana
Desarrollo del curso Mooc
topic MOOC
Informática
Pensamento Computacional
Pensamento Computacional
Ensino de Informática
Informática do Cotidiano
Desenvolvimento de Cursos Mooc
MOOC
Informatic
Computational Thinking
Computational Thinking
Computer Education
Coteveryday Computer
Mooc Courses Development
MOOC
Informática
Pensamiento computacional
Pensamiento computacional
Enseñanza de la informática
Informática cotidiana
Desarrollo del curso Mooc
description The technology advance and the arrival of the pandemic caused by the Covid-19 virus has made online courses being focused among the various categories with Massive Open Online Course (MOOC), which has been used by several universities to enable educational means for their students by autonomous way, allowing them to access materials and videos from any device and at any time. The proposal of this work is to present an experience to build and provide a MOOC course about coteveryday informatics (e-mail and office toolbox) for students and teachers of basic education
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601
url https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/601/306
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e022010
2359-232X
reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron:IFSP
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron_str IFSP
institution IFSP
reponame_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
collection Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
repository.mail.fl_str_mv shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com
_version_ 1798951678669488128