Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guimarães Silva, Letícia
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Trevisan Sanzovo, Daniel, Augusto Bossi Tozo, Guilherme, Jecks Nervis, Jonis
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Iniciação Científica
Texto Completo: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555
Resumo: The present study analyzed the dropout rates for elementary school in the municipality of Jacarezinho (PR) in recent years published by INEP. We used Content Analysis to support our analysis. We constructed emergent categories ranging from soft values (below the averages or null), typical (of the order of the averages) to extremes (above the averages) of the school dropout rate in relation to the national, regional, state, and municipal averages. It was found that for the Early Years they were predominantly mild, while for the Final Years they were extreme.
id IFSP-2_4e0f8454a5d97026341f3a9a210ebb9c
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/555
network_acronym_str IFSP-2
network_name_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository_id_str
spelling Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PRAnálisis de las tasas de abandono escolar en las escuelas primarias de Jacarezinho-PRAnálise das taxas de abandono escolar do ensino fundamental de escolas de jacarezinho-PRabandono escolarEnsino FundamentalAnos Iniciais e FinaisEducaçãoEducaçãoAbandono EscolarAbandono escolar. Escuela primaria. Años iniciales y finales. EducaciónEducaciónSchool Dropout. Elementary School. Beginning and Final Years. EducationEducationThe present study analyzed the dropout rates for elementary school in the municipality of Jacarezinho (PR) in recent years published by INEP. We used Content Analysis to support our analysis. We constructed emergent categories ranging from soft values (below the averages or null), typical (of the order of the averages) to extremes (above the averages) of the school dropout rate in relation to the national, regional, state, and municipal averages. It was found that for the Early Years they were predominantly mild, while for the Final Years they were extreme.El presente estudio analizó las tasas de abandono escolar de la Escuela Primaria del Municipio de Jacarezinho (PR) en los últimos años publicadas en el INEP. Hemos utilizado el Análisis de Contenido para apoyar nuestro análisis. Se construyeron categorías emergentes que van desde los valores suaves (por debajo de los promedios o nulos), típicos (del orden de los promedios) hasta los extremos (por encima de los promedios) de la tasa de abandono escolar en relación con los promedios nacionales, regionales, estatales y municipales. Se comprobó que para los primeros años eran predominantemente blandos, mientras que para los últimos, extremos.O presente estudo analisou os índices de abandono escolar do Ensino Fundamental do Município de Jacarezinho (PR) dos últimos anos publicados no INEP. Utilizamos a Análise de Conteúdo para embasar nossas análises. Foram construídas categorias emergentes variando de valores suaves (abaixo das médias ou nulos), típicos (da ordem das médias) a extremos (acima das médias) da taxa de abandono escolar com relação às médias nacional, regional, estadual e municipal. Constatou-se que, para os Anos Iniciais foram predominantemente suaves, enquanto que para os Anos Finais, extremos.Revista Brasileira de Iniciação Científica2022-05-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e0220052359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555/297Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães Silva, LetíciaTrevisan Sanzovo, Daniel Augusto Bossi Tozo, GuilhermeJecks Nervis, Jonis2023-01-12T11:16:56Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/555Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:16:56Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false
dc.title.none.fl_str_mv Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
Análisis de las tasas de abandono escolar en las escuelas primarias de Jacarezinho-PR
Análise das taxas de abandono escolar do ensino fundamental de escolas de jacarezinho-PR
title Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
spellingShingle Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
Guimarães Silva, Letícia
abandono escolar
Ensino Fundamental
Anos Iniciais e Finais
Educação
Educação
Abandono Escolar
Abandono escolar. Escuela primaria. Años iniciales y finales. Educación
Educación
School Dropout. Elementary School. Beginning and Final Years. Education
Education
title_short Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
title_full Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
title_fullStr Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
title_full_unstemmed Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
title_sort Analysis of dropout rates in elementary schools in Jacarezinho-PR
author Guimarães Silva, Letícia
author_facet Guimarães Silva, Letícia
Trevisan Sanzovo, Daniel
Augusto Bossi Tozo, Guilherme
Jecks Nervis, Jonis
author_role author
author2 Trevisan Sanzovo, Daniel
Augusto Bossi Tozo, Guilherme
Jecks Nervis, Jonis
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guimarães Silva, Letícia
Trevisan Sanzovo, Daniel
Augusto Bossi Tozo, Guilherme
Jecks Nervis, Jonis
dc.subject.por.fl_str_mv abandono escolar
Ensino Fundamental
Anos Iniciais e Finais
Educação
Educação
Abandono Escolar
Abandono escolar. Escuela primaria. Años iniciales y finales. Educación
Educación
School Dropout. Elementary School. Beginning and Final Years. Education
Education
topic abandono escolar
Ensino Fundamental
Anos Iniciais e Finais
Educação
Educação
Abandono Escolar
Abandono escolar. Escuela primaria. Años iniciales y finales. Educación
Educación
School Dropout. Elementary School. Beginning and Final Years. Education
Education
description The present study analyzed the dropout rates for elementary school in the municipality of Jacarezinho (PR) in recent years published by INEP. We used Content Analysis to support our analysis. We constructed emergent categories ranging from soft values (below the averages or null), typical (of the order of the averages) to extremes (above the averages) of the school dropout rate in relation to the national, regional, state, and municipal averages. It was found that for the Early Years they were predominantly mild, while for the Final Years they were extreme.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555
url https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/555/297
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científica
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 9, 2022 – publicação Contínua; e022005
2359-232X
reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron:IFSP
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron_str IFSP
institution IFSP
reponame_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
collection Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
repository.mail.fl_str_mv shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com
_version_ 1798951678639079424