School from the Perspective of High School Students from Different Tribes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guernelli, Sonia Maria dos Santos
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Machado, Vera Lúcia de Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicações
Texto Completo: https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/92
Resumo: This study is a research conducted in a public school in the city of Campinas, São Paulo, Brazil, with the objective of understanding how High School teenagers see their school. The research subjects were 12 teenagers, aged 18-20, with different behavior characteristics as to clothes, study activities, language, and who deviate the socially expected standards. The investigation was based on Case Study methodology and the procedures of data assessment were Observation and Interviews. The data analysis exposes the views that the students have about: the School, the Principal, the Coordinator and the teachers, and phenomena such as discrimination and prejudice. The analysis also aims at contributing to the change in educational relations at School.
id METO-3_d1626390e3f594c8f09cbb1ace683691
oai_identifier_str oai:ojs-unimep.metodista.br:article/92
network_acronym_str METO-3
network_name_str Comunicações
repository_id_str
spelling School from the Perspective of High School Students from Different TribesA ESCOLA NA ÓTICA DE ALUNOS DE ENSINO MÉDIO DE DIFERENTES TRIBOSESCOLA PÚBLICA; ALUNOS DO ENSINO MÉDIO; SUBGRUPOS CULTURAIS; ESCOLA ESTADUAL.PUBLIC SCHOOL; HIGH SCHOOL STUDENTS; SUB CULTURAL GROUPS; PUBLIC SCHOOL.This study is a research conducted in a public school in the city of Campinas, São Paulo, Brazil, with the objective of understanding how High School teenagers see their school. The research subjects were 12 teenagers, aged 18-20, with different behavior characteristics as to clothes, study activities, language, and who deviate the socially expected standards. The investigation was based on Case Study methodology and the procedures of data assessment were Observation and Interviews. The data analysis exposes the views that the students have about: the School, the Principal, the Coordinator and the teachers, and phenomena such as discrimination and prejudice. The analysis also aims at contributing to the change in educational relations at School. O presente estudo refere-se a uma pesquisa efetuada em uma escola estadual, na cidade de Campinas, cujo objetivo foi produzir conhecimentos sobre a compreensão que jovens do ensino médio têm em relação a essa escola. Selecionamos como sujeitos da pesquisa 12 jovens com idade entre 18 e 20 anos, que se apresentam com posturas diferenciadas em relação a vestuário, linguagem, atividades de estudo e que se afastam do padrão até agora esperado socialmente. O trabalho investigativo fundamentou-se na metodologia de Estudo de Caso, e os procedimentos para a coleta de dados consistiram em observação e entrevista. A análise de dados revela a compreensão que esses alunos têm da escola, da direção, do professor, da discriminação e do preconceito, bem como pretende oferecer uma contribuição para a mudança nas relações educacionais que ocorrem no interior da escola em questão.Universidade Metodista de PiracicabaGuernelli, Sonia Maria dos SantosMachado, Vera Lúcia de Carvalho2011-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/9210.15600/2238-121X/comunicacoes.v16n1p75-87Comunicações; v. 16, n. 1 (2009); 75-872238-121X0104-8481reponame:Comunicaçõesinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAporhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/92/43Direitos autorais 2017 Comunicaçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-03T12:25:19Zoai:ojs-unimep.metodista.br:article/92Revistahttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoesONGhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/oaiana.franco@unimep.br||revcomunicacoes@unimep.br2238-121X0104-8481opendoar:2016-06-03T12:25:19Comunicações - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false
dc.title.none.fl_str_mv School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
A ESCOLA NA ÓTICA DE ALUNOS DE ENSINO MÉDIO DE DIFERENTES TRIBOS
title School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
spellingShingle School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
Guernelli, Sonia Maria dos Santos
ESCOLA PÚBLICA; ALUNOS DO ENSINO MÉDIO; SUBGRUPOS CULTURAIS; ESCOLA ESTADUAL.
PUBLIC SCHOOL; HIGH SCHOOL STUDENTS; SUB CULTURAL GROUPS; PUBLIC SCHOOL.
title_short School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
title_full School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
title_fullStr School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
title_full_unstemmed School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
title_sort School from the Perspective of High School Students from Different Tribes
author Guernelli, Sonia Maria dos Santos
author_facet Guernelli, Sonia Maria dos Santos
Machado, Vera Lúcia de Carvalho
author_role author
author2 Machado, Vera Lúcia de Carvalho
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Guernelli, Sonia Maria dos Santos
Machado, Vera Lúcia de Carvalho
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv ESCOLA PÚBLICA; ALUNOS DO ENSINO MÉDIO; SUBGRUPOS CULTURAIS; ESCOLA ESTADUAL.
PUBLIC SCHOOL; HIGH SCHOOL STUDENTS; SUB CULTURAL GROUPS; PUBLIC SCHOOL.
topic ESCOLA PÚBLICA; ALUNOS DO ENSINO MÉDIO; SUBGRUPOS CULTURAIS; ESCOLA ESTADUAL.
PUBLIC SCHOOL; HIGH SCHOOL STUDENTS; SUB CULTURAL GROUPS; PUBLIC SCHOOL.
description This study is a research conducted in a public school in the city of Campinas, São Paulo, Brazil, with the objective of understanding how High School teenagers see their school. The research subjects were 12 teenagers, aged 18-20, with different behavior characteristics as to clothes, study activities, language, and who deviate the socially expected standards. The investigation was based on Case Study methodology and the procedures of data assessment were Observation and Interviews. The data analysis exposes the views that the students have about: the School, the Principal, the Coordinator and the teachers, and phenomena such as discrimination and prejudice. The analysis also aims at contributing to the change in educational relations at School.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-04-28
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/92
10.15600/2238-121X/comunicacoes.v16n1p75-87
url https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/92
identifier_str_mv 10.15600/2238-121X/comunicacoes.v16n1p75-87
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/92/43
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Comunicações
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Comunicações
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv


dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de Piracicaba
publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de Piracicaba
dc.source.none.fl_str_mv Comunicações; v. 16, n. 1 (2009); 75-87
2238-121X
0104-8481
reponame:Comunicações
instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron:METODISTA
instname_str Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron_str METODISTA
institution METODISTA
reponame_str Comunicações
collection Comunicações
repository.name.fl_str_mv Comunicações - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
repository.mail.fl_str_mv ana.franco@unimep.br||revcomunicacoes@unimep.br
_version_ 1754576020306919424