A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1541 |
Resumo: | From the government of President Fernando Henrique Cardoso (1995-2003), there was incentive for opening new private higher education institutions in Brazil. Students become customers and start to choose the best option Institution of Higher Education (IES) that meets their needs. The aim of this work is to understand limits and control the development of marketing communication of IES in attracting new students. The research was developed from a descriptive exploratory study through literature review and qualitative research interviews with UMESP communication executives. The main results point to greater restriction on the development of marketing communication in the IES study (UMESP), notably the surveillance of the accuracy and scope of the advertising text |
id |
METO_4ff2ca7ba1a3566dbc4a06d3ab2935d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1541 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Markus , KleberMarkus, KleberGalindo , Daniel dos SantosFreire, Otávio Bandeira de LanóiaSouza, Katia Cristina de2016-09-01T17:28:37Z2016-06-23Souza, Katia Cristina de. A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP. 2016. [121f]. Dissertação( Administracao) - Universidade Metodista de Sao Paulo, [São Bernardo do Campo] .http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1541From the government of President Fernando Henrique Cardoso (1995-2003), there was incentive for opening new private higher education institutions in Brazil. Students become customers and start to choose the best option Institution of Higher Education (IES) that meets their needs. The aim of this work is to understand limits and control the development of marketing communication of IES in attracting new students. The research was developed from a descriptive exploratory study through literature review and qualitative research interviews with UMESP communication executives. The main results point to greater restriction on the development of marketing communication in the IES study (UMESP), notably the surveillance of the accuracy and scope of the advertising textA partir do governo do Presidente Fernando Henrique Cardoso (1995-2003), houve incentivo para abertura de novas Instituições privadas de ensino superior no Brasil. Os alunos tornam-se clientes e começam a escolher a melhor opção de instituição de ensino superior (IES) que atenda às suas necessidades. O objetivo desta dissertação é compreender limites e policiamentos no desenvolvimento da comunicação mercadológica de IES confessionais na captação de novos alunos. A pesquisa desenvolvida foi a partir de um estudo exploratório descritivo, por meio de revisão bibliográfica e pesquisa qualitativa com entrevistas com executivos de comunicação da UMESP. Os principais resultados apontam para uma maior restrição no desenvolvimento da comunicação mercadológica da IES em estudo (UMESP), notadamente na vigilância sobre a veracidade e alcance do texto publicitárioSubmitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2016-09-01T17:28:37Z No. of bitstreams: 1 Kátia Cristina de Souza.pdf: 2024978 bytes, checksum: 43df6ced9a683f8ebe960a62e3fa8142 (MD5)Made available in DSpace on 2016-09-01T17:28:37Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Kátia Cristina de Souza.pdf: 2024978 bytes, checksum: 43df6ced9a683f8ebe960a62e3fa8142 (MD5) Previous issue date: 2016-06-23application/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/3340/K%c3%a1tia%20Cristina%20de%20Souza.pdf.jpghttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/3610/K%c3%a1tiaSouza.pdf.jpgporUniversidade Metodista de Sao PauloAdministracaoIMSBrasilAdministracao::Programa de Pos Graduacao em AdministracaoCaptação de Alunos; Comunicação Mercadológica; Instituição de Ensino SuperiorStudents Capture; Marketing Communication; Institution of Higher EducationCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOA GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESPThe management of marketing communication in higler education institutions - the umesp caseinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis7214213506195676185500500600-83052272698130930768024035432632778221info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAORIGINALKátiaSouza.pdfKátiaSouza.pdfapplication/pdf2022087http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/4/K%C3%A1tiaSouza.pdf0a4a55ed4127c62f3b7f8caa8cd82c2eMD54THUMBNAILKátia Cristina de Souza.pdf.jpgKátia Cristina de Souza.pdf.jpgimage/jpeg1960http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/3/K%C3%A1tia+Cristina+de+Souza.pdf.jpg73a959985e64eb593cfea0b4b7697024MD53KátiaSouza.pdf.jpgKátiaSouza.pdf.jpgimage/jpeg1956http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/5/K%C3%A1tiaSouza.pdf.jpgfe55a445689014f137b5c2600096e982MD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51tede/15412017-02-15 16:14:21.155oai:tahbit.umesp.edu.dti: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2017-02-15T18:14:21Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The management of marketing communication in higler education institutions - the umesp case |
title |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
spellingShingle |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP Souza, Katia Cristina de Captação de Alunos; Comunicação Mercadológica; Instituição de Ensino Superior Students Capture; Marketing Communication; Institution of Higher Education CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
title_full |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
title_fullStr |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
title_full_unstemmed |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
title_sort |
A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP |
author |
Souza, Katia Cristina de |
author_facet |
Souza, Katia Cristina de |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Markus , Kleber |
dc.contributor.advisor-co1.fl_str_mv |
Markus, Kleber |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Galindo , Daniel dos Santos |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Freire, Otávio Bandeira de Lanóia |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Katia Cristina de |
contributor_str_mv |
Markus , Kleber Markus, Kleber Galindo , Daniel dos Santos Freire, Otávio Bandeira de Lanóia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Captação de Alunos; Comunicação Mercadológica; Instituição de Ensino Superior |
topic |
Captação de Alunos; Comunicação Mercadológica; Instituição de Ensino Superior Students Capture; Marketing Communication; Institution of Higher Education CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Students Capture; Marketing Communication; Institution of Higher Education |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
From the government of President Fernando Henrique Cardoso (1995-2003), there was incentive for opening new private higher education institutions in Brazil. Students become customers and start to choose the best option Institution of Higher Education (IES) that meets their needs. The aim of this work is to understand limits and control the development of marketing communication of IES in attracting new students. The research was developed from a descriptive exploratory study through literature review and qualitative research interviews with UMESP communication executives. The main results point to greater restriction on the development of marketing communication in the IES study (UMESP), notably the surveillance of the accuracy and scope of the advertising text |
publishDate |
2016 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-09-01T17:28:37Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2016-06-23 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Souza, Katia Cristina de. A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP. 2016. [121f]. Dissertação( Administracao) - Universidade Metodista de Sao Paulo, [São Bernardo do Campo] . |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1541 |
identifier_str_mv |
Souza, Katia Cristina de. A GESTÃO DA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR CONFESSIONAIS – O CASO UMESP. 2016. [121f]. Dissertação( Administracao) - Universidade Metodista de Sao Paulo, [São Bernardo do Campo] . |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1541 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
7214213506195676185 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-8305227269813093076 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
8024035432632778221 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Administracao |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
IMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Administracao::Programa de Pos Graduacao em Administracao |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/4/K%C3%A1tiaSouza.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/3/K%C3%A1tia+Cristina+de+Souza.pdf.jpg http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/5/K%C3%A1tiaSouza.pdf.jpg http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1541/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0a4a55ed4127c62f3b7f8caa8cd82c2e 73a959985e64eb593cfea0b4b7697024 fe55a445689014f137b5c2600096e982 bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079561953280000 |