A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gadbem, Adriano de Almeida
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912
Resumo: The research proposal is based on the theme integrated communication of marketing through the approach of the action of communicative competence, sales promotion, on the internet and the emergence of e-promotion, as an extension of the point of sale message. The goal is to see how these new communication technologies, specifically the internet, are changing the way sales are promoted. The methodology to be applied in the project consists of a qualitative exploratory research through a concise bibliographic research that intends to investigate the many works related to the themes of communication, sales promotion, digital marketing and e-commerce, in the multiple case study of companies that use offline promotions and e-promotion as a communication tool. The conclusion pointed to hybrid actions and apparent absence of promotions that act in their entirety in the offline environment. (AU)
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spelling Galindo, Daniel dos SantosTarcitano, Paulo RogerioCrescitelli, EdsonGadbem, Adriano de Almeida2019-09-27T19:36:01Z2010-04-12Gadbem, Adriano de Almeida. A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion). 2010. 168 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912The research proposal is based on the theme integrated communication of marketing through the approach of the action of communicative competence, sales promotion, on the internet and the emergence of e-promotion, as an extension of the point of sale message. The goal is to see how these new communication technologies, specifically the internet, are changing the way sales are promoted. The methodology to be applied in the project consists of a qualitative exploratory research through a concise bibliographic research that intends to investigate the many works related to the themes of communication, sales promotion, digital marketing and e-commerce, in the multiple case study of companies that use offline promotions and e-promotion as a communication tool. The conclusion pointed to hybrid actions and apparent absence of promotions that act in their entirety in the offline environment. (AU)A proposta de pesquisa se baseia no tema comunicação integrada de marketing pela abordagem da atuação da competência comunicacional, promoção de vendas, na internet e do surgimento do e-promotion, como extensão da mensagem do ponto-de-venda. O objetivo é verificar como estas novas tecnologias de comunicação, especificamente a internet, estão modificando a forma de fazer promoção de vendas. A metodologia a ser aplicada no projeto consiste em uma pesquisa qualitativa com caráter exploratório através de uma pesquisa bibliográfica concisa que pretende investigar as muitas obras referentes aos temas de comunicação, promoção de vendas, marketing digital e e-commerce, no estudo de caso múltiplo de empresas que utilizam as promoções offline e o e-promotion como ferramenta comunicacional. A conclusão apontou para ações híbridas e aparente ausência de promoções que atuam em sua totalidade no ambiente offline.(AU)Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2019-09-27T19:36:01Z No. of bitstreams: 3 Capa.pdf: 133871 bytes, checksum: e9bcc63d0176ef1e0b62168a9e5948b2 (MD5) Adriano de Almeida Gadbem.pdf: 2871717 bytes, checksum: 20e69c57f870fcbdc435e404d4827bd5 (MD5) ANEXOS.pdf: 138035 bytes, checksum: 718bec52ef7245ab3f4b927ff6dad667 (MD5)Made available in DSpace on 2019-09-27T19:36:01Z (GMT). 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