A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912 |
Resumo: | The research proposal is based on the theme integrated communication of marketing through the approach of the action of communicative competence, sales promotion, on the internet and the emergence of e-promotion, as an extension of the point of sale message. The goal is to see how these new communication technologies, specifically the internet, are changing the way sales are promoted. The methodology to be applied in the project consists of a qualitative exploratory research through a concise bibliographic research that intends to investigate the many works related to the themes of communication, sales promotion, digital marketing and e-commerce, in the multiple case study of companies that use offline promotions and e-promotion as a communication tool. The conclusion pointed to hybrid actions and apparent absence of promotions that act in their entirety in the offline environment. (AU) |
id |
METO_65e38f287c51cf8b9ef99e3bab3b7d38 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1912 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Galindo, Daniel dos SantosTarcitano, Paulo RogerioCrescitelli, EdsonGadbem, Adriano de Almeida2019-09-27T19:36:01Z2010-04-12Gadbem, Adriano de Almeida. A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion). 2010. 168 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912The research proposal is based on the theme integrated communication of marketing through the approach of the action of communicative competence, sales promotion, on the internet and the emergence of e-promotion, as an extension of the point of sale message. The goal is to see how these new communication technologies, specifically the internet, are changing the way sales are promoted. The methodology to be applied in the project consists of a qualitative exploratory research through a concise bibliographic research that intends to investigate the many works related to the themes of communication, sales promotion, digital marketing and e-commerce, in the multiple case study of companies that use offline promotions and e-promotion as a communication tool. The conclusion pointed to hybrid actions and apparent absence of promotions that act in their entirety in the offline environment. (AU)A proposta de pesquisa se baseia no tema comunicação integrada de marketing pela abordagem da atuação da competência comunicacional, promoção de vendas, na internet e do surgimento do e-promotion, como extensão da mensagem do ponto-de-venda. O objetivo é verificar como estas novas tecnologias de comunicação, especificamente a internet, estão modificando a forma de fazer promoção de vendas. A metodologia a ser aplicada no projeto consiste em uma pesquisa qualitativa com caráter exploratório através de uma pesquisa bibliográfica concisa que pretende investigar as muitas obras referentes aos temas de comunicação, promoção de vendas, marketing digital e e-commerce, no estudo de caso múltiplo de empresas que utilizam as promoções offline e o e-promotion como ferramenta comunicacional. A conclusão apontou para ações híbridas e aparente ausência de promoções que atuam em sua totalidade no ambiente offline.(AU)Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2019-09-27T19:36:01Z No. of bitstreams: 3 Capa.pdf: 133871 bytes, checksum: e9bcc63d0176ef1e0b62168a9e5948b2 (MD5) Adriano de Almeida Gadbem.pdf: 2871717 bytes, checksum: 20e69c57f870fcbdc435e404d4827bd5 (MD5) ANEXOS.pdf: 138035 bytes, checksum: 718bec52ef7245ab3f4b927ff6dad667 (MD5)Made available in DSpace on 2019-09-27T19:36:01Z (GMT). No. of bitstreams: 3 Capa.pdf: 133871 bytes, checksum: e9bcc63d0176ef1e0b62168a9e5948b2 (MD5) Adriano de Almeida Gadbem.pdf: 2871717 bytes, checksum: 20e69c57f870fcbdc435e404d4827bd5 (MD5) ANEXOS.pdf: 138035 bytes, checksum: 718bec52ef7245ab3f4b927ff6dad667 (MD5) Previous issue date: 2010-04-12Conselho Nacional de Pesquisa e Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPqapplication/pdfporUniversidade Metodista de Sao PauloComunicacao SocialIMSBrasilComunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao SocialPromoção de venda;Marketing digital; Promoção de venda em meio interativoSales promotion; digital marketing; Interactive selling promotionCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOA atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion)The role of sales promotion in interactive media (e-promotion)info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis4333470630449360357500500600600-7662988059372876986-4056021055502874573-2555911436985713659info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAORIGINALCapa.pdfCapa.pdfapplication/pdf133871http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/2/Capa.pdfe9bcc63d0176ef1e0b62168a9e5948b2MD52Adriano de Almeida Gadbem.pdfAdriano de Almeida Gadbem.pdfapplication/pdf2871717http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/3/Adriano+de+Almeida+Gadbem.pdf20e69c57f870fcbdc435e404d4827bd5MD53ANEXOS.pdfANEXOS.pdfapplication/pdf138035http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/4/ANEXOS.pdf718bec52ef7245ab3f4b927ff6dad667MD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51tede/19122019-09-27 16:36:01.679oai:tahbit.umesp.edu.dti: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2019-09-27T19:36:01Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The role of sales promotion in interactive media (e-promotion) |
title |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
spellingShingle |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) Gadbem, Adriano de Almeida Promoção de venda;Marketing digital; Promoção de venda em meio interativo Sales promotion; digital marketing; Interactive selling promotion CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
title_full |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
title_fullStr |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
title_full_unstemmed |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
title_sort |
A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion) |
author |
Gadbem, Adriano de Almeida |
author_facet |
Gadbem, Adriano de Almeida |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Galindo, Daniel dos Santos |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Tarcitano, Paulo Rogerio |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Crescitelli, Edson |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gadbem, Adriano de Almeida |
contributor_str_mv |
Galindo, Daniel dos Santos Tarcitano, Paulo Rogerio Crescitelli, Edson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Promoção de venda;Marketing digital; Promoção de venda em meio interativo |
topic |
Promoção de venda;Marketing digital; Promoção de venda em meio interativo Sales promotion; digital marketing; Interactive selling promotion CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Sales promotion; digital marketing; Interactive selling promotion |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The research proposal is based on the theme integrated communication of marketing through the approach of the action of communicative competence, sales promotion, on the internet and the emergence of e-promotion, as an extension of the point of sale message. The goal is to see how these new communication technologies, specifically the internet, are changing the way sales are promoted. The methodology to be applied in the project consists of a qualitative exploratory research through a concise bibliographic research that intends to investigate the many works related to the themes of communication, sales promotion, digital marketing and e-commerce, in the multiple case study of companies that use offline promotions and e-promotion as a communication tool. The conclusion pointed to hybrid actions and apparent absence of promotions that act in their entirety in the offline environment. (AU) |
publishDate |
2010 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2010-04-12 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2019-09-27T19:36:01Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Gadbem, Adriano de Almeida. A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion). 2010. 168 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912 |
identifier_str_mv |
Gadbem, Adriano de Almeida. A atuação da promoção de vendas em meios interativos (e-promotion). 2010. 168 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1912 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
4333470630449360357 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-7662988059372876986 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.relation.sponsorship.fl_str_mv |
-2555911436985713659 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Comunicacao Social |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
IMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao Social |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/2/Capa.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/3/Adriano+de+Almeida+Gadbem.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/4/ANEXOS.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1912/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
e9bcc63d0176ef1e0b62168a9e5948b2 20e69c57f870fcbdc435e404d4827bd5 718bec52ef7245ab3f4b927ff6dad667 bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079567145828352 |